וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיל נהרג מקריסת המנוף ביבנה: "אדם נפלא שמסור למשפחתו"

אחד מארבעת הפועלים שנהרגו בתאונת העבודה הקטלנית ביבנה הוא גיל חזאזי, שהותיר אחריו אישה ושלוש בנות. "נתן את הנשמה למשפחה, אשתו נשארה לבד", סיפרו קרוביו. חברו הקרוב: "מישהו צריך לשים סוף לתאונות בענף הבנייה"

צילום: שלומי גבאי וניב אהרונסון

גיל חזאזי, בן 51 מחדרה, הוא אחד מארבעת הפועלים שנהרגו היום (ראשון) באסון קריסת המנוף ביבנה. חזאזי הותיר אחריו אישה ושלוש בנות. עד לפני כחודשיים הוא ניהל, במקביל לעבודתו בחברת המנופים, עסק לאופנועים סמוך לביתו ברחוב הגיבורים בעיר. העסק נסגר בסוף פברואר השנה.

אהבתו הגדולה של גיל הייתה לכלים דו-גלגליים. דן, חברו הטוב, סיפר עליו כי "הוא אהב לרכב וחרש את הארץ לאורכו ולרוחבה. היה אדם נפלא, מסור למשפחתו ולאשתו אייתה זוגיות מופלאה שלא רואים כל יום".

דן הוסיף כי "ענף הבנייה בארץ מרובה בתאונות רובם קטלניות. מידי יום אנו שומעים על פועלים שנהרגים, מישהו צריך לקחת פה את העניינים לידיים ולעשות לזה סוף. מספרי ההרוגים מדאיגים ומתרבים. משפחות רבות נהרסות מידי יום, אין פיקוח ואין אכיפה".

גם אילן קנשתי, גיסו של גיל, העיד על אהבתו לכלים דו-גלגליים. "הוא אהב לטייל, הוא אהב להשתולל עם האופנועים, הוא אהב את העבודה שלו", סיפר.

קנשתי הוסיף כי "מדובר באבא טוב, שפרנס את הילדים שלו בכבוד. זה היה אבא שנתן את הנשמה לבנות שלו, לאחותי במיוחד. הוא דאג לה לכל אורך הדרך ותמך בה, והיא נשארה לבד. הוא היה בן אדם מיוחד שאהב לעזור, לתמוך בבנות שלו ובאשתו, לדאוג להן".

עוד בוואלה! NEWS:
כשל טכני או טעות אנוש? חקירת אסון קריסת המנוף ביבנה
אתר הבנייה שגבה את חייהם של חמישה בני אדם: "מעלימים עין"

גיל חזאזי שנהרג באסון קריסת המנוף ביבנה. באדיבות המשפחה
"בן אדם מיוחד שאהב לעזור". גיל חזאזי/באדיבות המשפחה

האסון אירע באתר בנייה של פרויקט "יבנה הירוקה" של חברת רמי שבירו וחברת הבת "נאות שמיר". במהלך היום עוכבו לחקירה 17 בעלי תפקידים הקשורים לאתר העבודה בחשד למעורבות באסון, ש-11 נחקרו באזהרה. ארבעה מהם שוחררו למעצר בית והיתר שוחררו בסיום חקירתם.

על פי עדי ראייה, על העגורן היו שישה עובדים - חמישה של חברת הפירוק של העגורן, והמפעיל שלו. החלק האחורי של המנוף, עליו היו ארבעה פועלים, החל להתנדנד - ואז התנתק וקרס מטה. חובשים ופרמדיקים של מד"א חילצו שלושה מהם כשהם ללא רוח חיים וקבעו את מותם בזירה. שלושה פועלים נוספים נלכדו על המנוף, ואחד מהם חולץ כעבור דקות ארוכות ללא רוח חיים.

מבדיקה ראשונית של מפקחי משרד העבודה עלה כי באתר סיימו את השימוש בעגורן ופעלו כדי לפרקו. במהלך העבודה קרסו ככל הנראה משקולות המנוף, וצנחו מגובה של יותר מ-50 מטרים. הבדיקה העלתה עוד כי ארבעת ההרוגים היו על המשקולות בזמן הנפילה.

עוד באותו נושא

הקנסות מגולגלים לרוכשים - והקבלנים לא משלמים את מחיר תאונות הבנייה

לכתבה המלאה
קריסת מנוף ביבנה, 19 במאי 2019. ניב אהרונסון
זירת האסון ביבנה, היום/ניב אהרונסון

החקירה מתמקדת בשאלה מה גרם לזרוע האחורית של העגורן לקרוס עם המשקולות. החוקרים בודקים אם כשל מבני גרם לאסון, או שמדובר בטעות אנוש, שבעקבותיה שוחררו חלק מהפינים המקבעים את זרוע המנוף.

הרב הראשי לישראל יצחק יוסף אמר בעקבות האסון כי "על פי ההלכה, קבלן העוסק בבנייה ולא מוודא כי נשמרים כל כללי הבטיחות על מנת למנוע פגיעה בעובדים, הרי הוא עובר על איסור תורה של 'לא תשים דמים בביתך' וחייב נידוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully