וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: לא נוותר על העקרונות וההתחייבויות בפני בוחרינו

אחרי שבליכוד האשימו כי הוא "מנסה למשוך זמן", הבהיר יו"ר ישראל ביתנו כי למרות הלחצים הוא אינו מוכן לסגת מעקרונות מפלגתו. "אינני איש נוקם ואינני מנהל מסע סחיטה, זו ההצעה ואין בלתה", הוא כתב בפייסבוק על חוק הגיוס. ההצעה לפיזור הכנסת תובא מחר להצבעה סופית

צילום: כחול לבן, כולנו, עריכה: איתי עמרם

הכנסת נערכת לבחירות | כל העדכונים

  • ליברמן: "אין לנו שום כוונה לוותר על העקרונות שלנו"
  • ההצעה לפיזור הכנסת אושרה בוועדה לקריאה שנייה ושלישית
  • מזכירות הליכוד אישרה את הצעת נתניהו על צירוף כחלון וכולנו לרשימה
  • כחלון: "במידה שיוקדמו הבחירות - כולנו תרוץ עם הליכוד"
  • נתניהו למזכירות הליכוד: אם נשלב את כחלון נהיה מעל 40 מנדטים
  • הליכוד: "ליברמן דוחה כל הצעה ומנסה למשוך זמן"

פחות מיממה לפני פקיעת מועד הרכבת הממשלה, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר אתמול (שלישי) כי במפלגתו דבקים בהצעה - העברת חוק הגיוס בקריאה שנייה ושלישית בגרסה המקורית, "בדיוק כמו בקריאה הראשונה", והכשרה שהח"כים החרדים לא ישתתפו בהצבעה. "זאת ההצעה ואין בלתה", הבהיר. לדבריו, "חוק הגיוס הוא לא קפריזה, לא אגו ולא נקמה, אלא מאבני היסוד של המשנה הסדורה שלנו. ההצעה להעביר את כל נושאי היעדים ופקיעת החוק להחלטת ממשלה זו באמת כמו קוסמטיקה לפוחלצים. זה לא שינוי מינורי, זה שינוי מז'ורי".

בפוסט בפייסבוק כתב יו"ר ישראל ביתנו: "אפילו אני, אביגדור ליברמן, שנמצא הרבה שנים בפוליטיקה הישראלית וחשבתי שכבר ראיתי הכול, נדהמתי ביומיים האחרונים מעוצמת הלחצים, הפרנויות והספקולציות שנחשפתי אליהן כמעט בכל דקה".

עוד הוסיף ליברמן כי הוא לא מנהל "סחר מכר ולא מסע סחיטה" ומכבד את הכרעת הבוחר. הוא דחה את הפרסומים על כך שהוא דרש להתמנות לתפקיד ממלא מקום ראש ממשלה או תפקיד בכיר אחר שיאפשר לו להחליף את נתניהו, וכן את הטענות שנשמעו מפי בכירים בליכוד לפיהם הוא ביקש להתמזג בליכוד. לטענתו, "ל'ישראל ביתנו' אין שום כוונה להצטרף לליכוד, לא כחטיבה, לא כבודדים, ולא להיטמע במפלגת השלטון. יחד עם זאת, אין לנו שום כוונה לוותר על העקרונות ועל ההתחייבויות שלנו בפני בוחרינו".

עוד בוואלה! NEWS:
מזכירות הליכוד אישרה את שילוב כולנו ברשימה: "נהיה מעל 40 מנדטים"
ריבלין מבהיר: בסמכות הכנסת להחליט על פיזורה
יחסי האהבה/שנאה עם ליברמן עלולים למוטט את מגדל הקלפים של נתניהו

אביגדור ליברמן במהלך ישיבת סייעת ישראל ביתנו, כנסת, ירושלים 27 במאי 2019. ראובן קסטרו
"חוק הגיוס - לא קפריזה". ליברמן/ראובן קסטרו

"ברצוני להדגיש פעם נוספת", המשיך. "אינני איש נוקם ונוטר, לא מנהל ונדטה ולא מחפש להפיל את ראש הממשלה. להפך, עבדתי לא מעט שנים לצדו של מר בנימין נתניהו ועם כל הויכוחים והמחלוקות שהיו בינינו, אני מכבד ומעריך את האיש. אני גם לא נגד הציבור החרדי. אני בעד מדינת ישראל, אני בעד מדינה יהודית, אבל אני נגד מדינת הלכה".

הליכוד הצהיר מוקדם יותר כי לא הושגה התקדמות עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן במאמץ למנוע את הבחירות. דובר המפלגה מסר מוקדם יותר כי "לא נקבעה פגישה ואין כרגע שום התקדמות עם ליברמן. הוא דוחה כל הצעה ומנסה למשוך זמן". לאחר מכן, ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו אמר בוועדה בכנסת כי "ראש הממשלה יורק עלינו".

עם ההתקרבות לאפשרות של הליכה לבחירות חוזרות, הוועדה המיוחדת לדיון בהצעת החוק לפיזור הכנסת אישרה אותה מוקדם יותר היום לפני ההצבעה עליה בקריאה שנייה ושלישית. מחר, בשעה 12:00 בצהריים, צפוי להתחיל במליאת הכנסת הדיון על אישורה הסופי של ההצעה, ככל שלא יגיעו להסכמה פוליטית למנוע בחירות. לקראת ההצבעה, חברי הכנסת של הליכוד וח"כים ממפלגות נוספות התבקשו "להיות נוכחים בכנסת החל מהשעה 12:00 בצהריים", אז יחל הדיון על הצעת החוק. זאת, "למקרה והאופוזיציה תמשוך בבת אחת את כל הדוברים" ותבקש להצביע באותו רגע.

הצעת נתניהו אושרה במזכירות הליכוד

במזכירות הליכוד אישרו היום הצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לביטול הפריימריז לרשימה וליושב הראש, וכן לשילוב של מפלגת כולנו לקראת האפשרות של בחירות. יו"ר כולנו, שר האוצר משה כחלון, הודיע מוקדם יותר "במידה שיוקדמו הבחירות - מפלגת כולנו תרוץ עם הליכוד". עם זאת, הוא הוסיף כי "מפלגת כולנו תמשיך להיות מפלגה חברתית, ימנית, לאומית וממלכתית ותשמור על הערכים שלשמם קמנו. אני מאוד מקווה שראש הממשלה יצליח להרכיב את הממשלה ב-30 השעות הקרובות, אחרת כשר אוצר אני יכול לומר בביטחון מלא - הרבה מאוד מיליוני שקלים יבוזבזו לשווא. אין טעם להגיע לבחירות פעמיים תוך זמן קצר. מדובר על מאות מיליונים שאנחנו צריכים אותם למקומות אחרים".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך הצהרה לתקשורת 27 במאי 2019. ראובן קסטרו
לא הושגה התקדמות עם ליברמן. נתניהו/ראובן קסטרו

לפי הצעתו של נתניהו, שבהמשך תובא לאישור מרכז המפלגה, לכחלון ולכולנו ישוריינו ארבעה מקומות ברשימת הליכוד - כחלון ישובץ במקום 5, אלי כהן במקום 15, יפעת שאשא ביטון במקום 29 ורועי פולקמן במקום 35. נתניהו, שהגיע למזכירות הליכוד כדי לוודא את אישור ההצעה, הסביר כי יש להיערך לאפשרות של בחירות חוזרות. "אני במאמץ גדול מאוד להקים ממשלה. הפרדוקס הוא שככל שיודעים שאם לא נרכיב ממשלה נלך לבחירות, כך גדול הסיכוי שמשהו יקרה", אמר. הוא הוסיף כי "ייתכן שלא תהיה ברירה לבחירות חוזרות. לצורך זה אנחנו רוצים לשבץ את כחלון ואנשיו. השיבוץ הזה ייתן לנו כוח, את זה בדקנו. אנחנו נהיה יותר מ-40 מנדטים".

נשיא המדינה ראובן ריבלין הבהיר היום כי הוא יאפשר לראש הממשלה בנימין נתניהו למצות את הזמן להרכבת הממשלה, עד מחר בחצות. "הנשיא יאפשר לו למצות את הזמן שניתן לו בחוק כשהוא מקווה שלא ניקלע, חלילה, למערכת בחירות נוספת", נמסר מבית הנשיא. "בסמכותה של הכנסת, על פי לשון אותו החוק ממש, להחליט על פיזורה. לאור זאת, הכנסת על חבריה, כנציגת הריבון, הוא העם, תישא בהשלכות ההחלטה בהמשך דרכה".

נשיא המדינה,ראובן (רובי) ריבלן וראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך הכרזתו של הנשיא על הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו 17 באפריל 2019. ראובן קסטרו
יאפשר לו למצות את הזמן להרכבת הממשלה. ריבלין עם נתניהו/ראובן קסטרו

עד כה אין תאריך מוסכם לבחירות הבאות, ככל שיתקיימו לבסוף. ח"כ מיקי זוהר אמר כי למרות התנגדות הסיעות החרדיות, "תאריך הבחירות המסתמן הוא ה-17 בספטמבר י"ז אלול תשע"ט". זוהר אמר לוואלה! NEWS כי "יש על כך הסכמה הכי רחבה שניתן היה להשיג". גורם חרדי אמר בתגובה: "אנחנו מתנגדים לזה". לוואלה! NEWS נודע כי ביממה האחרונה הסיעות החרדיות העלו כאפשרות את התאריך 29 באוקטובר אך לטענת גורם במפלגות החרדיות, "בליכוד סרבו לתאריך הזה בטענה כי זה קרוב לשימוע של ראש הממשלה".

במשרד האוצר אומרים כי עלות בחירות נוספות מוערכת בכ-600 מיליון שקל. זאת, בנוסף לעלות יום שבתון נוסף למשק בגובה 1.1 מיליארד שקלים. מתוך העלות המדוברת, מימון מפלגות לבחירות מוערך בכ-195 מיליוני שקלים אליהם יש לצרף את יתרת העלות המוערכת של הבחירות לכנסת ה-21 העומדת על 405 מילון שקלים הכולל את תקציב ועדת הבחירות (255 מיליון שקלים).

(עדכון ראשון: 21:33)

משה כחלון  מכולנו ממריץ בוחרים להצביע להם, מטה המפלגה, 8 באפריל 2019. ראובן קסטרו
צפוי להשתלב במקום החמישי ברשימת הליכוד. כחלון/ראובן קסטרו
אינפו לו"ז בחירות. עיבוד תמונה
אינפו לו"ז בחירות/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully