וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלום ברנר מונה לראשות ועדת ההיתרים שתדון במימון הגנת נתניהו

28.3.2019 / 16:52

מבקר המדינה מינה את השופט בדימוס ברנר לתפקיד יו"ר הוועדה למתן היתרים, אחרי התפטרותו של עוני חבש, שלא חזר בו אחרי שטען ש"מופעלים עליו לחצים פוליטיים". בקרוב ייקבע מועד חדש לטיפול בפנייתו של ראש הממשלה לקבל סיוע במימון הגנתו המשפטית

צילום: רוני כנפו, עריכה: טל רזניק

השופט בדימוס שלום ברנר מונה היום (חמישי) לתפקיד יו"ר הוועדה למתן היתרים, שתעסוק בבקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו למימון הגנתו המשפטית. מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, מינה את ברנר לראשות הוועדה הפועלת במשרדו במקומו של השופט בדימוס עוני חבש, שהודיע למבקר המדינה שהוא אינו חוזר בו מהודעת ההתפטרות.

בעקבות המינוי, בקרוב ייקבע מועד להמשך הטיפול של הוועדה בפנייתו של נתניהו לקבל סיוע במימון הוצאות הגנתו המשפטית. זאת, לאחר שבג"ץ החליט כי הוועדה תקיים דיון נוסף בבקשה, בעקבות עתירה שהגיש נתניהו באמצעות עורכי דינו.

לקריאה נוספת:
"לחצים פוליטיים": יו"ר ועדת ההיתרים שפסל את מימון נתניהו התפטר

יוסף שפירא במהלך ועידת משפט 29.8.17. מגד גוזני, מערכת וואלה! NEWS
מינה את השופט שלום ברנר לראשות הוועדה. שפירא/מערכת וואלה! NEWS, מגד גוזני

נתניהו, שעומד בפני הגשת כתב אישום כפוף לשימוע בשלושה תיקים בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים, ביקש לקבל עד שני מיליון דולר מבן דודו נתן מיליקובסקי ומאיש העסקים ספנסר פרטרידג'. ראש הממשלה נדרש להיתר מיוחד, שכן על פי כללי ועדת אשר למניעת ניגוד עניינים של חברי ממשלה, אסור לשר לקבל כל שכר או טובת הנאה מלבד משכורתו מהמדינה.

השופט ברנר כבר כיהן בין השנים 2001 ל-2004 כיו"ר הועדה למתן היתרים. הוא מונה מבין שורה של שופטים בדימוס בבית המשפט העליון ובבתי משפט מחוזיים, שמועמדותם לתפקיד נבחנה בעקבות התפטרותו של חבש. אחרי שפרש לגמלאות מתפקידו כסגן נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, שימש ברנר במגוון תפקידים שיפוטיים וציבוריים.

עוד באותו נושא

בג"ץ החליט: ועדת ההיתרים תדון שוב במימון הוצאות הגנת נתניהו

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה, 17 במרץ 2019. רויטרס
הוועדה תדון בבקשתו למימון הוצאתו המשפטית. נתניהו/רויטרס

הוועדה דחתה את בקשתו וקבעה כי מימון הוצאות משפט הנובעות מחקירה פלילית, הכוללת חשש למעשים פליליים בקשר עם בעלי הון שונים, לא ראוי שייעשה בידי בעלי הון. עוד נקבע כי על נתניהו להחזיר למיליקובסקי 300 אלף דולר שכבר קיבל למטרה זו. חבש ציין במכתב התפטרותו כי הסיבה היא פרסומים שונים שגרמו לתחושה שמופעלים על הוועדה לחצים פוליטיים.

יו"ר הוועדה למתן היתרים עוני חבש. אתר רשמי, אתר רשמי
התפטר בטענה שמופעלים על הוועדה לחצים פוליטיים. חבש/אתר רשמי, אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully