וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: "מלחמה עם איראן תבעיר את האזור, ישראל תשלם את המחיר"

1.6.2019 / 0:14

מזכ"ל חיזבאללה טען בנאום לילי כי ארה"ב לא פתחה בעימות עם איראן מאחר שהיא יודעת שהוא "לא ייעצר בגבולותיה". הוא אמר כי "אין הנהגה בישראל" ותקף את תכנית השלום של טראמפ: "חובתנו להילחם בפשע המאה"

אתר רשמי

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמר אמש (שישי) כי ישראל הייתה משלמת את המחיר אילו ארצות הברית הייתה פותחת במלחמה עם איראן. בנאום לילי, שאותו נשא אחרי שבאיראן ובקהילות שיעיות אחרות בעולם המוסלמי את יום אל-קודס, טען נסראללה כי "ישראל חלשה יותר מאי פעם למרות יכולותיה הצבאיות. היא מפחדת מהטילים מלבנון, מעזה ומסוריה, וטוענת שיש גם טילים בעיראק". הוא הוסיף כי "אין הנהגה לישראל והיא נשענת לחלוטין על תמיכת ארצות הברית", בצל הפגנות שהתקיימו במהלך היום נגד ישראל ותכנית השלום של טראמפ, שאותה כינה "פשע המאה".

הדברים נאמרו בצל הסדנה הכלכלית בבחריין, שאותה מחרימים הפלסטינים. בהתייחסו לחשש בישראל מפני שדרוג ארסנל הטילים והרקטות של חיזבאללה, אמר: "יש לנו טילים מדויקים שיכולים לשנות את פני האזור, אבל אין לנו מפעלים".

מנהיג חיזבאללה הוסיף כי גם ארצות הברית אינה חזקה כפי שהייתה בעבר: "ארצות הברית איננה כפי שהייתה לפני 20 שנה, כשהיא שלחה את כוחותיה לאזור ושבה מובסת". על המתיחות שלה עם איראן אמר כי אחת הסיבות שלא פרצה מלחמה עמה, היא משום שהיא "חזקה".

עוד בנושא חיזבאללה בוואלה! NEWS:
אין כסף ללוחמים וקצבאות: חיזבאללה במשבר בשל הסנקציות על איראן
מדרגות, אינטרקום ומזון: תיעוד ממנהרת חיזבאללה העמוקה ביותר
בתו של נסראללה: הוא לא חי בבונקר, יש לו כל מה שהוא שצריך

נסראללה מדבר בנאום לציון יום השנה לחיסולו של בדר א-דין. אתר רשמי
נסראללה/אתר רשמי

לדבריו, "הסיבות האחרות הן שה-CIA יודע שמלחמה עם איראן תבעיר את האזור ולא תיעצר בגבולותיה. כל הכוחות והאינטרסים האמריקניים באזור יושמדו, וישראל וערב הסעודית ישלמו מחיר".

לפני תחילת הנאום התקיים מצעד צבאי סמלי ברובע הדאחיה בביירות, מעוז חיזבאללה, לראשונה זה כמה שנים. "נצעד אל אל-קודס", קראו לוחמי חיזבאללה במהלך המצעד, המהווה חלק מאירועי אל-קודס המצוינים בעיקר באיראן ובמדינות עם אוכלוסייה שיעית. המשתתפים נשבעו אמונים ל"מנהיגי ההתנגדות", לפי רשת אל-מנאר של חיזבאללה - למנהיג המהפכה האסלאמית באיראן רוחאלה חומייני, למנהיג העליון הנוכחי עלי חמינאי ולנסראללה.

"במשך 40 שנה, אויבי אל-קודס הימרו שהיום הזה יישכח, אבל הם טעו. הניסיונות להפוך את היום הזה לכזה השייך למגזר מסוים נועדו לכישלון", אמר נסראללה בפתח דבריו.

עוד באותו נושא

"יום אל-קודס" בעולם הערבי: "לא לעסקת המאה" ושריפות דגלים

לכתבה המלאה
מצעד צבאי ברובע הדאחיה בביירות, מעוז חיזבאללה, לציון יום אל-קודס ב-31 במאי 2019. צילום מסך
המצעד הצבאי בביירות, אמש/צילום מסך

נסראללה הסביר כי ההפגנות שהתקיימו היום באיראן לציון יום אל-קודס הן מסר לארצות הברית ולכל ממשלות האזור. "טראמפ יחכה הרבה זמן לפני שיקבל שיחת טלפון מאיראן", אמר מנהיג הארגון השיעי, בהתייחסו למתיחות בין טהראן לוושינגטון ולרצונו של נשיא ארצות הברית בקיום שיחות חדשות עם ההנהגה האיראנית.

לדבריו, "חובתנו להילחם 'בעסקת המאה'. יש לנו אמונה עמוקה שאנחנו, עמי האזור הזה, נוכל לעצור את 'פשע המאה'".

על החזית הדרומית אמר נסראללה כי הארגונים ברצועת עזה יכולים להשתלט על שטחים נרחבים בישראל במלחמה הבאה. "ההתנגדות הפלסטינית יכולה לפגוע בתל אביב ומעבר לתל אביב", איים. "ציר ההתנגדות חזק היום יותר מאשר אי-פעם".

מצעד צבאי ברובע הדאחיה בביירות, מעוז חיזבאללה, לציון יום אל-קודס ב-31 במאי 2019. צילום מסך
המצעד הצבאי בביירות, אמש/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully