וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לחצים פוליטיים": יו"ר ועדת ההיתרים שפסל את מימון נתניהו התפטר

השופט בדימוס עוני חבש, שעמד בראש הועדה שמנעה מראש הממשלה לקבל כספים מאנשי עסקים למימון הגנתו, הגיש את התפטרותו. במכתבו כתב כי הסיבה היא "פרסומים שגרמו לתחושה שמופעלים על הוועדה לחצים פוליטיים"

עריכה: איתי עמרם

יו"ר הוועדה למתן היתרים, השופט בדימוס עוני חבש, הגיש לפני עשרה ימים מכתב התפטרות. חבש עמד בראש הוועדה שמנעה מראש הממשלה בנימין נתניהו לקבל כספים מאנשי עסקים למימון הגנתו. במכתב ההתפטרות כתב חבש כי הסיבה היא פרסומים שונים שגרמו לתחושה שמופעלים על הוועדה לחצים פוליטיים.

לפני חמישה ימים עתר נתניהו לבג"ץ בדרישה להפוך את החלטת הוועדה ולאפשר לו לקבל כספים ממקורביו לצורך מימון הגנתו המשפטית. העתירה הוגשה באמצעות עורכי דינו של נתניהו - נבות תל צור, טל שפירא ועמית חדד.

לקריאה נוספת בנושא:
נתניהו הגיב להחלטת היועמ"ש: "מסע ציד להפלת ממשלת הימין"
היועמ"ש הכריע: נתניהו נאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים | כתב החשדות
הליכוד עתר נגד פרסום ההחלטה בתיקי נתניהו; העליון דחה את הבקשה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת ממשלה, 10 במרץ 2019. רויטרס
ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה מיוחדת שנשא בעניין תיקיו/רויטרס

נתניהו, שעומד בפני הגשת כתב אישום כפוף לשימוע בשלושה תיקים בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים, ביקש לקבל עד שני מיליון דולר מבן דודו נתן מיליקובסקי ומאיש העסקים ספנסר פרטרידג'.

ראש הממשלה נדרש להיתר מיוחד, שכן על פי כללי ועדת אשר למניעת ניגוד עניינים של חברי ממשלה, אסור לשר לקבל כל שכר או טובת הנאה מלבד משכורתו מהמדינה.

ועדת ההיתרים דחתה את בקשתו וקבעה כי מימון הוצאות משפט הנובעות מחקירה פלילית, הכוללת חשש למעשים פליליים בקשר עם בעלי הון שונים, לא ראוי שייעשה בידי בעלי הון. "מימון זה עלול לפגוע באמון הציבור בשלטון בהקשר של טוהר המידות", נכתב. עוד נקבע כי על נתניהו להחזיר למיליקובסקי 300 אלף דולר שכבר קיבל למטרה זו.

עוד באותו נושא

נתניהו עתר לבג"ץ כדי לאפשר את קבלת מימון מקורביו להגנה משפטית

לכתבה המלאה
יו"ר הוועדה למתן היתרים עוני חבש. אתר רשמי, אתר רשמי
יו"ר הוועדה למתן היתרים, השופט בדימוס, חבש/אתר רשמי, אתר רשמי

יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ, (העבודה) המשמשת כיו"ר הוועדה לביקורת המדינה, טיפלה בסוגיית מימון ההגנה המשפטית של ראש הממשלה. לדבריה, "על מבקר המדינה יוסף שפירא לקיים בדחיפות בדיקה יסודית בדבר טיב הלחצים הפוליטיים שהופעלו על ראש הוועדה עוני חבש וגרמו להתפטרותו".

עוד אמרה כי "נתניהו מתנהג בפרשה זו כמי שמסרב לקבל את התשובה 'לא' ולא בוחל בשום דרך כדי להביא לכך שבעלי הון יממנו את הגנתו, וכעת מתברר שבאורח מסתורי יו"ר הוועדה שעמד מול פרקליטי ראש הממשלה, מקבל רגליים קרות באופן שמזכיר התנהלות בארגוני פשיעה. אין לחזור לסדר היום אחרי התפטרות מהדהדת זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully