וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההרוג הרביעי: סרגיי בן ה-33 נהרג באסון קריסת המנוף ביבנה

21.5.2019 / 19:00

הלוויתו של סרגי, שנהרג בתאונת העבודה הקטלנית ביבנה, תיערך מחר בבית העלמין האלטרנטיבי בבאר שבע. הוא הותיר אחריו אלמנה. בנוסף אליו, נהרגו באסון בן דקלו, יוני סבג וגיל חזאזי. אתר הבנייה נסגר ל-30 יום

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: טל רזניק

סרגי סמיונוב, בן 33 מבאר שבע, הוא ההרוג הרביעי באסון קריסת המנוף ביבנה - כך הותר היום (שלישי) לפרסום. בתאונת העבודה הקטלנית, שאירעה ביום ראשון השבוע באתר בנייה של פרויקט "יבנה ירוקה", נהרגו גם בן דקלו, יוני סבג וגיל חזאזי. הלווייתו של סמיונוב, שהותיר אחריו אלמנה, תערך מחר בשעה 15:30 בבית העלמין האלטרנטיבי בבאר שבע.

אתמול נסגר אתר הבנייה של חברת "נאות שמיר", חברת הבת של רמי שבירו, למשך 30 יום בהוראת המשטרה. ביום התאונה עוכבו לחקירה 17 בעלי תפקידים הקשורים לאתר העבודה בחשד למעורבות באסון. מתוכם, 11 נחקרו באזהרה וארבעה שוחררו למעצר בית. היתר שוחררו בסיום חקירתם. החוקרים בודקים אם כשל מבני גרם לקריסת העגורן, או שמדובר בטעות אנוש, שבעקבותיה שוחררו חלק מהפינים המקבעים את זרוע המנוף.

עוד בנושא אסון המנוף ביבנה:
יוני חגג יום הולדת, בן העלה סטורי מהמנוף: הרוגי האסון ביבנה
גיל נהרג מקריסת המנוף ביבנה: "אדם נפלא שמסור למשפחתו"
הקנסות מגולגלים לרוכשים - והקבלנים לא משלמים את מחיר תאונות הבנייה

סרגי סמיונוב ז"ל בן 33 במותו הוא ההרוג הרביעי בקריסת המנוף ביבנה. צילום מסך
סרגי סמיונוב/צילום מסך

סבג, שניהל את החברה המשפחתית שהפעיל את המנופים באתר, נהרג ביום הולדתו ה-33. "בשבת האחרונה חגג את יום הולדתו ה-33 יחד עם כל משפחתו, מבלי לדעת שזאת למעשה מסיבת פרידה", אמרה משפחתו. היא מסרה גם כי "יונתן היה בחור אחראי ומסור שאהב את עבודתו עם המנופים ובגובה. תמיד דאג לבטיחות הסובבים בעבודה וגם לבטיחותו האישית. יונתן היה בעל לב גדול שתמיד נחלץ לעזרת סובביו ותמיד עשה זאת בחיוך ובאהבה".

דקלו, בן 22, התגורר אצל אימו בפרדס חנה וגר לסירוגין אצל אביו נסים ברמת גן. הוא השתחרר לפני שנה משירות בגזרת ים סוף בחיל הים, שם היה חייל מצטיין, ומאז עבד במנופים. אביו של בן, נסים ניל דקלו, מתח ביקורת על הטענות כאילו "היה תלוי בין שמיים וארץ" ואמר כי "בן שמר על הבטיחות שלו, הוא היה קשור ברתמות סנפלינג, שהיו אמורות להציל אותו". אחיו של דקלו, גיא וויאסבורג, אמר לעיתונאים כי "לא שמרו עליו, הוא לא פה". דקות ספורות לפני האסון הוא העלה פוסט לסטורי שלו באינסטגרם כשהוא על המנוף שעתיד היה לקרוס.

חזאזי, בן 51 מחדרה, הותיר אחריו אישה ושלוש בנות. גיסו אילן קנשתי סיפר עליו כי "זה היה אבא שנתן את הנשמה לבנות שלו, לאחותי במיוחד. הוא דאג לה לכל אורך הדרך ותמך בה, והיא נשארה לבד". חזאזי היה ידוע באהבתו לכלים דו-גלגליים ועד לפני כחודשיים ניהל עסק לאופנועים סמוך לביתו. דן, חברו הטוב, סיפר עליו כי "הוא אהב לרכב וחרש את הארץ לאורכו ולרוחבה".

עוד באותו נושא

אחרי קריסת המנוף הקטלנית: אתר הבנייה ביבנה נסגר ל-30 יום

לכתבה המלאה
קריסת מנוף ביבנה, 19 במאי 2019. ניב אהרונסון
אתר קריסת המנוף ביבנה/ניב אהרונסון

מבדיקת חוקרי המשטרה עלה כי בישראל לא קיים נוהל חוק או תקנה המסדירים את נושא התקנה או פירוק עגורן. גורם במשטרה מתח ביקורת על משרד העבודה והרווחה וטענו כי "לא תוקננו תקנות בנושא הרכבה ופירוק עגורנים יש רק תקנות המסדירות רישוי נהיגה על עגורן כרגע המצב הוא שכל מי שרוצה להרכיב או לפרק עגורן פשוט לוקח קבוצת עובדים מטפס על העגורן, מזמין מנוף שיקשור את החלקים ומתחילים לפרק אין הוראות פירוק איך ובאיזו צורה יש לפרק או להרכיב עגורן".

בן דקלו. באדיבות המשפחה
בן דקלו/באדיבות המשפחה
גיל חזאזי שנהרג באסון קריסת המנוף ביבנה. באדיבות המשפחה
גיל חזאזי/באדיבות המשפחה
יוני סבג, נהרג בקריסת המנוף ביבנה. באדיבות המשפחה
יוני סבג/באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully