וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין וארבעה לוחמים מ"נצח יהודה" חשודים שהכו פלסטינים עצורים

10.1.2019 / 9:59

חמישה לוחמים מהגדוד חשודים שתקפו את הפלסטינים בזמן שהחזיקו בהם כעצורים בחשד שסייעו למחבלים בפיגועים בעפרה ובגבעת אסף, בו נרצחו שני חיילים מהגדוד. הקצין והחיילים העצורים יובאו במהלך היום לבית הדין הצבאי לדיון בהארכת מעצרם

צילום: דובר צה"ל, עריכה: שניר דבוש

מעצר הלוחמים - כל העדכונים

- קצין וארבעה לוחמים מ"נצח יהודה" נעצרו בחשד שהכו פלסטינים עצורים
- התקיפה התרחשה בעת מעצר סייענים למחבלים מעפרה וגבעת אסף
- בפיגוע בגבעת אסף נרצחו שני חיילי הגדוד
- הלוחמים יובאו להארכת מעצרם

המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) עצרה אמש (רביעי) לחקירה קצין המשמש כמפקד מחלקה בגדוד "נצח יהודה" וארבעה לוחמים בחשד שהיכו שני פלסטינים בשעה שהוחזקו כעצורים על ידי הכוח. הקצין והחיילים העצורים צפוים להיות מובאים היום לבית הדין הצבאי לדיון בהארכת מעצרם.

האירוע התרחש במהלך פעילות של לוחמי נצח יהודה למעצר פלסטינים החשודים כסייענים לחוליית הטרור שפעלה בעפרה ובגבעת אסף, בפיגוע שבו נרצחו שניים מחיילי הגדוד, יובל מוריוסף ויוסף כהן. כך, נבדק אם התקיפה אירעה כנקמה על הפיגוע.

מפרטים שהגיעו לידי וואלה! NEWS עולה כי זמן קצר לאחר מעצר החשודים, הועבר מידע על אלימות שעל פי החשד ננקטה כלפיהם מצד הלוחמים, בנוכחות מפקד מחלקה, ולאחר מכן הוחלט להעביר את המידע למפקדים בכירים יותר ולזמן חקירת מצ"ח. לאחר בדיקות ראשוניות הוחלט לעצור את החמישה.

עוד בוואלה! NEWS:
ההחלטה שמנעה אסון ענק: גילויים חדשים מתחקיר המחדל בנחל חילזון
43 מתו השנה בשירותם הצבאי; ירידה במספר המתאבדים בצה"ל
חציית הירדן עם ציוד, רחצה ללא פיקוח: מחדלי המפקדים שהסתיימו במוות

כוחות ימ"מ וצה"ל עוזבים את הכפר אבו שח'ידם לאחר מעצרו של עאסם ברגותי המחבל שביצע את הפיגוע בגבעת אסף, 8 בינואר 2019. צילום מסך
פעילות הכוחות במעצרים, אתמול/צילום מסך

לפני כשלושה שבועות שני חיילי גדוד "נצח יהודה" בצה"ל התעמתו עם חיילי מג"ב לאחר שניסו לשחרר שלושה בני אדם שנעצרו בחשד ליידויי אבנים לעבר בתים פלסטינים. החשודים נעצרו על ידי כוחות מג"ב במהלך הפגנה בלתי חוקית של כ-50 מתנחלים בפאתי רמאללה.

החיילים, שמשרתים באזור, התעמתו עם חיילי מג"ב לאחר שניסו לשחרר את העצורים, והועברו להמשך טיפול של מפקדיהם. דובר צה"ל הודיע כי "החיילים המעורבים באירוע הושעו מתפקידם עד לסיום תחקור משותף של האירוע על ידי מפקדי צה"ל ומג"ב". "מג"ב הפעיל נגדנו אלימות לא הגיונית בכלל כאילו התעסקו בפושעים ולא בחיילים. אף אחד לא ניסה לשחרר מתנחלים, זה שקר", טענו הלוחמים בגדוד בתגובה.

חיילי צה"ל יובל מור יוסף ויוסי כהן שנהרגו בפיגוע בגבעת אסף, 13 בדצמבר 2018. צילום, צילום מסך
החיילים שנרצחו בפיגוע בגבעת אסף, יוסף כהן ויובל מור יוסף/צילום מסך, צילום
חיילים בסמוך לזירת הפיגוע בגבעת אסף, 13 בדצמבר 2018. רויטרס
חיילים בזירת הפיגוע בגבעת אסף/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • מצ"ח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully