וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהרה שלישית אותרה בגבול לבנון; נתניהו: חיזבאללה שוגה בהערכת כוחנו

דובר צה"ל מסר כי תוואי המנהרה נמצא בשליטת צה"ל וכי אינה מהווה איום. בצה"ל הטילו את האחריות על חפירת המנהרות על ממשלת לבנון, והזכירו כי מדובר בהפרה חמורה של החלטה 1701 וריבונות מדינת ישראל. נתניהו: "חיזבאללה מבין שאנו ערוכים לכל ניסיון תגובה"

עריכה: ניב מעוז

מנהרה שלישית שנחפרה מלבנון נחשפה בשטח ישראל - כך מסר היום (שלישי) דובר צה"ל. איתור המנהרה התבצע במסגרת מבצע "מגן צפוני" לחשיפות המנהרות שחפר ארגון חזבאללה מדרום לבנון לכיוון יישובי הצפון. בהודעת דובר צה"ל צוין כי תוואי המנהרה נמצא בשליטת צה"ל ובשלב זה היא אינה מהווה איום ביטחוני.

בדומה לקודמותיה, גם המנהרה הנוספת שאותרה היום מולכדה על ידי הלוחמים, כך שכל גורם שייכנס אליה עלול להיות בסכנה. צה"ל פועל בשעות אלה על מנת לתחקר את מבנה המנהרה ואופיה.

לקריאה נוספת:
חפירה מסובכת ומאות אלפי שקלים ביום: מגן צפוני יימשך חודשים
מבצע "מגן צפוני": אותרה מנהרה נוספת שחדרה לשטח ישראל
המגן שלפני הסערה? המבצע בצפון עלול להסלים לחילופי אש עם חיזבאללה

רה"מ בנימין נתניהו בפגישה עם לוחמים וראשי רשויות בצפון, 11 בדצמבר 2018. אלי אשכנזי, מערכת וואלה!
נתניהו עם חיילי צה"ל לאחר הסיור עם הרמטכ"ל, היום/מערכת וואלה!, אלי אשכנזי

בצה"ל הטילו את האחריות על חפירת על ממשלת לבנון. "מדובר בהפרה חמורה של החלטה 1701 וריבונות מדינת ישראל", צוין בהודעת דובר צה"ל. "כוחות צה"ל ממשיכים לפעול על פי התכנית הסדורה שאושרה להמשך איתור וחשיפת מנהרות טרור".

זמן קצר לאחר פרסום הודעת צה"ל בנושא, כלי התקשורת של חיזבאללה דיווחו כי צבא לבנון מתגבר את כוחותיו באזור הסמוך לקו הגבול עם ישראל.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
פעולות צה״ל לאיתור מנהרת הטרור, 11 בדצמבר 2018. דובר צה"ל
המנהרה הנוספת מולכדה. הפעולות באזור הגבול/דובר צה"ל

במהלך היום סייר ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הרמטכ"ל גדי איזנקוט באזורי הפעילות של צה"ל בגבול הצפון. במסיבת עיתונאים שערך לאחר מכן בבסיס פיקוד הצפון, אמר נתניהו כי כלל המעורבים בתכנון ויישום המבצע הצליחו למנוע את דליפתו. "תכננו את הכול מראש ואנו ערוכים לבלת"מים", הצהיר נתניהו. "יש עוצמת אש אדירה. המבצע יימשך כמה שצריך, עד שנשלול מחיזבאללה את נשק המנהרות. תחשבו שחיזבאללה היה מגיח מהן. מדובר במבצע חשוב מאוד. חיזבאללה מבין שאנו ערוכים לכל ניסיון תגובה שלו. יש לו הערכת חסר לכוחנו".

נתניהו אף הזכיר כי משלחת צה"ל יצאה למוסקבה לפגישות תיאום, זאת בהתאם להסכמות בנושא בינו לבין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. "המשלחת תבהיר שישראל שומרת לעצמה את הזכות לפעול נגד גרורות איראן בסוריה. אני מעריך שהמסר עבור בצורה מהירה".

פעולות צה״ל לאיתור מנהרת הטרור, 11 בדצמבר 2018. דובר צה"ל
פעילות צה"ל בצפון, היום/דובר צה"ל

בימים האחרונים העריכו גורמים בפיקוד הצפון שהמבצע שיצא לדרך בשבוע שעבר יארך יותר ממה שחשבו בכירים במטכ"ל בתחילתו. ההערכה התבססה על האתגרים השונים שניצבים בפני הכוחות בשטח, בהם תנאי השטח הקשים והיעדר אמצעים הנדסיים. כדי לזרז את ההליכים בצה"ל שוקלים לצרף כלי קידוח נוספים, כשכל יממת עבודה עולה למערכת ביטחון מאות אלפי שקלים.


(עדכון ראשון: 15:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully