וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט רוזן: הפרקליטות התנהלה שלא כדין בעניינו של רוזנשטיין

6.6.2019 / 13:46

העבריין הבכיר שמרצה 17 שנות מאסר טען כי הפרקליטות משמשת כ"צינור" ומעבירה לבית המשפט מידע מודיעיני שלא נבדק או עבר בקרה. פרקליטות מחוז מרכז טענה: "אין לנו את האמצעים לבחון את המידע". אולם, מבקר הפרקליטות קבע כי "לא ניתן לקבל זאת בשום פנים ואופן"

העבריין זאב רוזנשטיין מסרב לתת עדות במשפטם של יצחק ומאיר אברג'יל, בית המשפט המחוזי תל אביב, 26 במרץ 2017. ניב אהרונסון
מרצה עונש מאסר מאז שנת 2004. רוזנשטיין בבית המשפט המחוזי/ניב אהרונסון

מבקר הפרקליטות, השופט בדימוס דוד רוזן, הודיע היום (חמישי) כי מצא שהתלונה שהגיש העבריין המורשע, זאב רוזנשטיין, מוצדקת. רוזן קבע כי הפרקליטות התנהלה שלא כדין בעניינו של רוזנשטיין. העבריין הבכיר מרצה בימים אלו 17 שנות מאסר שהחלו בנובמבר 2004, בגין הרשעתו בסחר בסמים בארצות הברית, והרשעה נוספת בקשירת קשר לרצח האחים אלפרון בישראל.

רוזנשטיין טען באמצעות עורך הדין פיני פישלר כי הפרקליטות משמשת "צינור" ומעבירה לבתי המשפט ולוועדות השחרורים מידע מודיעיני, שמועבר לה על ידי שירות ביתי הסוהר ומשטרת ישראל, מבלי לבדוק אותו או לעשות עליו כל בקרה. לדבריו, בשל אותו מידע מודיעיני נמנעות ממנו חופשות, ולאחרונה אף נדחתה בקשת חנינה שהגיש לנשיא.

עוד בוואלה! NEWS:
המשנה ליועמ''ש על יוזמות החקיקה: ''יש רצון לרסק, לא לרסן''
הנציב רוזן: נחסמה בדיקת חשדות נגד דנינו על יחסים עם קצינה
מעצר ללא הצדקה והסתרת ראיות: זינוק במספר התלונות על הפרקליטות

השופט דוד רוזן בבית המשפט המחוזי תל אביב. יוני 2014. דרור עינב
"לא נקבל גישה שהפרקליטות הוא 'צינור אטום' להעברת מידע". מבקר הפרקליטות דוד רוזן/דרור עינב

פרקליטת מחוז מרכז (פלילי), עו"ד רחל אבישר אבלס, השיבה לנציב כי התלונה מופנית רובה ככולה לחטיבת המודיעין במשטרה ובשב"ס, וכי לפרקליטות אין את האמצעים לבחון את אמיתותו של המידע המודיעיני. הנציב רוזן לא קיבל עמדה זו ובהחלטתו כתב: "לא ניתן לקבל בשום פנים ואופן, ולא ככותרת עיתונאית, גישה לפיה הפרקליטות ובאי כוחה בבית המשפט הינם בבחינת 'צינור אטום' להעברת מידע לבית המשפט".

עוד כתב רוזן בהכרעתו, שהועברה בתחילת השבוע לעו"ד פישלר כי "הפרקליטות מייצגת את המדינה וכל שמועבר על ידה לבית המשפט נתון לשליטתה ולאחריותה". עוד נכתב בהחלטה כי הפרקליטות היא זו שרשאית להחליט אם מידע מסוים יועבר לבית המשפט או לא, ואף שאין לה יכולת להשפיע על גיבושו, עליה לבדוק מול גורמי המודיעין כיצד הם מעריכים את המידע והאם הוא מתיישב עם מידע נוסף שקיים בידיהם.

עוד באותו נושא

זאב רוזנשטיין התלונן: הפרקליטות המציאה דיון לגביי שלא היה

לכתבה המלאה
דוד רוזן, במהלך כנס לשכת עורכי הדין באילת 27 במאי 2019. אתר רשמי, אתר רשמי
"הפרקליטות מייצגת את המדינה וכל שמועבר על ידה נתון לשליטתה ולאחריותה". דוד רוזן בכנס לשכת עורכי הדין/אתר רשמי, אתר רשמי

רוזן ציטט בהחלטתו מהנחיית פרקליט המדינה הנוגעת לטיפול בעתירות אסירים. בהנחיה נכתב כי בעבר אירעו מקרים בהם מסרה הפרקליטות לבית המשפט עובדות בלתי בדוקות. כדי למנוע מקרים כאלה, הנחה פרקליט המדינה "לנהוג בזהירות רבה בכל הנוגע למידע הנמסר על ידי הפרקליטות לבית המשפט". לשם כך, על הפרקליט המטפל בתיק להזמין את תיק שב"ס הנוגע לאסיר, ואף לזמן את נציג שב"ס בעצמו ולקבל ממנו הסברים בעל פה.

"אין בעשייתם הנאמנה של המומחים האמונים על הביטחון והמודיעין כדי לרוקן את סמכותה ואחריותה של הפרקליטות בהצגת המידע על ידה לבית המשפט", סיכם רוזן. הוא קבע כי המידע המודיעיני שהעביר שב"ס בעניין רוזנשטיין אכן לא נבחן על פי אמות המידה שנקבעו בהנחיית פרקליט המדינה, ולפיכך תלונתו מוצדקת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully