וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת נצח יהודה: שני לוחמים נוספים הורשעו בהתעללות בפלסטינים

11.3.2019 / 14:45

בית הדין אישר את שני הסדרי הטיעון, לפיהם אחד הלוחמים ירצה 162 ימי מאסר והאחר 60 ימי מאסר בפועל. בהתחשב בימים שכבר ריצה במעצר, הוא השתחרר ממעצרו. בעוד שארבעה מהלוחמים הורשעו בהתעללות בנסיבות מחמירות, החמישי הורשע בהתעללות בלבד

עריכה: תומר לוי

בית הדין הצבאי הרשיע היום (שני) שני לוחמים נוספים מגדוד נצח יהודה בגין התעללות בעצירים פלסטינים. במסגרת הסדר הטיעון של אחד הלוחמים, שיוצג על ידי עו"ד יהודה גריהויז, הוא ירצה 162 ימי מאסר ויורד לדרגת טוראי. לאחר שנתיים יוכל להגיש חנינה לנשיא המדינה בו יוכל לבקש את הסרת העבירה הפלילית.

הבוקר התקיים דיון בבית המשפט הצבאי ביפו בהשתתפות סנגוריו של החייל מטעם הסנגוריה הצבאית, עו"ד אשר הלפרין ועו"ד יהונתן חסון. בהתאם להסדר הטיעון, על הלוחם נגזרו 60 ימי מאסר בפועל, הורדה לדרגת טוראי ורישום פלילי מופחת. בהתחשב בימים שריצה במעצר, הוא השתחרר היום ממעצרו.

בעוד שארבעה מהלוחמים הורשעו בהתעללות בנסיבות מחמירות, הלוחם החמישי הורשע בהתעללות בלבד, וכן רישומו הפלילי קל יותר.

לקריאה נוספת בנושא
3 לוחמי נצח יהודה הורשעו בהתעללות בנסיבות מחמירות בפלסטינים
ראיית זהב: בית הדין דן בפרסום תיעוד מהתעללות לוחמי נצח יהודה
שברים, דם וחבלות: כך הגיעו לביה"ח העצורים שהוכו בידי לוחמים

דיון בתיק חיילי נצח יהודה, בית הדין הצבאי ביפו 14 פברואר 2019. אבי כהן, אתר רשמי
ייתכן כי יוכל להשתחרר ממעצרו עוד היום/אתר רשמי, אבי כהן

עו"ד אל"ם (במיל') אשר הלפרין וסגן יהונתן חסון המייצגים את החייל מטעם הסנגוריה הצבאית מסרו: "הסדר הטיעון אליו הגענו עם התביעה משקף היטב את חלקו המינורי של הנאשם שייצגנו בפרשה. אנו מברכים על אימוצו של הסדר הטיעון על ידי בית הדין הצבאי אשר התרשם מכך שהמעשה אינו מאפיין את התנהלות הנאשם לאורך כל שירותו ומנטילת האחריות של החייל למעשה".

"התרשמנו מאוד מבקשתו (של הלוחם - א"ר) לשאת באחריות על המעשים מבלי לפגוע בשמה ובתדמיתה של יחידתו". בגזר הדין בית הדין יתרשם מהרצון של הנאשם לא להחתים יחידה שלמה בגלל האירועים הוא עמד לדין בגללם. הלוחם רצה להימנע מכך שהמקרה יהפוך ל"תיק דגל" שמאפיין התנהלות של חיילים בנצח יהודה.

מפסק דינם של שלושת הלוחמים עולה כי הם היכו שני פלסטינים אותם החזיקו כעצורים, וגרמו להם לחבלות. החיילים שהודו בפני בית הדין במיוחס להם ולקחו אחריות על מעשיהם, ירצו עונש מאסר של 190 יום בפועל וכן עונש מאסר על תנאי של שלושה חודשים והורדה לדרגת טוראי וזאת בתמורה להפחתה במידת החומרה של העבירה. בעוד שנתיים, כך הוסכם עם התביעה הצבאית, יוכלו הלוחמים להגיש לנשיא המדינה בקשה למחיקת הרישום הפלילי כשהתביעה מתחייבת שלא להתנגד לכך.

כמו כן, עדיין מתנהל משפטו של מפקד הכוח, קצין בדרגת סגן, המואשם בעבירות של אי מניעת פשע, חבלה ברשלנות והתנהגות שאינה הולמת.

עוד באותו נושא

חצי שנת מאסר לחיילים מנצח יהודה שהתעללו בעצירים פלסטינים

לכתבה המלאה
חיילי נצח יהודה, במהלך דיון בעניינים, בית הדין הצבאי, יפו  10 במרץ 2019. אור רביד, אתר רשמי
שלושה מהלוחמים שהורשעו, אתמול/אתר רשמי, אור רביד

בחודש שעבר הוגשו כתבי אישום חמורים נגד חמשת הלוחמים שנאשמו בפרשה. לפי כתב האישום המקורי, הם הכו את העצורים הפלסטינים שסייעו בפיגוע בו נהרגו מור יוסף וכהן ונפצע באורח אנוש לוחם היחידה נתנאל פלבר, שמאושפז במחלקת השיקום בבית החולים שיבא תל השומר.

מכתב האישום עולה כי הם סטרו להם, הכו אותם באגרופים ואף באמצעות חפצים קהים. כל זאת בזמן שהיו העצורים אזוקים ומכוסי עיניים. בנוסף לעבירות אלו, שניים מהלוחמים מואשמים גם בעבירה של שיבוש הליכי משפט, לאחר שתיאמו את גרסאותיהם.

(עדכון ראשון: 11:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully