וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוני חגג יום הולדת, בן העלה סטורי מהמנוף: הרוגי האסון ביבנה

בן דקלו, בן 22, השתחרר לאחרונה מצה"ל וחבריו אומרים עליו שהוא "רצה לטרוף את העולם" למרות התנאים הלא פשוטים שבהם גדל. "נלחם בשיניים בשביל להתגייס", סיפרו. יוני סבג ניהל את החברה שהפעילה את המנופים ומת ביום הולדתו ה-33: "אהב את עבודתו ודאג לבטיחות הסובבים"

צילום: שלומי גבאי וניב אהרונסון

שניים מההרוגים באסון קריסת המנוף ביבנה הם בן דקלו ויוני סבג - כך הותר היום (שני) לפרסום. סבג, שניהל את החברה המשפחתית שהפעילה את המנופים באתר, חגג אתמול את יום הולדתו ה-33 - ונהרג. יוני הותיר אחריו הורים ושני אחים ועיריית אור יהודה מסרה כי היא "עומדת לרשות המשפחה ברגעים קשים אלו ותסייע ככל שיידרש".

משפחתו של סבג מסרה כי "יונתן היה בחור אחראי ומסור שאהב את עבודתו עם המנופים ובגובה. תמיד דאג לבטיחות הסובבים בעבודה וגם לבטיחותו האישית. יונתן היה בעל לב גדול שתמיד נחלץ לעזרת סובביו ותמיד עשה זאת בחיוך ובאהבה. בשבת האחרונה חגג את יום הולדתו ה-33 יחד עם כל משפחתו, מבלי לדעת שזאת למעשה מסיבת פרידה".

עוד בוואלה! NEWS:
פרסום ראשון: יאיר גולן שוקל להתמודד על ראשות מפלגת העבודה
"נצא ונילחם": הפלג החרדי הקיצוני מחריף את ההתנגדות לחוק הגיוס
סקר וואלה! NEWS: רוב הציבור מתנגד למתן חסינות לראש הממשלה

בן דקלו. באדיבות המשפחה
"שמר על הבטיחות שלו". בן דקלו/באדיבות המשפחה
יוני סבג, נהרג בקריסת המנוף ביבנה. באדיבות המשפחה
נהרג ביום הולדתו ה-33. יוני סבג/באדיבות המשפחה

דקלו, בן 22, התגורר אצל אימו בפרדס חנה וגר לסירוגין אצל אביו נסים ברמת גן. הוא השתחרר לפני שנה משירות בגזרת ים סוף בחיל הים, שם היה חייל מצטיין, ומאז עבד במנופים. אביו של בן, נסים ניל דקלו, אמר כי "יש לי ביקורת על המהומה שהיתה אתמול עם גורמי ההצלה שדיברו על אדם תלוי במנוף. בן שמר על הבטיחות שלו, הוא היה קשור ברתמות סנפלינג, שהיו אמורות להציל אותו. הוא לא היה תלוי בן שמיים וארץ, זה פשוט לא נכון, ניסו ליצור כותרות. הרתמות היו אמורות למנוע את האסון שקרה".

אחיו של דקלו, גיא וויאסבורג, אמר לעיתונאים כי "לא שמרו עליו, הוא לא פה". על אחיו סיפר של השתחרר מצה"ל, רצה ללמוד ולטוס, ועבד בבניין כדי לחסוך כסף. "אפשר להגיד עובד בניין, ואפשר להגיד בונה את המדינה". "הוא יודע מה הוא רוצה, מוצא דרך לעבוד - ועכשיו לארצות הברית הוא לא יטוס", המשיך האח שסיפר כי שמע על האסון מעובדת סוציאלית שסיפרה לו שאחיו נהרג. "קשה להבין איך ילד בן 23 נהרג באיזו תאונה".

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: טל רזניק

חבריו של דקלו מספרים עליו שהוא גדל בתנאים לא פשוטים, אך נלחם כדי להשיג את מטרותיו ולהתגייס לשירות קרבי בצה"ל. לטענתם, דקות ספורות לפני האסון הוא העלה פוסט לסטורי שלו באינסטגרם כשהוא על המנוף שעתיד היה לקרוס. "זה כואב מאוד, הוא רק התחיל את החיים", אמר חברו הקרוב, ים. "הכרתי אותו עוד מימי בית הספר כאן בפרדס חנה, כשחזר מהפנימייה בנהלל. לא היו לו חיים קלים בכלל. אבא שלו עזב את הבית כשהיה ילד צעיר, הוא נשאר עם אימא שלו, גבר אחר גידל אותו ולפני שנה מת ממחלה. אבל הוא היה בנאדם מאוד אופטימי, עם המון תכניות. הוא רצה לטרוף את העולם".

ים סיפר כי בן הציב לעצמו מטרות, מהוצאות רישיון לאופנוע ועד לגיוס לשירות קרבי: "הוא התחיל עם רשיון צמ"ה, עם רישיון לאופנוע ולסקיפר. הוא השתחרר לא מזמן מצה"ל. בהתחלה לא רצו לגייס אותו, אבל הוא נלחם בשיניים להתגייס ועבר הרבה מכשולים. נלחם להגיע לקרבי. התחיל מלהיות נהג והוא פנה לכל מי שצריך והלך לכל הוועדות ובסוף הוא הגיע להיכן שהוא רצה, בדבורים בחיל הים. סיים את השירות שלו כמו שצריך, נשאר קבע עוד שלושה חדשים".

"עם השחרור התחיל לעבוד כדי לעשות כסף כדי להגשים את המטרות, כדי לטייל וללמוד. העבודה שלו הייתה בהרכבה ופירוק של מנופים גדולים", הוסיף.

לים נודע על שאירע לבן בעקבות פוסט שפרסם באינסטגרם: "ראיתי היום שהוא העלה בסטורי תמונה שהוא ביבנה על מנוף וחמש דקות אחרי זה קיבלתי הודעה מאפליקציית חמ"ל שמנוף קרס ביבנה. עליתי על האוטו ופשוט נסעתי לשם".

התמונה האחרונה של בן דקלו מהמנוף. צילום מסך
התמונה האחרונה של בן/צילום מסך

חבר ילדות של בן סיפר כי בן הוא "ילד של בית. לאחר שההורים התגרשו הוא גדל עם אימא בבית קטן בפרדס חנה, ובתנאים לא קלים ולא פשוטים בכלל. מגיל קטן הוא שיחק איתי כדורגל, אחר כך פרש, גם מהלימודים ועבד קשה על הכנה לבגרויות. בשלב מסוים גם היה בפנימייה. הוא השתדל מאד והתגייס לצבא". בנוסף אליהם, חברו של בן מתקופת הצבא סיפר כי "רק דברים טובים אפשר לומר עליו, בחיי. הוא היה בנאדם עם מוסר עבודה ועם לב זהב".

האסון אירע אתמול באתר בנייה של פרויקט "יבנה הירוקה" של חברת רמי שבירו וחברת הבת "נאות שמיר". החוקרים בודקים אם כשל מבני גרם לקריסת העגורן, או שמדובר בטעות אנוש, שבעקבותיה שוחררו חלק מהפינים המקבעים את זרוע המנוף. בנוסף, מבדיקת חוקרי המשטרה עלה כי בישראל לא קיים נוהל חוק או תקנה המסדירים את נושא התקנה או פירוק עגורן.

במשטרה מתחו ביקורת על משרד העבודה והרווחה: "לא תוקננו תקנות בנושא הרכבה ופירוק עגורנים יש רק תקנות המסדירות רישוי נהיגה על עגורן כרגע המצב הוא שכל מי שרוצה להרכיב או לפרק עגורן פשוט לוקח קבוצת עובדים מטפס על העגורן, מזמין מנוף שיקשור את החלקים ומתחילים לפרק אין הוראות פירוק איך ובאיזו צורה יש לפרק או להרכיב עגורן", אומר גורם במשטרה. אתמול עוכבו לחקירה 17 בעלי תפקידים הקשורים לאתר העבודה בחשד למעורבות באסון. מתוכם, 11 נחקרו באזהרה וארבעה שוחררו למעצר בית. היתר שוחררו בסיום חקירתם. בנוסף לבן וליוני, אחד ההרוגים הוא גיל חזאזי, בן 51 מחדרה, שהותיר אחריו אישה ושלוש בנות.

הלוייתו של בן דקלו תתקיים מחר (שלישי) בשעה 17:00 בבית העלמין בפרדס חנה.

(עדכון ראשון: 11:00)

לשימוש-בן דקלו. צילום מסך
"רק התחיל את החיים". בן דקלו/צילום מסך
בן דקלו. צילום מסך
"בן אדם עם מוסר עבודה ולב זהב". בן דקלו/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully