וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זאב רוזנשטיין התלונן: הפרקליטות המציאה דיון לגביי שלא היה

6.4.2016 / 20:05

העבריין הבכיר דרש לשנות את סיווג הכליאה שלו בשנה שעברה על מנת לצאת לחופשות. אף שנטען כי שב"ס דן בנושא – הדבר מעולם לא קרה והפרקליטות טענה כי נפלה טעות. כעת, דורש רוזנשטיין לחקור את הנושא. "לקרוא ולא להאמין. לא ניתן להישאר אדישים למקרא הדברים"

עריכה: ניר חן

(מתוך מגזין סוף השבוע: זאב רוזנשטיין הפך לעבריין לא רלוונטי)

העבריין הבכיר שהיה ראש ארגון פשיעה זאב רוזנשטיין, הגיש אתמול (שלישי) תלונה לנציבת הביקורת על מערך התביעה הנשיאה הילה גרסטל ושרת המשפטים איילת שקד באמצעות בא כוחו, עו"ד מיקי חובה, בגין שקרים שהמציאה הפרקליטות בפני בית המשפט. לדבריו של רוזנשטיין, אף שהפרקליטות טענה כי קיימה דיון בבקשתו של האסיר לשנות את סיווגו לכזה שיאפשר לו לצאת לחופשות – דיון כזה מעולם לא התקיים ובקשתו נדחתה מבלי שנבחנה לעומק.

סיווגו של רוזנשטיין עומד על קטגוריה א', שלא מאפשרת לו לצאת לחופשות. בשנה שעברה, ביקש לדון בשינוי סיווגו לקטגוריה ב'/1, ושירות בתי הסוהר הצהיר באמצעות הפרקליטות כי ועדה בשב"ס דנה בנושא באוגוסט 2015 וקבעה כי לא ניתן יהיה לבצע את השינוי. ואולם, בדיון שנערך ב-17 בנובמבר בבית המשפט המחוזי מרכז, הצהירה הפרקליטות כי חלה טעות. "מערכת צוהר (מערכת פנימים בשב"ס - י"א) הוזנה במידע שגוי, לפיו התכנסה ועדת קטגוריות בעניינו של העותר, כשבפועל, ועל פי החלטת בית משפט העליון, נבחן עניינו של העותר פעם נוספת", נכתב.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
יחכה לחנינה או יגיע עד לבג"ץ? אלה האפשרויות העומדות כעת בפני קצב
ממשיכה להסתבך: ענבל אור נחקרה במשטרה ושוחררה בערבות
בהנחיית הדרג המדיני: הוקפאו תכניות הבנייה לפלסטינים

זאב רוזנשטיין בדיון בבית המשפט בנצרת, ינואר 2011. משה אסרף, ג'יליס
"ועדה דמיונית מעולם לא כונסה". רוזנשטיין/ג'יליס, משה אסרף

לטענתו של רוזנשטיין, שנידון ל-17 שנות מאסר וכבר 11 שנה לא יצא לחופשה, מדובר ב"מידע שקרי וכוזב" ואם היה מביא בעצמו מידע כזה לבית המשפט – היה נחקר בחשד לשיבוש מהלכי משפט. "לקרוא ולא להאמין", נכתב בתלונה שהגיש באמצעות עורך דינו. "על אף הרמז שהושתל כבר בפתח מכתב זה כי למעשה, מעולם לא התקיימה ועדה שכזו, עדיין לא ניתן להישאר אדישים למקרא הדברים, כאשר מולם עומדות אותן הצהרות במועד ספציפי ואף בדבר דיונים שהתקיימו באותה ועדה דמיונית שמעולם לא כונסה". לדבריו של רוזנשטיין, מדובר בניסיון הפרקליטות לטייח את השקר, כאשר טוענת שהדבר הוזן בטעות.

עוד התברר כי במהלך שלוש השנים האחרונות, על אף בקשות והוראות לבית המשפט, לא קמה ועדה מסוג זה. "בשלוש שנים האחרונות האסיר פנה פעם אחר פעם לערכאות משפטיות בבקשה להוציאו לחופשה", נכתב. "בכל זמן זה, סבר העותר כי כאשר המדינה מצהירה שהוא נמנה על קטגוריה א', היא מצהירה כך לאחר שבחנה את הדברים ולא נסמכת על החלטה לא רלוונטית שלוש שנים קודם לכן, על אחת כמה וכמה כאשר עתה ידוע כי המדינה 'המציאה' ועדה שכלל לא כונסה, בניגוד גמור להצהרות בפני בית המשפט".

עוד באותו נושא

מבוגר, חולה, נמק בתאו: רוזנשטיין האימתני הפך לעבריין לא רלוונטי

לכתבה המלאה
כתב אישום נגד זאב רוזנשטיין בבית משפט בנצרת ינואר 2010. אורי לנץ
11 שנה ללא חופשה. רוזנשטיין/אורי לנץ

כבר שלוש שנים שרוזנשטיין נלחם על שינוי סיווגו מעבריין בכיר לאסיר שהשתקם כמעט לחלוטין. ובכל זאת, למרות החלטת בית המשפט המחוזי בלוד כי הידיעות המודיעיניות של שירות בתי הסוהר הן ישנות ולא אמינות והוא כבר אינו בקריטריון של בעל סיכון, ניכר היה בדיון כי השופט מני מזוז, שחתם על צו ההסגרה נגדו בימיו כיועץ המשפטי לממשלה, מתנגד לכך. וכך, למרות שמידע מודיעיני על שמו של זאב רוזנשטיין מצביע כי הוא נעדר לחלוטין מרשימת ארגוני הפשיעה העדכניים בישראל, עדיין המדינה אינה רוצה לראותו ברחובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully