וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם כוחות קומנדו וחיל האוויר: טורקיה פתחה במבצע נגד הכורדים בעיראק

28.5.2019 / 22:02

מסוקים הנחיתו כוחות מיוחדים מעבר לגבול, שם מבוססת מחתרת ה-PKK. הם מגובים בירי מהאוויר וירי ארטילרי, ולפי משרד ההגנה "המבצע מתנהל כסדרו" ותשעה טרוריסטים נהרגו. מתקפות קרקעיות של טורקיה בצפון עיראק הן נדירות יחסית

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

צבא טורקיה פתח במבצע נגד המחתרת הכורדית בצפון עיראק - כך הודיע היום (שלישי) משרד ההגנה של טורקיה, שהוסיף כי במבצע משתתפים כוחות קומנדו בגיבוי ארטילריה ותקיפות אוויריות. לפי משרד ההגנה, המבצע נפתח אתמול בשעות אחר הצהריים בירי ארטירלי ובתקיפות אוויריות, ובהמשך הצטרפו חטיבות קומנדו למבצע "לנטרול הטרוריסטים ולהשמדת מקלטיהם".

המבצע מתנהל במחוז חקורק שבצפון עיראק, מעבר לקצה הדרום-מזרחי של טורקיה, שגובל גם עם איראן. מפלגת הפועלים של כורדיסטן (PKK) פועלת מצפון עיראק, בעיקר ממחוז קנדיל שמדרום לחקורק. היא מוגדרת כארגון טרור על ידי אנקרה, האיחוד האירופי וארצות הברית.

טורקיה הודיע כי עד כה תשעה טרוריסטים "נוטרלו". בין המטרות שהותקפו מהאוויר - מקלטים ומצבורי תחמושת באזור הרי קנדיל ונהר הזב. בסרטון שפורסם על ידי משרד ההגנה של טורקיה נראו מסוקים מנחיתים אנשי קומנדו באזור הררי. הוא גם שיתף תמונות שבהן נראה ירי פגזים ושל חיילים סורקים את האזור עם כלי נשקם השולפים.

"המבצע, בתמיכת מסוקי הקרב שלנו, נמשך כמתוכנן", נמסר. הצבא נוהג לתקוף מהאוויר מטרות של ה-PKK בצפון עיראק, אך מבצעים קרקעיים הם חריגים יותר. המבצע החל יום אחרי שמנהיג ה-PKK הכלוא בטורקיה, עבדוללה אוצ'לאן, קרא למחוקקים כורדים ולאלפי אסירים לסיים את שביתת הרעב שלהם, אחרי שקיבל גישה לעורכי דין בתום שנים של בידוד מוחלט.

(עדכון ראשון: 16:11)

הצבא הטורקי פתח במתקפה משולבת של כוחות קומנדו, מטוסי קרב 
וארטילריה- נגד בסיסי מורדים כורדים באזורים ההרריים בצפון עיראק. רויטרס
מסוק של צבא טורקיה מנחית לוחמים בצפון עיראק/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully