וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראיית זהב: בית הדין דן בפרסום תיעוד מהתעללות לוחמי נצח יהודה

4.3.2019 / 11:13

סרטון שצולם על ידי לוחם שהיה באירוע ובו תועדה חלק מההתעללות בעצירים הפלסטינים עשוי להיחשף. "זה צילום מאוד מביש", סיפר הלוחם שתיעד את התקרית. בתוך כך, עדויות חושפות כי לאחר מעצר הלוחמים הם ביקשו למסור למשפחות חבריהם שנרצחו בפיגוע: "סגרנו חשבון עם הרוצחים"

עריכה: תומר לוי

בבית הדין הצבאי ביפו החל הבוקר (שני) דיון בעניין התרת פרסומה של "ראיית זהב" בפרשת התעללות לוחמי נצח יהודה בעצירים פלסטינים שסייעו בפיגועים בצומת עפרה ובצומת גבעת אסף. הראיה כוללת סרטון בן כחצי דקה שצולם על ידי אחד הלוחמים ששהו ברכב הזאב בעת האירוע, ובו תועדה חלק מההתעללות בעצירים הפלסטינים. לבקשת התביעה הצבאית והחיילים בית הדין אסר את פרסום הסרטון.

בחקירת מצ"ח הכחיש הלוחם שצילם את הסרטון, אולם הודה לאחר שהציגו בפניו חוקרי המשטרה הצבאית את העדות. מפרסומים שונים בכלי התקשורת עולה כי בתיעוד נשמע אחד הלוחמים קורא בשמו של לוחם אחר שלא נמצא במקום. הלוחם המצלם סיפר: "צעקתי למי שהיה הרס"פ שלנו בבא"ח, הוא היה המפקד של החיילים וגידל אותם. הקדשתי לו את הסרטון כדי שיראו איזה חיילים חרא הוא גידל. שלחתי לו את הסרטון הזה". עוד הוסיף כי "זו סיטואציה לא נעימה, מבישה אפילו. זה צילום מאוד מבייש. אם היו מסריטים אותי כך מיד הייתי חודל. צילמתי כדי שיחדלו ממעשיהם. חדלנו את זה בזמן ולא היה שם משהו 'אובר'". על דעת כלל הצדדים, הוחלט להמשיך את הדיון בבקשה להתיר את פרסומו של הסרטון ב-12 במרץ.

לקריאה נוספת בנושא
שברים, דם וחבלות: כך הגיעו לביה"ח העצורים שהוכו בידי לוחמים
"עושים עליהום על ילדינו": מכתב אימהות לוחמי נצח יהודה לרמטכ"ל
"שמעתי צעקות: 'הם הרגו את החברים שלנו'": עדות המ"מ מנצח יהודה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"סיטוציה לא נעימה". הלוחמים בבית הדין, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

מעדויות שהגיעו לידי וואלה! NEWS עולה כי לאחר שנעצרו חמשת הלוחמים הם ביקשו מחבריהם בגדוד שיעדכנו את משפחות חבריהם יובל מור יוסף ויוסף כהן, שנרצחו בפיגוע בגבעת אסף, כי "הצלחנו להוריד את החיוך מפניהם של אלה שעזרו לרצוח את יובל ויוסי. סגרנו חשבון עם הרוצחים השפלים". הודעת החמישה אף הופצה בקבוצת ווטסאפ בה חברות אימהות הלוחמים בעבר ובהווה, שהביעו בהם תמיכה במהלך התקופה הקשה שעבר הגדוד בחודשים האחרונים.

בתום הליך גישור הגיעו בשבוע שעבר שלושה מתוך חמשת הלוחמים מהגדוד, הנאשמים בהתעללות, להסדרי טיעון מקלים עם הפרקליטות הצבאית. מהסיכומים עולה כי השלושה יודו ויורשעו בעבירות התעללות בנסיבות מחמירות. שלושתם ירצו עונש של שישה חודשי מאסר, מאסר על תנאי והורדה לדרגת טוראי. עוד סוכם כי כעבור שנתיים תבחן האפשרות למחוק את רישומם הפלילי. שני לוחמים כבר חתמו בשבוע שעבר על הסדר הטיעון, אליהם מצטרף לוחם נוסף שצפוי לחתום על ההסדר במהלך השבוע. המגעים בעניין שני הנאשמים הנוספים בפרשה נמשכים.

עוד באותו נושא

פרשת נצח יהודה: הסדר עם אחד מהלוחמים, יודה ויורשע בהתעללות

לכתבה המלאה
חיילי צה"ל יובל מור יוסף ויוסי כהן שנהרגו בפיגוע בגבעת אסף, 13 בדצמבר 2018. צילום, צילום מסך
"הצלחנו להוריד את החיוך מפניהם של אלה שעזרו לרצוח". יובל מור יוסף ויוסף כהן/צילום מסך, צילום

לפני כשבועיים נחשפו בוואלה! NEWS התיקים הרפואיים של העצירים הפלסטינים מהם עולה תמונה קשה של מה שהתרחש ברכב הזאב. "גבר בן 44 חולה סכרת הסובל מחבלות בגופו הובא למיון לאחר שנחבל בפנים, בבית החזה ובבטן העליונה במהלך המעצר", נכתב בתיק הרפואי. "בקבלתו למיון התלונן על כאבים בפלג גוף ימני ובעין שמאל". בסיום בדיקה מקיפה שנערכה לעציר הפלסטיני סיכם הרופא את הממצאים, הכוללים "שברים חריפים באף, שברים בכמה צלעות מימין, ממצא בכבד ככל הנראה שפיר".

באשר לאבחון הרפואי של בנו בן ה-21, מעיון בתיקו הרפואי עולה כי איבד את הכרתו למשך כמה שניות במהלך המעצר. נכתב כי הוא "נחבל בפניו ובחלקי גופו ומאז סובל מבחילות. הרגיש כאבים ונפיחות בעיניים, מציין כאבים בעת הזזת הראש והצוואר". רופא המיון בשערי צדק סיכם את ממצא הבדיקה: "במיון במצב כללי טוב, המטומה (חבלה) ובצקת ניכרת על רקמת הפנים, קושי בפתיחת הלסת, רגישות בחזה, בבטן ובגפיים. ללא סימני חבלה משמעותיים, בדיקה נוירולוגית תקינה. משחורר במצב כללי טוב".

בחודש שעבר הוגשו כתבי אישום חמורים נגד חמשת הלוחמים שנאשמים שהכו את העצורים הפלסטינים שסייעו בפיגוע בו נהרגו מור יוסף וכהן ונפצע באורח אנוש לוחם היחידה נתנאל פלבר, שמאושפז במחלקת השיקום בבית החולים שיבא תל השומר. לפי כתב האישום, הם סטרו להם, הכו אותם באגרופים ואף באמצעות חפצים קהים. כל זאת בזמן שהיו העצורים אזוקים ומכוסי עיניים. בנוסף לעבירות אלו, שניים מהלוחמים מואשמים גם בעבירה של שיבוש הליכי משפט, לאחר שתיאמו את גרסאותיהם. בשבוע שעבר דווח כי החמישה מוסיפים להכחיש את פרטי כתב האישום שהוגש נגדם.

(עדכון ראשון: 10:22)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הלוחמים בבית הדין, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully