וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה ומולכדה: צה"ל איתר מנהרה רביעית שחצתה משטח לבנון לישראל

בסוף השבוע איתר כוח צה"ל את המנהרה במסגרת פעילות מבצע "מגן צפוני" לחשיפת המנהרות ההתקפיות של חיזבאללה. מצה"ל נמסר כי תוואי המנהרה מולכד וכי "כל מי שייכנס אליו מצדו הלבנוני מסכן את חייו"

צילום: דו"צ

צה"ל איתר מנהרת טרור התקפית רביעית שחצתה משטח לבנון לישראל במהלך סוף השבוע. תוואי המנהרה נמצא בשליטת צה"ל ואינו מהווה איום. התוואי, כמו יתר המנהרות שאותרו, מולכד על ידי צה"ל, שמסר כי "כל מי שייכנס אליו מצדו הלבנוני מסכן את חייו". צה"ל פועל בשעות אלה לביצוע תהליך מחקר על תוואי המנהרה, במקביל להמשך מימוש הפעולות בתוואים השונים על פי תוכנית.

מדובר צה"ל נמסר כי "האחריות על חפירת המנהרות משטח לבנון מוטלת על ממשלת לבנון. מדובר בהפרה חמורה של החלטה 1701 וריבונות מדינת ישראל". בשבוע שעבר העריכו גורמים בפיקוד הצפון שהמבצע שיצא לדרך לפני כשבועיים יארך יותר ממה שחשבו בכירים במטכ"ל בתחילתו. ההערכה התבססה על האתגרים השונים שניצבים בפני הכוחות בשטח, בהם תנאי השטח הקשים והיעדר אמצעים הנדסיים. כדי לזרז את ההליכים בצה"ל שוקלים לצרף כלי קידוח נוספים, כשכל יממת עבודה עולה למערכת ביטחון מאות אלפי שקלים. צה"ל פתח במבצע "מגן צפוני" בתחילת החודש ועד כה חשף ארבע מנהרות שחפר חיזבאללה אל שטח ישראל. התכנית של הארגון הנתמך על ידי איראן הייתה להעביר לוחמים אל תוך שטח ישראל ולבודד יישובים.

עוד בנושא:
מנהרה שלישית אותרה בגבול לבנון; נתניהו: חיזבאללה שוגה בהערכת כוחנו
"תקבלו אותנו בחיפה": הסרטון החדש של תומכי חיזבאללה
חרירי: אם ישראל תבחר במלחמה מול לבנון - היא לא תצליח

פעילות צה"ל בגבול לבנון. דובר צה"ל
פעילות כח צה"ל במבצע "מגן צפוני"/דובר צה"ל

ביום חמישי ביקר ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הרמטכ"ל גדי איזנקוט באזורי הפעילות של צה"ל בגבול הצפון. במסיבת עיתונאים שערך לאחר מכן בבסיס פיקוד הצפון, אמר נתניהו כי כלל המעורבים בתכנון ויישום המבצע הצליחו למנוע את דליפתו. "תכננו את הכול מראש ואנו ערוכים לבלת"מים", הצהיר נתניהו. "יש עוצמת אש אדירה. המבצע יימשך כמה שצריך, עד שנשלול מחיזבאללה את נשק המנהרות. תחשבו שחיזבאללה היה מגיח מהן. מדובר במבצע חשוב מאוד. חיזבאללה מבין שאנו ערוכים לכל ניסיון תגובה שלו. יש לו הערכת חסר לכוחנו".

לאחר איתור המנהרה הראשונה, בוצעו הערכות מצב נוספות בפיקוד הצפון, ולאחר מכן במטה הכללי והוחלט לפעול לאיתור מנהרה נוספת במוקד אחר. כך, כעבור שישה ימים, אותרה המנהרה השנייה. הרחבת קוטר פתח המנהרה והחדרת אמצעי מיפוי וחקר תוואי המנהרה הפכו למורכבים ואיטיים בגלל תנאי מזג האוויר. בהתאם לכך, שוקלים בצה"ל לבצע רכש של רובוטים מיוחדים לתוואי מנהרות מהסוג הזה.

בפיקוד הצפון שוקלים גם לבצע פעילות בריכוז מאמץ בו יהיו מספר מוקדי קידוח במקביל. אך בשלב זה אין מספיק כלים הנדסיים פנויים בשוק האזרחי, וגם אם ישכרו כלים מתאימים יש לשכור שירותים של מפעילים מיומנים שעוברים תנאי סף של שמירת סוד ומידור מחשש שיזלוג מידע לידי חיזבאללה שהיה שמח לדעת מה מתרחש מעבר לגבול.

עוד באותו נושא

חפירה מסובכת ומאות אלפי שקלים ביום: מגן צפוני יימשך חודשים

לכתבה המלאה
מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק, נפגש עם מפקד יוניפי"ל, הגנרל האיטלקי סטפנו דל קול וסייר עמו במנהרת הטרור ההתקפית של ארגון הטרור חיזבאללה. 6 בדצמבר 2018. דובר צה"ל
מפקד פיקוד הצפון יואל סטריק מציג מנהרה שנחשפה למפקד כוח יוניפי"ל, בשבוע שעבר/דובר צה"ל
לוחמי צה״ל מיחידות שונות, בפעילות היום בגבול הצפון - 5/12. דובר צה"ל, דובר צה"ל
לוחמי הנדסה לאחר איתור מנהרה בגבול הצפון, בשבוע שעבר/דובר צה"ל, דובר צה"ל
  • עוד באותו נושא:
  • לבנון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully