וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פרס לטרור": שגרירות ארה"ב יצאה באזהרה חריגה לעובדיה בישראל

14.12.2018 / 14:24

השגרירות פרסמה הנחיה ובה אסרו על העובדים ומשפחותיהם לשהות ולטייל בצפון מדינת ישראל לאור המצב הביטחוני ומבצע "מגן צפוני". עוד נכתב בהודעה כי סיורים רשמיים של העובדים במסגרת תפקידם תאושר רק במקרים הכרחיים. "אין להנחיה שום הצדקה, אנחנו פה בשגרה מלאה"

עריכה: ניב מעוז

שגרירות ארצות הברית הנחתה היום (שישי) את עובדיה ובני משפחותיהם להימנע משהות וטיול בצפון מדינת ישראל, לאור המצב הביטחוני ומבצע "מגן צפוני". בעקבות המתח הגובר בגבול הצפוני של ישראל, עד הודעה חדשה מנועים עובדי הממשל האמריקני ומשפחותיהם לשהות בצפון המדינה", נכתב בהנחיה. על העובדים נאסר לשהות מצפון לכבישים 89 ו-99 וממערב לכביש 90, למעט צפת וראש פינה.

עוד נכתב בהנחיה כי סיורים רשמיים של העובדים במסגרת תפקידם תאושר רק במקרים הכרחיים. ייתכן כי ביקורים מסוג זה ידרשו סידורי אבטחה מתאימים.

בתגובה להודעת השגרירות קרא ראש המועצה האזורית גליל עליון, גיורא זלץ, לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר התיירות יריב לוין לפעול מול הדרגים הבכירים בממשל האמריקני על מנת לבטל הנחיה זו. לדבריו, "הנחיה כזו היא פרס לטרור, ואין לה שום הצדקה במצב העניינים הנוכחי. אנחנו פה בשגרה אזרחית מלאה".

לקריאה נוספת בנושא
חרירי: אם ישראל תבחר במלחמה מול לבנון - היא לא תצליח
מנהרה שלישית אותרה בגבול לבנון; נתניהו: חיזבאללה שוגה בהערכת כוחנו
חפירה מסובכת ומאות אלפי שקלים ביום: מגן צפוני יימשך חודשים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
הנחיית שגרירות ארצות הברית/מערכת וואלה, צילום מסך

"הייתי מצפה מארצות הברית דווקא לארגן למטולה משלחות ולעודד הגעה לאזור להראות מי האומה החזקה ומי בעלת בריתה", אמר ליאור בז, חבר המועצה המקומית מטולה ובעל צימרים במושבה. "אני
מצפה גם ממשלת ישראל להראות את פרצופם במטולה ואני בעיקר מתכוון לשר התיירות, החקלאות, הפנים וגם כל היתר. בדיבורים כולם חזקים ומה במעשים? אולי אנחנו משעממים אותם גם כשחופרים לנו מנהרות מול הבתים. כן אומר תודה לעם ישראל שמצביע ברגליים ומגיע למטולה".

לפני עשרה ימים נפתח מבצע "מגן צפוני" לחשיפת המנהרות. דובר צה"ל תת-אלוף רונן מנליס הסביר שצה"ל איתר את המנהרות מבעוד מועד, לפני שהיוו איום מידי על אזרחי ישראל. "חפירת המנהרות מהווה הפרה בוטה של הריבונות הישראלית והוכחה נוספת להפרות החמורות של ארגון הטרור חיזבאללה המתעלם באופן בוטה מהחלטות האו"ם - ובראשן החלטה 1701 - ופועל מתוך כפרים בדרום לבנון, תוך פגיעה במדינת לבנון וסיכון אזרחיה לביסוס תשתיות הטרור שלו", נכתב בהודעה על המבצע.

עוד באותו נושא

"השגרה נשמרת": בעלי עסקי תיירות בצפון לא מתרגשים מהמבצע הצבאי

לכתבה המלאה
המשך עבודות לוחמי צה"ל במסגרת מבצע "מגן צפוני".. דובר צה"ל
עבודות צה"ל לאיתור מנהרות בגבול לבנון, השבוע/דובר צה"ל
לוחמי צה״ל מיחידות שונות, בפעילות היום בגבול הצפון - 5/12. דובר צה"ל, דובר צה"ל
פעילות צה"ל בגבול לבנון/דובר צה"ל, דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully