וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי קריסת המנוף הקטלנית: אתר הבנייה ביבנה נסגר ל-30 יום

20.5.2019 / 18:10

בתום שימוע שנערך לחברת "נאות שמיר", החליטה המשטרה להשבית את אתר הבנייה ביבנה ל-30 יום. באסון נהרגו ארבעה פועלים, כשחלק מהמנוף קרס. החוקרים בודקים אם כשל מבני גרם לקריסת העגורן, או שמדובר בטעות אנוש

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: טל רזניק

אתר הבנייה ביבנה, בו נהרגו אתמול (ראשון) ארבעה פועלים בקריסת מנוף, ייסגר ל-30 יום בהוראת המשטרה, זאת בתום שימוע שנערך למנהלי חברת הבנייה "נאות שמיר".

האסון אירע אתמול באתר בנייה של פרויקט "יבנה הירוקה" של חברת רמי שבירו וחברת הבת "נאות שמיר". החוקרים בודקים אם כשל מבני גרם לקריסת העגורן, או שמדובר בטעות אנוש, שבעקבותיה שוחררו חלק מהפינים המקבעים את זרוע המנוף. בנוסף, מבדיקת חוקרי המשטרה עלה כי בישראל לא קיים נוהל חוק או תקנה המסדירים את נושא התקנה או פירוק עגורן.

במשטרה מתחו ביקורת על משרד העבודה והרווחה וטענו כי "לא תוקננו תקנות בנושא הרכבה ופירוק עגורנים יש רק תקנות המסדירות רישוי נהיגה על עגורן כרגע המצב הוא שכל מי שרוצה להרכיב או לפרק עגורן פשוט לוקח קבוצת עובדים מטפס על העגורן, מזמין מנוף שיקשור את החלקים ומתחילים לפרק אין הוראות פירוק איך ובאיזו צורה יש לפרק או להרכיב עגורן", אומר גורם במשטרה.

עוד בוואלה! NEWS:
יוני חגג יום הולדת, בן העלה סטורי מהמנוף: הרוגי האסון ביבנה
אסון ביבנה: ארבעה פועלים נהרגו מקריסת מנוף באתר בנייה
גיל נהרג מקריסת המנוף ביבנה: "אדם נפלא שמסור למשפחתו"

קריסת מנוף ביבנה, 19 במאי 2019. ניב אהרונסון
קריסת המנוף ביבנה, אתמול/ניב אהרונסון

אתמול עוכבו לחקירה 17 בעלי תפקידים הקשורים לאתר העבודה בחשד למעורבות באסון. מתוכם, 11 נחקרו באזהרה וארבעה שוחררו למעצר בית. היתר שוחררו בסיום חקירתם.

ההרוגים באסון הם בן דקלו, יוני סבג, גיל חזאזי ופועל נוסף ששמו טרם הותר לפרסום. סבג, שניהל את החברה המשפחתית שהפעיל את המנופים באתר, חגג אתמול את יום הולדתו ה-33 - ונהרג. יוני הותיר אחריו הורים ושני אחים, ועיריית אור יהודה בה התגורר מסרה כי היא "עומדת לרשות המשפחה ברגעים קשים אלו ותסייע ככל שיידרש".

דקלו, בן 22, התגורר אצל אימו בפרדס חנה וגר לסירוגין אצל אביו נסים ברמת גן. הוא השתחרר לפני שנה משירות בגזרת ים סוף בחיל הים, שם היה חייל מצטיין, ומאז עבד במנופים. אביו של בן, נסים ניל דקלו, אמר כי "יש לי ביקורת על המהומה שהיתה אתמול עם גורמי ההצלה שדיברו על אדם תלוי במנוף. בן שמר על הבטיחות שלו, הוא היה קשור ברתמות סנפלינג, שהיו אמורות להציל אותו. הוא לא היה תלוי בן שמיים וארץ, זה פשוט לא נכון, ניסו ליצור כותרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully