וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עושים עליהום על ילדינו": מכתב אימהות לוחמי נצח יהודה לרמטכ"ל

19.2.2019 / 10:15

המכתב שהגיע לוואלה! NEWS נשלח לכוכבי ברקע המשפט המתוקשר של לוחמים מהגדוד על התעללות בפלסטינים. "הם מוכנים לקחת אחריות אך להחתימם בפלילים יוצר תמונה מעוותת של עבריינים ולא של חיילים גיבורים", כתבו האמהות. "על המערכת לנהוג באופן הגון בלוחמיה, מיטב בניה"

צילום: יותם רונן, עריכה: ליר שפיגלר

לוחמי גדוד "נצח יהודה" הנאשמים בהתעללות קשה בשני עצירים פלסטינים ישובו היום (שלישי) אל ספסל הנאשמים בבית הדין הצבאי ביפו להמשך דיוני הגישור בעניינם. ברקע המשפט המתוקשר שלחו בתחילת השבוע אימהות של לוחמים מהגדוד בעבר ובהווה אל הרמטכ"ל אביב כוכבי מכתב תמיכה בלוחמים.

"בימים בהם עומדים לדין חמישה מטובי בננו, ועוד טרם החל הדיון המשפטי בעניינם, נשמעו בקרב התביעה הצבאית אמירות קיצוניות ומכוערות כאילו מדובר באחרוני הפושעים ולא במי שנושאים בגאווה על מדי צה"ל את סיכת הלוחם של 'נצח יהודה'", נכתב במכתב שהגיע לידי וואלה! NEWS ומתפרסם לראשנה.

בין החתומות על המכתב: אודל מירב כהן ואילנית מור יוסף, האימהות השכולות של יוסף כהן ויובל מור יוסף שנרצחו בפיגוע בגבעת אסף. "כפי הידוע לנו, החיילים הללו מוכנים לקחת אחריות על מעשיהם ואף לקבל עונש הולם ומידתי, אך 'העליהום' והרצון להשליך אותם לכלא לתקופה ארוכה ולהכתימם ברישום פלילי שיעפיל על המשך חייהם, יוצר בקרב הציבור תמונה מעוותת של עבריינים ולא חיילים גיבורים", כתבו האימהות.

לקריאה נוספת:
חשיפה | מפקד לוחמי נצח יהודה שהואשמו בהתעללות התריע: "מטורף שילוו עצורים"
הכו פלסטינים מכוסי עיניים: כתב אישום נגד חמישה לוחמי "נצח יהודה"
קצין וארבעה לוחמים מ"נצח יהודה" חשודים שהכו פלסטינים עצורים

דיון בתיק חיילי נצח יהודה, בית הדין הצבאי ביפו 14 פברואר 2019. אבי כהן, אתר רשמי
דיון בתיק החיילים בבית המשפט הצבאי ביפו, בשבוע שעבר/אתר רשמי, אבי כהן
המכתב של אימהות הלוחמים מנצח יהודה  לרמטכ"ל. אתר רשמי
"החיילים הללו מוכנים לקחת אחריות על מעשיהם". מכתב האמהות לרמטכ"ל/אתר רשמי

"אם אירעו טעויות בפעילותם או שיקול דעתם היה מוטעה יודעת המערכת הצבאית, לבחון את כלל השיקולים, להסתכל על התמונה הרחבה ובסופו של יום לנהוג באופן הגון וראוי עם לוחמיה, מיטב בניה", הוסיפו האמהות במכתב.

בתחילת השבוע נערכה "פגישת חירום", עם חלק מהאמהות שנועדה לתכנן את המהלכים הבאים במידה שההליך המשפטי לא יסתיים בגישור. בין היתר, דיברו על קמפיין מימון המונים לצורך הסברה ומודעות, אירועי מחאה שונים, גיוס גורמים ביטחוניים וחברתיים לתמיכה בחיילים, פעילות של הורים לחיילים מהגדוד בעבר ובהווה.

לפני כשבועיים הוגשו כתבי אישום חמורים נגד החמישה, שנאשמים שהכו את העצורים הפלסטינים, אב ובנו, סייעניו של המחבל עצאם ברגותי חבר בחוליית המחבלים שביצעה את הפיגועים בעופרה ובגבעת אסף לפני כחודשיים. לפי ההאשמות, הם סטרו להם, שלחו לעברם אגרופים ואף הכו אותם באמצעות חפצים קהים. כל זאת בזמן שהיו העצורים אזוקים ומכוסי עיניים. בנוסף לעבירות אלו, שניים מהלוחמים מואשמים גם בעבירה של שיבוש הליכי משפט, לאחר שתיאמו את גרסאותיהם. בשבוע שעבר דווח כי החמישה מוסיפים להכחיש את פרטי כתב האישום שהוגש נגדם.

הקראת כתב האישום בעניינם של  לוחמי גדוד נצח יהודה שעל פי החשד היכו פלסטינים, בית דין צבאי ביפו, 31 בינואר 2019. אבי כהן
החיילים בהקראת כתב האישום, לפני כשלושה שבועות/אבי כהן

ביום שבת האחרון במהדורת "חדשות 13", בסיום שידור כתבתו של העיתונאי אריק וייס שעסקה בתקופה המתוחה שעוברת על גדוד "נצח יהודה", נשאה העיתונאית אשרת קוטלר אמירה בגנותם של לוחמי הגדוד שנאשמים בהתעללות בפלסטינים. קוטלר טענה כי "שולחים את הילדים לצבא, לשטחים, ומקבלים אותם חיות אדם". בעקבות האמירה מעוררת המחלוקת, רבים הביעו גינויים. הדברים של קוטלר פגעו מאוד במשפחות הלוחמים, והאימהות הביעו את זעמן במכתב ששלחו לכוכבי. "במוצאי שבת האחרון הזדעזענו, כמו רבים במדינת ישראל, לשמוע מפיה של אושרת קוטלר, מגישת חדשות בכירה בטלוויזיה, מכנה את בנינו כ'חיות אדם'. אין דבר פוגע, מעליב ומכוער מכך. אנו האימהות, שלא עוצמות עין בלילה מרוב דאגה, חשות שקיבלנו בעיטה עזה בבטן בשידור חי בטלוויזיה".

עוד כתבו כי "לצערנו הדבר אינו מגיע מתוך חלל ריק. הבנים שלנו חונכו לערכי המדינה והצבא. הם מבצעים את משימתם ברגישות ובנחישות, בנסיבות מורכבות ולצערנו הרב, גם במחיר פיזי ונפשי כבד. בזמן כתיבת שורות אלו הם ממשיכים לעמוד על משמרתם בימים ובלילות, בקור העז, תחת גשם זלעפות ובראש מורם".

חיילי צה"ל יובל מור יוסף ויוסי כהן שנהרגו בפיגוע בגבעת אסף, 13 בדצמבר 2018. צילום, צילום מסך
החיילים יובל מור ויוסף כהן שנהרגו בפיגוע בגבעת אסף בדצמבר האחרון/צילום מסך, צילום

לדברי האימהות, "הבנים שלנו בחרו לבצע שירות קרבי משמעותי במסגרת שמתאימה לעולמם, לאורח חייהם ולאמונותיהם. לאורך השירות עברו מסלול הכשרה מקצועי מפרך על ידי צוות מפקדים נפלא. הפכו לחבורה אמיצה, לפלוגה מקצועית וטובה ששומרת על אזרחי מדינת ישראל ופועלת ללא פחד לאתר מחבלים המנסים לפגוע בביטחון המדינה. בשבועות האחרונים הם איבדו, בשורת אירועים, את סמ"ר יוסף כהן וסמל יובל מור יוסף, חבריהם לפלוגה, ואף התמודדו עם פציעתם של שניים אחרים. אם אירעו טעויות בפעילותם או שיקול דעתם היה מוטעה יודעת המערכת הצבאית, לבחון את כלל השיקולים, להסתכל על התמונה הרחבה ובסופו של יום לנהוג באופן הגון וראוי עם לוחמיה, מיטב בניה".

לבסוף ביקשו מהרמטכ"ל "כי הצבא יקיים שיח ראוי, הולם ולא מתלהם ולא פחות מכך חזק את בננו, חזק את לוחמנו. הם החיילים שלך".

דובר צה"ל: "המכתב התקבל אתמול בלשכת הרמטכ"ל, ויענה במישרין לפונה"

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "נצ"ח יהודה (נוער צבאי חרדי) הוא גדוד המתמחה בלוחמה בטרור, בדגש על שטחים בנויים ומורכבים, וזכה לאורך השנים האחרונות בעיטורים ובהערכה על פעילותו המבצעית. גדוד נצ"ח יהודה מקיים בכל שנה תעסוקה מבצעית ארוכה של כ-תשעה חודשים. לוחמי הגדוד פועלים באזור יהודה ושומרון, עוצרים מדי לילה פעילי טרור ומחרימים כספי טרור ונשקים, ותורמים לביטחון המדינה ואזרחיה".

עוד נמסר כי "בתקופה האחרונה, ספג הגדוד אבדות. שניים מלוחמי הגדוד נהרגו ולוחם אחר נפצע באורח קשה. במקביל ממשיך הגדוד בפעילות מבצעית כחלק מהמערכה האינטנסיבית כנגד הטרור. הסגל הפיקודי והרפואי ממשיכים ללוות את הלוחמים כל העת. בעניינם של חמשת הלוחמים מהגדוד וקצין נוסף, מתנהל הליך משפטי בבית הדין הצבאי, המתנהל באופן עצמאי ומקצועי. באשר למכתב המדובר, המכתב התקבל אתמול בלשכת הרמטכ"ל, ויענה במישרין לפונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully