וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתעללות בנצח יהודה: שלושת הלוחמים שהכו פלסטינים שוחררו מהכלא

8.5.2019 / 11:30

במחנה צריפין שוחררו שלושת לוחמי נצח יהודה שהורשעו בהכאת עצורים פלסטינים שסייעו למחבל שרצח את חבריהם בפיגוע בגבעת אסף, יובל מוריוסף ויוסף כהן. השלושה הודו במיוחס להם והורדו לדרגת טוראי. אביו של אלאור אזריה הגיע לקבל את פניהם

עריכה: ניר חן

שלושה לוחמי "נצח יהודה" שהורשעו בהתעללות בעצירים פלסטינים שוחררו היום (רביעי) מהכלא הצבאי במחנה צריפין. השלושה, שהודו בבית הדין הצבאי במיוחס להם והורדו לדרגת טוראי, הכו שני פלסטינים שסייעו למחבל שרצח את חבריהם, יובל מוריוסף ויוסף כהן, וגרמו להם לחבלות. לוחם היחידה נתנאל פלבר נפצע באורח אנוש בפיגוע הירי שאירע בגבעת אסף ב-13 בדצמבר.

מכתב האישום עולה כי הם סטרו לפלסטינים שאותם החזיקו כעצורים, הכו אותם באגרופים ואף באמצעות חפצים קהים. כל זאת, בזמן שהיו העצורים אזוקים ומכוסי עיניים. בנוסף לעבירות אלו, שניים מהלוחמים מואשמים גם בעבירה של שיבוש הליכי משפט, לאחר שתיאמו את גרסאותיהם. מפקד הכוח, קצין בדרגת סרן, מואשם בעבירות של אי מניעת פשע, חבלה ברשלנות והתנהגות שאינה הולמת.

לקריאה נוספת:
פרשת נצח יהודה: שני לוחמים נוספים הורשעו בהתעללות בפלסטינים
"שמעתי צעקות: 'הם הרגו את החברים שלנו'": עדות המ"מ מנצח יהודה
"עושים עליהום על ילדינו": מכתב אימהות לוחמי נצח יהודה לרמטכ"ל
שברים, דם וחבלות: כך הגיעו לביה"ח העצורים שהוכו בידי לוחמים

צ'ריל אזריה וכרמי בוזגלו הגיעו לחזק את חיילי נצח יהודה שסיימו לרצות את עונשם 8 במאי 2019. אתר רשמי
שחרור הלוחמים בצריפין, היום/אתר רשמי

הסמל סיפר בבית המשפט: "ראינו את הרוצח שרצח אותם, בלי היסוס מורידים אותו לרכב, כי זאת המשימה שלנו. ראיתי את המראות, והכל צף ועלה. מדובר באירוע נקודתי שלא מאפיין אותי. אני מתחרט על מה שעשיתי".

למחנה צריפין הגיע גם צ'ארלי אזריה, אביו של אלאור אזריה, כדי לקבל את פניהם של הלוחמים עם שחרורם מהכלא. רן כרמי בוזגלו מתנועת "ציונות בנחישות" אמר כי "הנערים יוצאים בראש מורם. זו חובתנו להחזיר הביתה כל חייל ששלחנו אל הקרב ובלי התניות. אני זועם על מפקדיהם שחמקו מאחריות. מי שצריך לספק הסברים הוא זה ששלח אותם מלכתחילה למשימה הטעונה ולא נערך לתקלות. בכל פעם שחייל נפגע בתאונת אמונים נדרשים מפקדיו לתת את הדין. מדוע כשמדובר בתקלות מבצעיות מגלגלים את כל האשמה על הלוחמים?".

עוד באותו נושא

ראיית הזהב נחשפת: סרטון התעללות לוחמי נצח יהודה בעצירים הפלסטינים

לכתבה המלאה
חיילי נצח יהודה, במהלך דיון בעניינים, בית הדין הצבאי, יפו  10 במרץ 2019. אור רביד, אתר רשמי
הלוחמים בבית המשפט/אתר רשמי, אור רביד

במהלך משפטם נחשפה "ראיית הזהב" בפרשה, הכוללת סרטון בן כחצי דקה שצולם על ידי אחד הלוחמים ששהו ברכב הזאב בעת האירוע, ובו תועדה חלק מההתעללות בעצירים הפלסטינים. אחד מהעצירים, המבוגר מביניהם, נראה כשהוא שכוב על הרצפה ומדמם מפניו בעוד שבנו, העציר השני, יושב בין שני לוחמים. הלוחמים החלו לחבוט ולהכות את ראשיהם של השניים כשברקע נשמע העציר המבוגר נאנק מכאבים. בשלב מסוים צועק על העציר השני אחד מהלוחמים: "תגיד שלום, תגיד שלום", כאשר העציר הפלסטיני מסרב לענות לו - הלוחם חובט בו מספר פעמים וממשיך לצעוק: "תגיד שלום".

במקביל מצולם לוחם אחר כשהוא מכה את העציר השני בראשו מספר פעמים וצועק: "תגיד שלום אתה, תגיד שלום". אחרי מספר פעמים שבהם הוא ממשיך לחבוט בו הוא מצולם אומר: "תגיד שלום יא זלאמה". לקראת סיומו של הסרטון פונה שוב הצלם לאותו מפקד ואומר כי מדובר במחלקה לתפארת. מפרסומים שונים בכלי התקשורת עולה כי בתיעוד נשמע אחד הלוחמים קורא בשמו של לוחם אחר שלא נמצא במקום. הלוחם המצלם סיפר: "צעקתי למי שהיה הרס"פ שלנו בבא"ח, הוא היה המפקד של החיילים וגידל אותם. הקדשתי לו את הסרטון כדי שיראו איזה חיילים חרא הוא גידל. שלחתי לו את הסרטון הזה".

חיילי צה"ל יובל מור יוסף ויוסי כהן שנהרגו בפיגוע בגבעת אסף, 13 בדצמבר 2018. צילום, צילום מסך
הפלסטינים העצורים סייעו למחבל שרצח אותם. יובל מור יוסף ויוסף כהן/צילום מסך, צילום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully