וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרירי: אם ישראל תבחר במלחמה מול לבנון - היא לא תצליח

13.12.2018 / 16:05

ראש הממשלה, המתקשה להקים קואליציה חדשה, אמר כי נתניהו לא רוצה שלום, "לא חתיכה מלבנון, חתיכה מירדן וחתיכה מפלסטין". זאת בצל מבצע "מגן צפוני" נגד מנהרות חיזבאללה

עריכה: ניב מעוז

ראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי אמר היום (חמישי) כי אם ישראל תבחר במלחמה מול לבנון, "היא לא תצליח". עוד אמר אל-חרירי, שלא מצליח להקים קואליציה בארצו מאז הבחירות במאי, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא רוצה שלום, אלא "חתיכה מלבנון, חתיכה מירדן וחתיכה מפלסטין". זאת ברקע מבצע "מגן צפוני" נגד מנהרות חיזבאללה. הוא הדגיש כי לבנון אינה רוצה מלחמה.

בדברים שאמר בפורום בלונדון התייחס אל-חרירי הסוני אל המשבר הפוליטי שנגרם בשל התעקשות חיזבאללה השיעי למנות לשר את אחד מבעלי בריתו הסונים. לדבריו, הוא מקווה להקמת ממשלה חדשה עד לסוף השנה. הוא אמר כי ערב הסעודית תעביר סיוע כלכלי לארצו אחרי שההליך יושלם.

במקביל, נשיא לבנון מישל עאון אמר כי ארצו מחויבת להחלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם שהתקבלה לאחר מלחמת לבנון השנייה ב-2006. זאת, לטענתו, חרף "הפרות" ישראל.

צה"ל פתח במבצע "מגן צפוני" בתחילת החודש ועד כה חשף שלוש מנהרות שחפר חיזבאללה אל שטח ישראל. התכנית של הארגון הנתמך על ידי איראן הייתה להעביר לוחמים אל תוך שטח ישראל ולבודד יישובים.

עוד על מבצע "מגן צפוני"
מנהרה שלישית אותרה בגבול לבנון; נתניהו: חיזבאללה שוגה בהערכת כוחנו
חפירה מסובכת ומאות אלפי שקלים ביום: מגן צפוני יימשך חודשים

סעד אל חרירי ראש ממשלת לבנון נואם בביירות, 13 בדצמבר 2018. רויטרס
אל-חרירי בנאום בביירות, בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully