וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנשקים שלופים, בטווח אפס: החיכוך בין כוחות צה"ל לצבא לבנון בגבול

17.12.2018 / 13:13

על רקע מבצע מגן צפוני, המתיחות בגבול לבנון עומדת על רף גבוה במיוחד. בתיעוד מאזור הגבול נראים חיילים מצבא לבנון בנשקים שלופים מנהלים ויכוח עם אנשי יוניפי"ל על המקום שבו עובר הגבול בקו הכחול כשברקע נראים חיילי צה"ל. דובר צה"ל: לא מוכרות תקריות אלימות

עריכה: תומר לוי

סרטון חדש מגבול הצפון חושף את המתח השורר בשבועות האחרונים בגבול בלבנון. בסרטון נראים חיילים מצבא לבנון בנשקים שלופים מנהלים ויכוח עם אנשי יוניפי"ל על המקום שבו עובר הגבול בקו הכחול כשברקע נראים חיילי צה"ל. במהלך הויכוח עומד לוחם צה"ל ב"טווח אפס" מלוחם צבא לבנון עד שאחד ממפקדיו קורא לו ללכת לאחור. תוך כדי החיכוך, לוחם צבא לבנון כיוון לעברו נשק בזמן הצבת גדר התיל. ניתן גם לשמוע ברקע את המפקד שואל את הלוחם אם הוא כיוון לעברו נשק והלוחם משיב בחיוב.

הקו כחול הוא קו דמיוני שעד לאחרונה הודגש בסימון ברור בגלל מחלוקות בין ישראל ללבנון על מיקום קו הגבול, אך בשל העבודות ההנדסיות לאיתור מנהרות לצה"ל יש אינטרס מובהק לסמן את הגבול גם באופן זמני כדי להגן על תאי שטח בהם כוחות פועלים לאיתור מנהרות ולמנוע הגעה של פעילי חיזבאללה וגורמים עוינים אחרים.

לקריאה נוספת:
"שחקן NBA יכול לעמוד בה": תיעוד ראשון מתוך מנהרת חיזבאללה
נחשפה ומולכדה: צה"ל איתר מנהרה רביעית שחצתה משטח לבנון לישראל
"פרס לטרור": שגרירות ארה"ב יצאה באזהרה חריגה לעובדיה בישראל

איפה הגבול?
תיעוד: כוח צה"ל שפעל בגבול לבנון התעמת עם חיילים 
מצבא לבנון סביב סוגיית הנחת גדר תלתלית. אתר רשמי
העימות בין הכוחות סמוך לקו הכחול בגבול לבנון/אתר רשמי

בשבועיים האחרונים דווחו כמה תקריות במהלכן הגיעו פעילי חיזבאללה להתחכך עם חיילי צה"ל באזור ה"קו הכחול". כמוכן, דווח על המקרה בו פעילי חיזבאללה ניסו להגיע אל הקו הכחול על מנת לגנוב ציוד טכנולוגי לאיתור מנהרות.

גורמי ביטחון בישראל התבטאו לאחרונה בנושא הקשר המתהדק בין צבא לבנון לחיזבאללה ועל הפעילות המשותפת יחד גם אם היא לא נראית לעין. בחלק מהמקרים מקיימים צבא לבנון וחיזבאללה מקרים משותפים ואף מארחים אותם במוצבים.

מדובר צה"ל נמסר כי "מוקדם יותר היום כוח צה"ל הציב תלתלית בסמוך לקו הכחול בגבול עם לבנון.
הצבת התלתלית בוצעה בשטח ישראל ובתיאום עם יוניפיל. לא מוכרות תקריות אלימות במהלך הצבת התלתלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully