וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון הודיע: "במידה שיוקדמו הבחירות - כולנו תרוץ עם הליכוד"

אחרי אישור הצעת נתניהו לצרף את מפלגתו במזכירות הליכוד, שר האוצר הכריז שירוץ ברשימה משותפת עם הליכוד וישמור על ערכיה. בליכוד הבהירו שאין התקדמות עם ליברמן וח"כ פורר תקף: "ראש הממשלה יורק עלינו". ההצעה לפיזור הכנסת אושרה בוועדה לקראת ההצבעה עליה מחר

צילום: כחול לבן, כולנו, עריכה: איתי עמרם

הכנסת נערכת לבחירות | כל העדכונים

  • כחלון: "במידה שיוקדמו הבחירות - כולנו תרוץ עם הליכוד"
  • מזכירות הליכוד אישרה את הצעת נתניהו על צירוף כחלון וכולנו לרשימה
  • ההצעה כוללת בנוסף את ביטול הפריימריז לרשימה וליו"ר
  • נתניהו למזכירות הליכוד: אם נשלב את כחלון נהיה מעל 40 מנדטים
  • הליכוד: "ליברמן דוחה כל הצעה ומנסה למשוך זמן"
  • ח"כ פורר: "ראש הממשלה יורק עלינו"
  • ההצעה לפיזור הכנסת אושרה בוועדה לקריאה שנייה ושלישית

אחרי אישור ההצעה לשילוב רשימתו בליכוד, אמר היום (שלישי) שר האוצר משה כחלון כי "במידה שיוקדמו הבחירות - מפלגת כולנו תרוץ עם הליכוד". ההצעה, שכוללת גם את ביטול הפריימריז לרשימה וליושב ראש הליכוד, אושרה מוקדם יותר במזכירות הליכוד לקראת האפשרות של הקדמת הבחירות ברקע המשבר במו"מ הקואליציוני.

כחלון הוסיף כי "מפלגת כולנו תמשיך להיות מפלגה חברתית, ימנית, לאומית וממלכתית ותשמור על הערכים שלשמם קמנו. אני מאוד מקווה שראש הממשלה יצליח להרכיב את הממשלה ב-30 השעות הקרובות, אחרת כשר אוצר אני יכול לומר בביטחון מלא - הרבה מאוד מיליוני שקלים יבוזבזו לשווא. אין טעם להגיע לבחירות פעמיים תוך זמן קצר. מדובר על מאות מיליונים שאנחנו צריכים אותם למקומות אחרים".

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
ריבלין מבהיר: בסמכות הכנסת להחליט על פיזורה
יחסי האהבה/שנאה עם ליברמן עלולים למוטט את מגדל הקלפים של נתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון בהשבעת חברי כנסת לכנסת ה21, ירושלים, 30 באפריל 2019. ראובן קסטרו
נתניהו וכחלון/ראובן קסטרו

בתוך כך, הוועדה המיוחדת לדיון בהצעת החוק לפיזור הכנסת אישרה את הצעת החוק לפיזור הכנסת לקריאה שנייה ושלישית. מחר, בשעה 12:00 בצהריים, צפוי להתחיל במליאת הכנסת הדיון על הצעת החוק לאישור סופי, ככל שלא יגיעו להסכמה פוליטית למנוע בחירות.

בליכוד טוענים כי אין כל התקדמות עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן במגעים המתקיימים במאמץ למנוע את הבחירות. דובר הליכוד מסר כי "לא נקבעה פגישה ואין כרגע שום התקדמות עם ליברמן. הוא דוחה כל הצעה ומנסה למשוך זמן". לאחר מכן, ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו אמר בוועדה בכנסת כי "ראש הממשלה יורק עלינו".

כחלון ישוריין במקום ה-5, אין הסכמה על תאריך לבחירות

לפי ההצעה, שבהמשך תובא לאישור מרכז המפלגה, לכחלון ולכולנו ישוריינו ארבעה מקומות ברשימת הליכוד - כחלון ישובץ במקום 5, אלי כהן במקום 15, יפעת שאשא ביטון במקום 29 ורועי פולקמן במקום 35. שיבוצו של כחלון במקום ה-5 יגרום לדחיקתו של ח"כ גדעון סער מחוץ לחמישיה הראשונה, וכעת הוא יהיה במקום ה-6. בנוסף לכך, חלק מהח"כים הנוכחיים, ובעיקר מי שמוקמו אחרי המקום ה-30 ברשימת הליכוד לכנסת ה-21, יידחקו לאחור.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הסביר היום במזכירות הליכוד, שהתכנסה במלון קראון פלאזה בירושלים, כי יש להיערך לאפשרות של בחירות חוזרות. "אני במאמץ גדול מאוד להקים ממשלה. הפרדוקס הוא שככל שיודעים שאם לא נרכיב ממשלה נלך לבחירות, כך גדול הסיכוי שמשהו יקרה", אמר. "ייתכן שלא תהיה ברירה לבחירות חוזרות. לצורך זה אנחנו רוצים לשבץ את כחלון ואנשיו. השיבוץ הזה ייתן לנו כוח, את זה בדקנו. אנחנו נהיה יותר מ-40 מנדטים".

חברי הכנסת מיכל שיר ואריאל קלנר, שמוקדם יותר עתרו נגד הדיון, הצביעו נגד ההצעה. בסיום הישיבה הודה נתניהו למזכירות על אישור ההצבעה. "ההליכה יחד כתף אל כתף הביאה לנו ניצחון ועוצמה גדולה. עמדנו מול התקשורת מול השמאל ומול ההתארגנויות, הלכנו יחד וניצחנו. אני נרגש מהאמון שנתתם לי במהלך הבחירות, במהלך השנים האחרונות ובישיבה הזאת. הולכים יחד מה שלא יהיה, ואם נלך יחד ננצח".

אביגדור ליברמן במהלך ישיבת סייעת ישראל ביתנו, כנסת, ירושלים 27 במאי 2019. ראובן קסטרו
"הוא דוחה כל הצעה ומנסה למשוך זמן". ליברמן/ראובן קסטרו

השר ישראל כץ נשאל אם המזכירות יכולה לקבל את ההחלטה. כץ הבהיר במענה לשאלה כי מזכירות הליכוד סוברנית לקבל את ההחלטה, וההחלטה התקבלה סופית. עם זאת, כבר הוגשה עתירה נגד חוקיות ההחלטה של שיר וקלנר וייתכן שיהיו עתירות נוספות.

טרם אישור ההצעה ערך נתניהו שיחות שכנוע לח"כים בליכוד שהתנגדו לשילובו של כחלון ושלושה ח"כים נוספים מכולנו. בין היתר, נתניהו אמר כי בכנסת הבאה יעבור חוק נורבגי גדול - שאומר שבכל סיעה יכולים להתפטר שני שרים שייכנסו במקומם שני חברי כנסת - כך שלסיעה המאוחדת של הליכוד וכולנו יהיו ארבעה שרים שיתפטרו ובמקומם ארבעה ח"כים ייכנסו לכנסת.

בתוך כך, פעילי כחול לבן הפגינו מול ביתו של כחלון בחיפה וקראו: "מפלגת כולנו היא הונאת בחירות. כחלון איפה עמוד השדרה שלך? מדוע שיקרת לבוחרים שלך?". בין היתר נשמעו הקריאות: "מחיר למשתפן", "השפן הקטן", "כחלון כשלון ו'כולנו' ביזיון" או "נטו שקרים". בהפגנה, שבה השתתפו עם שני חברי מועצת העיר חיפה מסיעת הירוקים, אביהו האן וירון חנן, הוקראו ציטוטים מהשנה האחרונה שבהם כחלון מבטיח כי לא יתמוך בפסקת ההתגברות, לא יכהן בממשלה בה לראש הממשלה מוגש כתב אישום ולפני ימים לא רבים הכרזה שקרית של כחלון שלפיה מפלגת כולנו תישאר סיעה עצמאית בכנסת.

מיקי זוהר בועדת הכנסת 27 במאי 2019    מיקי זוהר. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
עדיין אין תאריך מוסכם לבחירות. ח"כ זוהר/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

בצל המאמצים למנוע בחירות, נשיא המדינה ראובן ריבלין הבהיר מוקדם יותר היום כי הוא יאפשר לנתניהו למצות את הזמן להרכבת הממשלה, עד מחר בחצות, וכי הוא "מקווה שלא ניקלע, חלילה, למערכת בחירות נוספת". מבית הנשיא נמסר כי "בסמכותה של הכנסת, על פי לשון אותו החוק ממש, להחליט על פיזורה. לאור זאת, הכנסת על חבריה, כנציגת הריבון, הוא העם, תישא בהשלכות ההחלטה בהמשך דרכה".

ח"כ מיקי זוהר אמר כי למרות התנגדות הסיעות החרדיות, "תאריך הבחירות המסתמן הוא ה-17 בספטמבר י"ז אלול תשע"ט". זוהר אמר לוואלה! NEWS כי "יש על כך הסכמה הכי רחבה שניתן היה להשיג". גורם חרדי אמר בתגובה: "אנחנו מתנגדים לזה".

(עדכון ראשון: 18:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully