וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבקר לוועדת ההיתרים: לאפשר לרה"מ להסביר את הסירוב למסור מידע

12.5.2019 / 17:58

בוועדת ההיתרים מסרבים לקבוע ישיבה בה יסביר נתניהו מדוע הוא מסרב למסור להם הצהרת הון מלאה ופירוט של קשריו עם ספנסר פרטרידג', ממנו הוא מבקש לקבל מימון להגנתו המשפטית. מבקר המדינה יוסף שפירא הודיע כי הוא תומך בקיום דיון מקדמי, כדי למנוע פניה נוספת לבג"ץ

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניב מעוז

מבקר המדינה יוסף שפירא הודיע היום (ראשון) לוועדת ההיתרים כי הוא תומך בעמדתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיה יש לקיים דיון מקדמי, שבו יסביר מדוע הוא מסרב למסור את הפרטים שביקשה הוועדה. זאת, לאחר שסנגורי נתניהו ביקשו להסביר בפני הוועדה את הסירוב למסור מידע על קשריו עם התורמים למימון הגנתו המשפטית.

בדיון שנערך בבג"ץ בחודש מרץ נקבע, בהסכמת הוועדה, כי יינתן לראש הממשלה להשלים בעל פה את טיעוניו לגבי הסירוב למסור את המידע. עורך דינו של נתניהו הצהיר בדיון כי ימציא לוועדה לבקשתה כל פרטים שיתבקשו על ידה לצורך הדיון.

עוד בוואלה! NEWS:
פרקליטי נתניהו: מבקשים עוד זמן לקיום השימוע
היועמ"ש על תיקי נתניהו: אין הטיה או רדיפה נגד ראש הממשלה
שלום ברנר מונה לראשות ועדת ההיתרים שתדון במימון הגנת נתניהו

מבקר המדינה, יוסף חיים שפירא 2 באוגסט 2018. ראובן קסטרו
מבקר המדינה יוסף שפירא/ראובן קסטרו

לפני כחודש ביקשה הוועדה מנתניהו להעביר לה הצהרת הון מלאה על נכסיו, וכן הבהרות לגבי קשריו עם התורמים הפוטנציאליים - שאז היו בן דודו נתן מיליקובסקי ואיש העסקים ספנסר פרטרידג'. פרקליטיו סירבו וטענו כי אין להתנות את קיום הדיון בהעברת מסמכים כלשהם. בהמשך הודיעו הסנגורים כי הם מוותרים על קבלת מימון ממיליקובסקי, ומבקשים דיון מקדמי, בו יסבירו את הסירוב למסור מידע.

חברי הוועדה השיבו בשבוע שעבר לעו"ד תל צור לו כי החומר שהתבקש "חיוני ונחוץ לוועדה לפני שהיא ממשיכה לשמוע את טיעונו", וכי כל עוד לא יעביר את המידע, הם מסרבים לקבוע ישיבה לשמיעת הטיעונים. היום הודיע מבקר המדינה לוועדה כי לטעמו, יש לקיים דיון מקדמי כזה עם סנגורי נתניהו "כדי שלא יפנו שוב לבג"ץ".

עוד באותו נושא

ליהנות מכל העולמות: נתניהו מקווה שמנדלבליט ימצמץ ראשון

לכתבה המלאה
ישיבת ממשלה,5 במאי 2019. רויטרס
נתניהו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully