וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטר וחצי גובה - ומה הקוטר המותר? ההגבלות על מדורות ל"ג בעומר

בכבאות והצלה הורו על מגבלות לאירועי ל"ג בעומר, הכוללות איסור הדלקת מדורות בשמורות טבע ושמירת מרחק מגורמי סיכון כמו בנייני מגורים או קווי חשמל. לקראת מזג האוויר השרבי הצפוי השבוע, פרסמו במד"א המלצות לשמירה על חיי אדם. רשות הטבע והגנים: אל תצאו לטייל בחוץ

מדורת לג בעומר בפתח תקווה 3 במאי 2018. ראובן קסטרו
מדורת ל"ג בעומר בפתח תקווה/ראובן קסטרו

עם ההתקרבות לאירועי ל"ג בעומר שיתקיימו בערב יום רביעי, פורסמו היום (שני) הגבלות על קיום המדורות הנוגעות לאזורים שבהן ניתן להדליק אש, לגודל המותר שלהן ולמרחק שעליו יש לשמור ביניהן לבין גורמי סיכון שונים. "אני קורא להורים ולילדים להקפיד על הנחיות הבטיחות הכוללות הדלקה של מדורות קטנות, אך ורק במקומות שהוגדרו לכך על ידי הרשות המקומית", אמר נציב כבאות והצלה, רב-טפסר דדי שמחי.

הבוקר הוא קיים הערכת מצב שבמהלכה הוצגו בפניו נתוני מזג האוויר, כיווני הרוחות והיערכות הכוחות. בתום הערכת המצב, חתם הנציב על צו המורה על שורה של הגבלות - איסור הדלקת מדורות ביערות, בשמורות טבע, בגנים לאומיים ובאזורי סיכון, וכן הגבלת מימדי המדורה עד לגובה של מטר וחצי וקוטר של עד שלושה מטר.

עוד בוואלה! NEWS:
המנוף פועל מעל גן הילדים: "המחשבה שיקרה אסון גומרת אותי"
פרסום ראשון: יאיר גולן שוקל להתמודד על ראשות מפלגת העבודה
יוני חגג יום הולדת, בן העלה סטורי מהמנוף: הרוגי האסון ביבנה

מדורת לג בעומר בפתח תקווה 3 במאי 2018. ראובן קסטרו
תפוחי אדמה במדורת ל"ג בעומר בפתח תקווה/ראובן קסטרו

בכבאות והצלה הדגישו כי קיים איסור על הדלקת מדורה ביערות ובחורשים קיים גם במקומות המיועדים לכך. בנוסף לכך, ניתנו מגבלות להגדלת המרחקים בין המדורות לגורמי סיכון כגון יערות, בנייני מגורים, מתקני גז ודלק וקווי חשמל.

במהלך ימי החג יתוגברו הכוחות ויצאו לשטח ולמוקדי האש כאלף לוחמי אש, מפקחי מניעת דליקות ומתנדבים. "אנו שבים וקוראים לציבור לגלות אחריות, לאחד מדורות, ולהקפיד על הנחיות הבטיחות המפורסמות באתר ובדיגיטל של הכבאות", נמסר מכבאות והצלה.

היום חלה עלייה בטמפרטורות, בעיקר בהרים ובפנים הארץ. לאורך השבוע מזג האוויר צפוי להתחמם: מחר תחול עלייה ניכרת בטמפרטורות, בעוד מזג האוויר צפוי להיות בהיר עד מעונן חלקית. בפנים הארץ ובהרים יהיה חם מהרגיל עד שרבי, ואילו אחר הצהריים יתחזקו הרוחות הצפוניות לאורך החוף. ביום רביעי תחול עלייה נוספת בטמפרטורות ויעשה חם מהרגיל עד שרבי ברוב האזורים, ולמחרת, יום חמישי, כבר צפוי שרב כבד ברוב אזורי הארץ, כאשר בכל האזורים ישררו עומסי חום כבדים עד קיצוניים.

עוד באותו נושא

שתייה מרובה, לבוש ארוך ומדורות משותפות | מדריך ל"ג בעומר

לכתבה המלאה
הילולה במירון  2 במאי 2018. איתן אלחדז/TPS, מערכת וואלה! NEWS
הילולת רבי שמעון בר יוחאי, בשנה שעברה/מערכת וואלה! NEWS, איתן אלחדז/TPS

הטמפרטורות הצפויות היום והלילה ברחבי הארץ: בירושלים מ-29 מעלות היום ועד 21 בלילה; בתל אביב מ-26 מעלות היום ועד 18 בלילה; בחיפה מ-27 מעלות היום עד 18 מעלות הלילה; צפת 27-20; קצרין 31-18; טבריה 34-19; נצרת 28-19; עפולה 32-14; בית שאן 36-18; לוד 29-16; אשדוד 24-18; עין גדי 36-25; באר שבע 32-16; מצפה רמון 29-20; ובאילת 37 מעלות היום ועד 24 מעלות הלילה.

לאור מזג האוור הקיצוני, עומסי החום והשרב הכבדים הצפויים, מבקשים גם ברשות הטבע והגנים שלא לצאת לטיולים במסלולי הליכה בשטח פתוח מיום רביעי ועד יום שישי, כדי למנוע סכנת חיים.

במד"א אמרו כי "בימים הקרובים צפוי לפקוד את ישראל מזג אוויר חם עם טמפרטורות גבוהות במיוחד. בימי שרב וחום כבד מורגשת עליה בפניות לקו החירום 101 של מגן דוד אדום, מאנשים שמתלוננים על חולשה ותשישות, התעלפויות, התייבשויות ומכות חום, ובמד"א ערוכים לתת מענה לכל מקרה".

במד"א הוסיפו כי "החום הכבד שישרור בכל חלקי הארץ עלול לסכן חיי אדם, בדגש על תינוקות, ילדים וקשישים. רק באחרונה נשכחו שלושה ילדים ברכבים נעולים שבדרך נס חולצו ללא פגע. עשרות ילדים ופעוטות מתו בעשור האחרון, לאחר שנשכחו ברכבים נעולים". בארגון פרסמו הנחיות לשמירה על חיי אדם והמנכ"ל, אלי בין, קרא לציבור "להישמע להמלצות מגן דוד אדום, ולעשות כל שביכולתו על מנת להימנע מפגיעות החום הכבד".

בנוסף להוראות אלה, במד"א הנחו כי "אם מופיעים סימני התייבשות - דוגמת כאבי ראש, סחרחורות או חולשה, יש להפסיק מיידית כל פעילות גופנית, לשהות במקום מוצל וקריר, ולהרבות בשתייה מעבר לתחושת הצימאון. אם מופיעים סימני פגיעת חום - דוגמת התעלפות, טשטוש בראיה, בלבול ועלייה בחום הגוף, יש להזעיק את מד"א באמצעות חיוג למוקד החירום בטלפון 101 או באמצעות יישומון 'מד"א שלי', ולהישמע להנחיות החובשים והפראמדיקים במוקד, עד להגעת הצוותים". עוד הוסיפו במגן דוד אדום כי חשוב לתת תשומת לב מיוחדת לתינוקות, ילדים, קשישים ומוגבלים.

זיהום אוויר וסכנת כוויות

בשבוע שעבר פרסמו המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות הנחיות לציבור על מנת לצמצם את הפגיעה בסביבה, בבריאות ובבטיחות החוגגים במהלך הדלקת המדורות. במהלך בעירת העצים במדורות, נפלטים לאוויר ריכוזים גבוהים של חלקיקים נשימים, המסוכנים ביותר לבריאות האדם, וכן כמויות גדולות של פחמן דו-חמצני, הגורם להתחממות כדור הארץ. בכל שנה, עם הדלקת מדורות ל"ג בעומר, נרשמות במרבית תחנות הניטור עליות בריכוזי החלקיקים העוברים בדרכי הנשימה, המגיעות לשיאן במהלך הלילה ועד לפנות בוקר.

לפי משרד הבריאות, בשנה החולפת נרשמה ירידה בזיהום האוויר, בהשוואה לשנים קודמות, הודות להיענות הציבור לקריאה לצמצם מדורות ולערוך מדורות משותפות, בין היתר הודות להיענות הציבור להנחיות. אולם, בעשר השנים האחרונות נרשמה עלייה במספר הפניות למיון בקרב ילדים בשל כוויות בל"ג בעומר.

מדורות לג בעומר בפתח תקווה 2 במאי 2018. ראובן קסטרו
מדורת ל"ג בעומר בפתח תקווה/ראובן קסטרו

בנוסף לכך, במד"א נערכו לאבטחה הרפואית של מאות האלפים שיגיעו להילולת רבי שמעון בר יוחאי במירון. במהלך החגיגות, מרחבי מד"א בצפון הארץ יפעלו בכוננות גבוהה ומיוחדת ויותר מ-200 אמבולנסים של מד"א שהוצבו לתגבור יהיו ערוכים לתת מענה וטיפול רפואי. במקום יפעלו מאות רופאים, פראמדיקים, חובשים ומגישי עזרה ראשונה של מד"א וארגוני ההצלה, אופנועי מד"א, אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ ורכבי הצלה ייעודיים. כמו כן, המסוק הצפוני של מד"א יעמוד בכוננות ויוזנק במידת הצורך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully