וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנוף פועל מעל גן הילדים: "המחשבה שיקרה אסון גומרת אותי"

20.5.2019 / 13:40

האסון ביבנה שבו נהרגו ארבעה פועלי בניין העלה את מפלס הלחץ בקרב הורי גן בגדרה, שבמרחק אפסי ממנו פועל עגורן - ולטענתם מסכן את חיי הילדים. "מפחדים לקבל את הילד בחתיכות", אמרה אחת האמהות. ההורים סוערים: "פחד אלוהים". בעיריית גדרה טוענים שלא מדובר במפגע בטיחות

עריכה: תומר לוי

בעוד שבאתר הבנייה ביבנה אוספים את השברים אחרי אסון קריסת העגורן שגרם למותם של ארבעה פועלים, כמה קילומטרים משם - בגדרה, הורים שולחים את ילדיהם לגן הילדים כבר תקופה ממושכת בתחושת פחד. הסיבה לכך נעוצה מעל לראשיהם של הילדים שלומדים באשכול הגנים "הרדוף" בעיר: עגורן בגובה עשרות מטרים, שמזכיר את העגורן שקרס אתמול (ראשון) ביבנה, פועל באתר עבודות הסמוך ומחסיר שינה מההורים.

אם לא די בכך, האסון שאירע ביבנה העלה את מפלס הדאגה. "לא הצלחתי לעצום את העיניים כל הלילה, מהמחשבה שחס וחלילה יקרה אסון והמנוף ייפול על ילדנו גומרת אותי. זה רק עניין של זמן עד שיהיה כאן אסון", אמרה לוואלה! NEWS הדי, אימה של אחת הפעוטות. "אנחנו בסרטים בבית שנשלח ילד שמח לגן ונקבל אותו בחזרה בחתיכות. כולנו, קבוצה גדולה של הורים, מדמיינים ומדברים כבר תקופה ארוכה על הרע מכל. זאת ממש היסטריה".

לקריאה נוספת:
הקנסות מגולגלים לרוכשים - והקבלנים לא משלמים את מחיר תאונות הבנייה
כשל טכני או טעות אנוש? חקירת אסון קריסת המנוף ביבנה
אתר הבנייה שגבה את חייהם של חמישה בני אדם: "מעלימים עין"

גן הרדוף בגדרה שבסמוך אליו פועל עגורן מעל לראשם של הילדים. צילום מסך
"עניין של זמן עד שיהיה כאן אסון". המנוף שפועל מעל גן הרדוף בגדרה/צילום מסך

לדברי הדי, מאז שהתגלו ממדי האסון ביבנה, קבוצת הווטסאפ של הורי הגן סוערת: "כולנו חוששים מאוד, חוששים מאסון, מפחדים לשלוח את הילדים לגן". הדי שיתפה בחלק מההתכתבויות. "פחד אלוהים, חייבים לקחת את הנושא בידיים שלנו", כתבה אחת האימהות. אם אחרת הוסיפה: "האמת שהייתי אדישה עד היום, לא באמת חשבתי על האסון שעלול לקרות. אחרי המקרה הבוקר נפל לי האסימון".

אם נוספת סיפרה שמרוב חשש היא שוקלת שלא לשלוח את הילד שלה במצב הזה לגן. "אני באופן אישי מאוד קרוב לא לשלוח ככה את הילד לגן", אמרה. "כבר כמה ימים שאני חושבת על זה והחדשות עכשיו מוסיפות לזה". אימהות נוספות חיזקו את האם ואמרו שגם הן שוקלות להשאיר את הילדים בבית. "אני חושבת שרק ככה זה יזיז עניינים", כתבה אם נוספת.

עוד באותו נושא

גיל נהרג מקריסת המנוף ביבנה: "אדם נפלא שמסור למשפחתו"

לכתבה המלאה

"המרחק אפסי ולאף אחד לא אכפת"

הדי טוענת כי ההורים "בתוך הסרט הרע כבר תקופה ארוכה". לדבריה, "המנוף הוקם באתר הבנייה לפני כמה חודשים, ואז התארגנו והלכנו למועצה. במועצה אמרו שאין אישורים להצבתו של המנוף בסמוך לגן, ופירקו את המנוף. בתוך חודשיים-שלושה המנוף הוקם מחדש. זה פחד אלוהים, ואנחנו לא יודעים מה לעשות".

תרחיש נוסף שהעלו ההורים לא פעם הוא החשש שבו סחורה שתועבר על ידי העגורן תיפול בשטח הגן ותסכן את הילדים. "ונגיד שעגורן לא קורס, שמענו כבר על המקרים שחלק מסחורה שמעבירים בעזרת העגורן נופלת לא במקומה, והאירוע יכול להסתיים בשנייה באסון. המרחק בין גן הילדים לאתר הבנייה הוא אפסי. מדובר בסכנת חיים מתמדת ולאף אחד לא אכפת", אמרה הדי.

שיחות ווצאפ בין ההורים בגן הרדוף בגדרה. צילום מסך
מתוך קבוצת הוואטסאפ של הורי הגן/צילום מסך

להפתעתה המרה, במועצת גדרה ככל הנראה לא מתרגשים מהחששות של עשרות הורי ילדי הגן. בתשובה שקיבלה אמש מחלקה לגיל הרך בעירייה נכתב כי "בבדיקה מול אגף ההנדסה, המנוף הפועל בקרבת הגנים הוזז למיקום שנבדק על ידי גורמים מקצועיים שאינו מהווה מפגע בטיחות לילדי הגנים חרוב והרדוף".

מהמועצה המקומית גדרה נמסר כי "המועצה פעלה מראש לנושא הבטיחות בסביבת הגן וקבלן המנוף הונחה לפעול על פי הנחיות בטיחות כפי שאושרו על ידי מינהל ההנדסה. עקב פניות ההורים נעשתה בדיקת בטיחות נוספת. ממצאי הבדיקה העלו כי לקבלן המנוף כל האישורים הנדרשים הכוללים שמירה על מרחק בטיחות כדין ולפי ההנחיות. כמו כן, קב"ט המועצה סייר בגן ובאתר הבנייה ועל פי בדיקתו לא נשקפת סכנה. בנוסף, המועצה המקומית תפעל לחידוד הנהלים אל מול הקבלנים. אנו מודים לתושבים על העירנות ונמצאים בקשר רציף עם ההורים לגבי הנושא".

אלון גייר, חבר מועצת גדרה מטעם סיעת גדרתים, אמר כי "אפשר להבין את חרדות ההורים לאור המחדלים החוזרים ונשנים באתרי הבניה בארץ. כל הורה בר דעת היה חושש מפעילות מנוף ומשקלותיו בסמוך לגן ילדים. אני משוכנע כי מועצת גדרה מודעת היטב לסכנות ולחששות ההורים ויחד עם זאת חושב כי העברת אחריות האכיפה בנושא בטיחות אתרי הבניה צריכה להיות חלק מהעבודה השוטפת של כל רשות מקומית, על ידי מחלקת הנדסה". גייר הוסיף, "לא צריך לחכות לאסון הבא ויש לערוך בדיקות סדירות ומקצועיות, במקרה זה צריך לוודא כי תנועת המנוף מתוכנתת שלא לעבור מעל שטח הגן".

שיחות ווצאפ בין ההורים בגן הרדוף בגדרה. צילום מסך
מתוך קבוצת הוואטסאפ של הורי הגן/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully