וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכו פלסטינים מכוסי עיניים: כתב אישום נגד חמישה לוחמי "נצח יהודה"

החיילים נאשמו בהתעללות בנסיבות מחמירות וחבלה חמורה בנסיבות מחמירות, לאחר שעל פי כתב האישום תקפו עצורים בסטירות, במכות אגרוף ובאמצעות חפצים קהים, בעודם אזוקים. הסנגוריה הצבאית: "לוחמים מצטיינים שחבריהם ליחידה נרצחו רק לפני חודש"

צילום: אבי כהן, עריכה: תומר לוי

כתב אישום הוגש היום (חמישי) בבית הדין הצבאי ביפו נגד חמישה לוחמי גדוד "נצח יהודה" בגין התעללות בנסיבות מחמירות וחבלה חמורה בנסיבות מחמירות. מכתב האישום עולה כי הלוחמים היכו את הפלסטינים בסטירות, במכות אגרוף ובאמצעות חפצים קהים, בעודם אזוקים ומכוסי עיניים, וגרמו להם לחבלות קשות. התביעה הצבאית ביקשה להאריך את מעצרם של הלוחמים עד תום ההליכים בעניינם.

שניים מהלוחמים מואשמים בנוסף בעבירה של שיבוש הליכי משפט, לאחר שתיאמו את הגרסה אותה ימסרו לגבי אירוע זה. מפקדם של הלוחמים, קצין בדרגת סגן, מצוי במעצר פתוח. החלטה בעניינו תתקבל בנפרד.

האירוע התרחש במהלך פעילות של לוחמי הגדוד למעצר פלסטינים החשודים כסייענים לחוליית הטרור שפעלה בעפרה ובגבעת אסף, בפיגוע שבו נרצחו שניים מחיילי הגדוד, יובל מוריוסף ויוסף כהן. כך, נבדק החשד שהתקיפה אירעה כנקמה על הפיגוע.

עוד בוואלה! NEWS:
80% מהאמריקנים מתחת לאפס: גל הקור הקיצוני בארה"ב גובה קורבנות
"שערורייתי ומזלזל": רמב"ם נותר ללא מנהל ובלי מועד לבחירת מחליף
מפלגתו של גנץ אחרי הסקרים: "לא מתלהבים מעלייה, הציבור יקבע"

הקראת כתב האישום בעניינם של  לוחמי גדוד נצח יהודה שעל פי החשד היכו פלסטינים, בית דין צבאי ביפו, 31 בינואר 2019. אבי כהן
הנאשמים בבית הדין הצבאי, היום/אבי כהן

מפרטים שהגיעו לידי וואלה! NEWS עולה כי זמן קצר לאחר מעצר החשודים, הועבר מידע על אלימות שעל פי החשד ננקטה כלפיהם מצד הלוחמים, בנוכחות מפקד המחלקה, ולאחר מכן הוחלט להעביר את המידע למפקדים בכירים יותר ולזמן חקירת מצ"ח. לאחר בדיקות ראשוניות הוחלט לעצור את החמישה.

מהסנגוריה הצבאית, המייצגת את החיילים, נמסר כי "מדובר בכתב אישום שמוטב היה שלא היה מוגש מלכתחילה. אנו סמוכים ובטוחים שבסופו של המשפט יתבררו העובדות והנסיבות ופני הדברים ייראו אחרת. מדובר בלוחמים מצטיינים, מלח הארץ, שחבריהם ליחידה נרצחו רק לפני חודש בידי מחבל ואשר נכפתה עליהם סיטואציה בלתי אפשרית - להוביל למעצר את המחבלים שהיו מעורבים ברצח חבריהם".

עוד באותו נושא

היכו עצורים אזוקים: כתב אישום יוגש נגד לוחמי "נצח יהודה"

לכתבה המלאה
חיילים בסמוך לזירת הפיגוע בגבעת אסף, 13 בדצמבר 2018. רויטרס
לוחמים בסמוך לזירת הפיגוע בגבעת אסף/רויטרס

עוד נמסר כי "למרבה הצער, כתב האישום שהוגש משקף חוסר הבנה מצד המערכת למצב הבלתי אפשרי שבו היו נתונים החיילים. במהלך המשפט יהיה צורך לבחון גם את הפער במענה שהיו אמורים לקבל החיילים לאחר האירוע, הן מבחינת המפקדים והן בהיבטי מערך בריאות הנפש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully