וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתייה מרובה, לבוש ארוך ומדורות משותפות | מדריך ל"ג בעומר

15.5.2019 / 15:12

בל"ג בעומר הקרוב ממליץ המשרד להגנת הסביבה לצמצם מדורות מחשש לזיהום אוויר. משרד הבריאות פרסם הנחיות בהן קרא לחוגגים להקפיד על מרחק מהמדורה, ולוודא כי היא כבויה בסיום. מד"א נערך לחגיגות במירון, אליהן יגיעו מאות אלפי אנשים. "יש להישמע להנחיות כוחות הביטחון"

צילום באדיבות אלי אביב - ONE Broadcasting, עריכה: שניר דבוש

לקראת חגיגות ל"ג בעומר, המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות פרסמו היום (רביעי) הנחיות לציבור, זאת על מנת לצמצם את הפגיעה בסביבה, בבריאות ובבטיחות החוגגים במהלך הדלקת המדורות. ממשרד הבריאות נמסר כי בשנה החולפת נרשמה ירידה בזיהום האוויר, בהשוואה לשנים קודמות, הודות להיענות הציבור לקריאה לצמצם מדורות ולערוך מדורות משותפות, בין היתר הודות להיענות הציבור להנחיות.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן מסר כי "חגיגות החג חשובות אך יש להישמע לכללים ולמנוע אסונות, שכן מדורות חג ל"ג בעומר עשויות להיות מסוכנות. מחובתנו להקפיד על נוהלי הבטיחות והסביבה, כדי למנוע פגיעה מיותרת ומסוכנת וכדי לצמצם זיהום אוויר. על ההורים נדרשת ערנות מיוחדת שלא לסכן את עצמנו ואת הילדים משאיפת עשן, משריפה ומהיחשפות לנזקי סביבה ובריאות".

אז מה קורה כשמדליקים מדורה?

מבחינה סביבתית, במהלך בעירת העצים במדורות נפלטים לאוויר ריכוזים גבוהים של חלקיקים נשימים, המסוכנים ביותר לבריאות האדם, וכן כמויות גדולות של פחמן דו-חמצני, הגורם להתחממות כדור הארץ. בכל שנה, עם הדלקת מדורות ל"ג בעומר, נרשמות במרבית תחנות הניטור עליות בריכוזי החלקיקים העוברים בדרכי הנשימה, המגיעות לשיאן במהלך הלילה ועד לפנות בוקר. בנוסף, בעשר השנים האחרונות נרשמה עליה במספר הפניות למיון בקרב ילדים בשל כוויות בל"ג בעומר.

בנוסף, במד"א סיימו להיערך לאבטחה הרפואית של מאות האלפים שיגיעו להילולת רבי שמעון בר יוחאי במירון. במהלך החגיגות, מרחבי מד"א בצפון הארץ יפעלו בכוננות גבוהה ומיוחדת ויותר מ-200 אמבולנסים של מד"א שהוצבו לתגבור יהיו ערוכים לתת מענה וטיפול רפואי. במקום יפעלו מאות רופאים, פראמדיקים, חובשים ומגישי עזרה ראשונה של מד"א וארגוני ההצלה, אופנועי מד"א, אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ, בימבולנסים ורכבי הצלה ייעודיים. כמו כן, המסוק הצפוני של מד"א יעמוד בכוננות ויוזנק במידת הצורך.

מיום רביעי ועד לתום ההילולה יפעל לראשונה בשטח מירון מוקד שליטה ובקרה מיוחד של מד"א ממשאית החפ"ק הלאומית של הארגון. בשטח מירון הוקמו שתי מרפאות, הראשונה במתחם מד"א המרכזי צמוד לישיבת בני עקיבא, שתאויש ברופאים, פאראמדיקים וחובשים, והנוספת בסמוך לחניון שזיפרון לרגלי הר מירון, שתאויש גם היא באנשי מד"א. בנוסף, סמוך לקבר הרשב"י ובציר המהדרין ייפרס כוח עתודה רגלי של מאות פאראמדיקים וחובשים, שיעניקו מענה רפואי מיידי לכל צורך רפואי. בנקודות ההדלקה של האדמו"רים, יוצבו לראשונה חוליות משותפות של מד"א וארגוני ההצלה יחד עם משטרת ישראל וכיבוי אש.

מדורות ראשונות של ל"ג בעומר בפתח תקווה תקווה לפני שהתקבלה החלטת ממשלה בעניין 8 במאי 2017. ראובן קסטרו
מדורות בפתח תקווה, 2017/ראובן קסטרו

מנכ"ל מד"א, אלי בין, מסר כי "ההילולה במירון היא אחד האירועים הציבוריים הגדולים שמד"א נדרש להיערך לקראתו. מדי שנה, כוחות מד"א ערוכים בשטח ונערכים מראש למגוון רחב של תרחישים אפשריים, על מנת להעניק את המענה הרפואי הטוב, המהיר, היעיל והאיכותי ביותר לחוגגים. גם השנה נערכנו למגוון רחב של תרחישים קיצוניים, בנוסף להענקת טיפולים רפואיים למשתתפים שחלילה יפצעו או יחושו ברע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully