וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטי נתניהו: מבקשים עוד זמן לקיום השימוע

ביום האחרון לתיאום מועד השימוע, ביקשו עורכי דינו של ראש הממשלה לדחות אותו בטענה שהזמן שניתן להם להתכונן קצר במידה שאינה סבירה. לפני שבועיים מנדלבליט הבהיר להם כי העיכוב באיסוף חומרי החקירה, שטרם נאספו, לא יוביל לדחיית השימוע שצפוי להתקיים בחודש יולי

צילום: משרד המשפטים, עריכה: ניב מעוז

תיקי נתניהו - עדכונים אחרונים:

  • פרקליטי רה"מ: מבקשים לדחות את קיום השימוע
  • היום - המועד האחרון לתיאום מועד השימוע
  • מנדלבליט לפני שבועיים: השימוע לא יידחה ויתקיים ביולי
  • נתניהו עומד בפני הגשת כתב אישום בשלושה תיקים
  • דובר משפחת נתניהו: מסרבים להגיב

פרקליטיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקשו היום (שישי) לדחות את השימוע בעניינו. היום, ב-10 במאי, הוא התאריך האחרון שבהם יכלו לתאם את מועד השמוע, אם ברצונם לקיים אותו. השימוע אמור להתקיים עד 10 ביולי.

הנימוק העיקרי בבקשת הסנגורים הוא שהזמן שהוקצב להם להתכונן לשימוע - שלושה חודשים מרגע שהועמדו לרשותם חומרי החקירה - קצר במידה שאינה סבירה. עם זאת, הסנגורים טרם אספו את חומרי החקירה בתיק ממשרדי פרקליטות מיסוי וכלכלה בתל אביב, משום שטרם הוסדר תשלום שכר הטירחה שלהם על ידי לקוחם, ראש הממשלה. עופר גולן, דובר משפחת נתניהו, סירב להגיב.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע כבר בתחילת מרץ על החלטתו להעמיד לדין את נתניהו, בכפוף לשימוע, בעבירות שוחד ומרמה והפרת אמונים בתיקים 4000, 2000 ו-1000. ראש הממשלה ביקש אז, באמצעות סנגוריו, לדחות את מסירת חומרי החקירה בתיקים עד לאחר הבחירות מחשש שיודלפו ויריביו הפוליטיים יעשו בהם שימוש נגדו.

מנדלבליט נעתר לבקשה, וחומרי החקירה הועדו לרשות הסנגורים ב-10 באפריל, יום לאחר הבחירות. אף שסנגוריהם של חשודים אחרים בשלוש הפרשות אספו כבר את חומרי החקירה, נציגיו של ראש הממשלה טרם עשו זאת, בנימוק שראשית עליהם להסדיר את הייצוג מול החשוד הבכיר בישראל.

עוד בנושא:
מנדלבליט מבהיר לפרקליטי נתניהו: השימוע לא יידחה ויתקיים ביולי
היועמ"ש על תיקי נתניהו: אין הטיה או רדיפה נגד ראש הממשלה
עד שבליכוד ימרדו: מראש פירמידת הימין מבטיח נתניהו את חסינותו

ישיבת ממשלה,5 במאי 2019. רויטרס
השימוע אמור להתקיים עד 10 ביולי. נתניהו/רויטרס

לפני שבועיים הבהיר מנדלבליט כי העיכוב של סנגורי נתניהו לאסוף את חומרי חקירתו לא יוביל לדחיית השימוע בעניינו. לאחרונה פנו מטעם היועמ"ש לפרקליטי נתניהו, שמסרו כי אין בכוונתם לאסוף את החומרים כל עוד לא הוסדר נושא שכר הטרחה שלהם.

במכתב ששוגר לסנגורים באמצעות עוזרו הבכיר של היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר גיל לימון, הובהר כי "סוגיית הסדרת שכר הטרחה אינה עומדת לפתחנו. על כן, אין בה כדי להצדיק כל עיכוב בהעברת ליבת חומרי החקירה לרשות ראש הממשלה או לידי באי כוחו, וממילא אין בדבר כדי להשפיע על מועד קיום השימוע". עוד הובהר במכתב, כי ככל שראש הממשלה יבחר שלא לקיים את הליך השימוע, יקבל היועץ המשפטי לממשלה החלטה סופית בעניינו על סמך חומרי הראיות שבפניו.

בסוף החודש שעבר, אמר מנדלבליט כי כל ההחלטות בנוגע לתיקי ראש הממשלה התקבלו על בסיס שיקולים מקצועיים. "אין פה שום הטיה - לא לצד כזה ולא לצד אחר", אמר מנדלבליט באירוע שערכה פרקליטות מחוז צפון בנצרת עילית. "אין פה חלילה שום רדיפה, ובוודאי שאין שום 'תפירת תיקים'. כל הטענות על כך הן הבל הבלים ונועדו לעשות דה-לגיטימציה למערכת אכיפת החוק".

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר בתגובה לבקשת פרקליטי נתניהו כי "שלב ב' ב'תרגיל' השקוף והצפוי של פרקליטי רה"מ יצא לדרך, ואין לנו אלא להצר על כך שרה"מ מנסה להתחמק מההליך החוקי באמצעות טריקים זולים ותעלולים משפטיים. אנו מחזקים את היועמ"ש ודורשים ממנו לעמוד איתן מאחורי הצהרתו כי שימוע יתקיים בחודש יולי הקרוב".

(עדכון ראשון: 9:53)

אביחי מנדלבליט בוועידת ישראל לעסקים של גלובס, 20.12.18. תמר מצפי, גלובס, אתר רשמי
מנדלבליט/אתר רשמי, תמר מצפי, גלובס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully