וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הביקורת, בנימין נתניהו וחיות נפגשו: "לקיים שיח מכבד"

יום אחרי דבריה של חיות על "השיח הבוטה ומשולח הרסן שממשיך ללוות את המגעים להרכבת הממשלה", רה"מ נפגש בלשכתו עם נשיאת העליון והמשנה לנשיאה מלצר. השניים הדגישו בפניו את החשיבות בשמירה על עצמאות הרשות השופטת. נתניהו דיבר על הצורך באיזון בין הרשויות

עריכה: תומר לוי וטל רזניק

אחרי הביקורת על השיח נגד מערכת המשפט, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (שלישי) בלשכתו עם נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות והמשנה לנשיאה השופט חנן מלצר. לדבריהם, בפגישה הם ציינו את החשיבות בקיומו של דו שיח ענייני ומכבד בין הרשויות. חיות ומלצר הדגישו את החשיבות בשמירה על עצמאותה ואי-תלותה של הרשות השופטת, וראש הממשלה הדגיש בדבריו את הצורך באיזון ראוי בין הרשויות.

הפגישה שנקבעה היום, התקיימה על רקע המתקפה של בכירי מערכת המשפט בכנס לשכת עורכי הדין שהתקיימה אתמול באילת. חיות אמרה בנאומה: "לצערי רב המרחק בין הידברות מכובדת ובין השיח הבוטה, העולב ומשולח הרסן שאפיין את מערכת הבחירות לכנסת ה-21 ושממשיך ללוות גם עתה את המגעים להרכבת הממשלה".

עוד בוואלה! NEWS:
בחירות בפתח? ההצעה לפיזור הכנסת תובא מחר להצבעה סופית
עם כוחות קומנדו וחיל האוויר: טורקיה פתחה במבצע נגד הכורדים בעיראק
כחלון הודיע: "במידה שיוקדמו הבחירות - כולנו תרוץ עם הליכוד"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
נתניהו, חיות ומלצר בלשכתו של נתניהו, הערב/מערכת וואלה, צילום מסך

היא אף הזכירה כי בטקס השבעתה, באוקטובר 2017, דיבר ראש הממשלה בנימין נתניהו על "הצורך בבית משפט חזק, עצמאי, ישר וחסר פניות", וכן על הצורך בהידברות פתוחה וכנה. "מאז אותו הטקס בבית הנשיא חלפה כשנה וחצי, ואני מבקשת לשאול מה נשתנה במהלך תקופה זו?", תהתה. "האם אירע מאז דבר מה המצדיק סטייה מעקרונות חשובים אלה?".

היא הוסיפה כי "בשיח זה בלטו וממשיכות לבלוט בחומרתן התבטאויות מצד גורמים שונים המופנות כלפי הרשות השופטת בכלל וכלפי בית המשפט העליון בפרט. בין התבטאויות כאלה ובין 'גישה מאוזנת וכבוד הדדי' והידברות שעליהם דיבר ראש הממשלה בטקס הצהרת האמונים שהזכרתי, אין ולא כלום".

עוד באותו נושא

בכירי מערכת המשפט תוקפים: לא רודפים איש; השיח משולח רסן

לכתבה המלאה
נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות בטקס פתיחה, הכנס השנתי של לשכת עורכי הדין באילת, 27 במאי 2019. ליאב פלד, אתר רשמי
"מה נשתנה?". חיות תוקפת את נתניהו, אתמול/אתר רשמי, ליאב פלד

חיות המשיכה לתקוף הכוונה לחוקק את פסקת ההתגברות ואמרה כי "אני סבורה כי על מנת לשמור על מעמדה של הרשות השופטת כרשות ניטרלית וא-פוליטית, ראוי לה, ככלל, שלא להיגרר אל השדה הפוליטי גם כשהגורמים הפוליטיים עוסקים לאחר תום מערכת הבחירות במלאכת הרכבת הממשלה".

הפגישה התקיימה ברקע המאמצים להרכבת הקואליציה והאפשרות של הליכה לבחירות חוזרות. הוועדה המיוחדת לדיון בהצעת החוק לפיזור הכנסת אישרה אותה היום לפני ההצבעה עליה בקריאה שנייה ושלישית. מחר, בשעה 12:00 בצהריים, צפוי להתחיל במליאת הכנסת הדיון על אישורה הסופי של ההצעה, ככל שלא יגיעו להסכמה פוליטית למנוע בחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully