וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע ירי ליד עפרה: שני לוחמים נהרגו, חייל נוסף במצב אנוש; מצוד אחר המחבלים

מחבל שיצא מרכב פתח באש לעבר טרמפיאדה בצומת גבעת אסף ונמלט. הפצועים, חייל וצעירה כבני 20, פונו לבית חולים. צה"ל מנהל חיפושים נרחבים אחרי החוליה, שייתכן שקשורה לפיגוע בעפרה והטיל כתר על רמאללה אחרי פיגוע שני באזור בתוך פחות משבוע. בחמאס בירכו

עריכה: איתי עמרם וליר שפיגלר

פיגוע סמוך לעפרה - עדכונים אחרונים

- שני לוחמי צה"ל נהרגו ושניים נפצעו באורח קשה
- המחבל נמלט מזירת הפיגוע
- דיווח פלסטיני: כלי הרכב של המחבל אותר
- צה"ל הטיל כתר על רמאללה ומתגבר כוחות באזור
- חמאס בירך על הפיגוע

שני לוחמי צה"ל נהרגו, ולוחם נוסף וצעירה נפצעו באורח אנוש וקשה היום (חמישי) מירי בצומת הכניסה למאחז גבעת אסף הסמוך לעפרה. על פי החשד, מחבל שנסע בכביש 60 ירד מרכבו סמוך לטרמפיאדה, פתח באש לעבר השוהים בה, ונמלט מהמקום, ככל הנראה עם הנהג. צוותי מד"א העניקו לפצועים טיפול רפואי ראשוני בזירה, אך קבעו את מותם של השניים. לוחם נוסף וצעירה בני 20 פונו במצב קשה לבתי החולים שערי צדק והדסה עין כרם בירושלים, שם הדרדר מצבו של הצעיר הנאבק על חייו.

כוחות הביטחון פתחו בסריקות לאיתור המחבלים והטילו כתר על רמאללה אחרי הפיגוע השני באזור בתוך פחות משבוע. בצבא לא שוללים אפשרות שמדובר בחלק מחוליה שביצעה את הפיגוע בכניסה לעפרה בתחילת השבוע, אחרי שאחד מחבריה נהרג בפעילות של צה"ל במהלך היממה האחרונה. כלי תקשורת פלסטינים דיווחו כי צה"ל פועל באזור הכפר ביתין הסמוך לרמאללה, וכי כלי הרכב ששימש את המחבלים אותר.

"אנו מתגברים את הכוחות ביהודה ושומרון מתוך רצון למנוע חקיינות רחבה", הסביר דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס. "אנחנו רוצים לנסות ולהבין אם מדובר באירועים בודדים או שיש תופעה יותר רחבה. בשלב זה מוקדם לקבוע". בתוך כך, סייר מפקד החטיבה המרחבית "בנימין" אלוף משנה שרון אסמן בזירת הפיגוע וקיים הערכת מצב בשטח.

לקריאה נוספת:
ההגעה החשאית וחילופי האש הדרמטיים: כך חוסל המחבל מברקן
חמאס: הפיגוע בגבעת אסף הוא התגובה ל"פשעי הכיבוש" בגדה
המחבל החשוד מהפיגוע בעפרה חוסל על ידי הימ"מ סמוך לרמאללה

זירת הפיגוע בצומת עפרה , דצמבר 2018. רויטרס
זירת הפיגוע בצומת אסף, היום/רויטרס

"הגענו לזירה, ומצאנו ארבעה צעירים שוכבים בשלוליות דם", סיפר שלום גליל, פרמדיק מד"א שהגיע לזירה. "שניים לא ברי הצלה, ושניים שניתן להציל. הניידת מטפלת ואחת אני מטפל עם הצוות ומתחילים פינוי לבית החולים הדסה עין כרם. סבלו מפציעות ירי קשות, דומה למה שראינו ביום ראשון בערב. הירי בוצע מממש קרוב, ממש רואים את התרמילים על הרצפה. כשאנחנו מעט מטפלים בצוות, מחליטים במי מטפלים, כשהסימנים בולטים שלא ניתן להציל חיים - מתמקדים בהצלת חיים".

תלמידים מגבעת אסף שהיו עדים להתרחשויות סיפרו כי שמעו ירי מסיבי מכיוון הטרמפיאדה. "ראינו ארבעה פצועים ורצנו כדי להגיש סיוע ראשוני", סיפרו. "ניגשנו אל הפצועה ראשונה. כולם היו שרועים על הרצפה. ביקשנו מחבר להתקשר למד"א. בזמן שטיפלנו בהם הגיע אמבולנס".

רז חן, עובד בקיוסק הסמוך סיפר כי הצעירים שנפצעו עמדו במקום דקות אחדות לפני הפיגוע. "הם עשו תה, קפה, והזמינו בורקס ומלאווח. אחרי דקות ששתו ואכלו הם חזרו לטרמפיאדה ושמעתי יריות. ראיתי בחורה רצה מבוהלת. אחרי שהבנתי שזה היה לכיוון בית אל ניסינו לבדוק מה קורה שם עם הצעירים ולצערנו המחבלים כבר ברח".

מפת זירת הפיגוע בעפרה 13.12.2018. מערכת וואלה!
מפת זירת הפיגוע בעפרה 13.12.2018/מערכת וואלה!

בחמאס בירכו על הפיגוע והבהירו כי מדובר ב"תגובה לפשעי הכיבוש" בגדה. הארגון, המציין בימים אלה שנה להיווסדו נמנע מתהלוכות שמחה ברצועה בשל המצב הכלכלי הקשה. כתוצאה מכך החל משעות הבוקר זוהה גל הסתה הממוקד לאזור יהודה ושומרון לביצוע פיגועים. גם בג'יהאד האסלאמי שיבחו את המחבל על ביצוע הפיגוע.

שר החקלאות אורי אריאל, העומדת בראש האיחוד הלאומי, איים בפרישה מהקואליציה אם הקבינט המדיני-ביטחוני לא יתכנס עד ליום ראשון, ויחליט על צעדים "להשבת הביטחון" ביהודה ושומרון. " אם הקבינט לא ייענה לדרישות, אכנס את מרכז האיחוד הלאומי ביום ראשון בערב, במטרה לבחון את המשך דרכינו בממשלה ובקואליציה", אמר. חבר מפלגתו, ח"כ בצלאל סמוטריץ', אמר כי יקיים כינוס חירום של מפלגתו כבר הערב. "אנסה להוביל שם שתי דרישות מידיות ובלתי מתפשרות: בתחום הביטחון החזרת המחסומים וסגירת צירי התנועה לערבים. בתחום ההתיישבות העברת החוק להסדרת ההתיישבות הצעירה. בלי זה לממשלה הזו אין זכות קיום יום אחד נוסף. או ממשלת ימין או לא", כתב בטוויטר.

קריאות להחרפת התגובה מול האלימות באו גם ממפלגתו של ראש הממשלה. "הגיע הזמן לעלות מדרגה", כתבה שרת התרבות מירי רגב בעמוד הפייסבוק שלה. "אסור שאזרחי ישראל ימשיכו לעמוד בטרמפיאדות או בכל מקום אחר כמו ברווזים במטווח. רק אם נרוצץ את ראש הנחש ונפגע אישית בראשי החמאס, יבינו בהנהגת ארגון הטרור הזה שכללי המשחק משתנים".

גם שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן תקף את הממשלה. "פיגוע קשה זה, כמו גם הפיגוע הרצחני בעפרה הם תוצאה ישירה של אוזלת ידה של הממשלה במלחמה בחמאס ברצועת עזה. אני דורש מהממשלה להודיע לאלתר על הפסקת כל סיוע קטארי לרצועה", אמר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צומת הכניסה למאחז, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראשי המועצות האזוריות ביהודה ושומרון מתחו ביקורת על התנהלות הממשלה ומחו על מה שהגדירו כ"שחיקת ההרתעה". ראש מועצת בנימין ישראל גנץ, שבשטחה אירע הפיגוע אמר כי "הטרור הרצחני מרים ראש ואנחנו לא נשב יותר בחיבוק ידיים. אני דורש מראש הממשלה לטפל בטרור כמו שצריך לטפל בטרור. תושבי בנימין לא יהיו ברווזים במטווח הירי של הטרור הפלסטיני". ראש מועצת השומרון יוסי דגן קרא לעלות לירושלים כדי לקרוא לממשלה להפגין נגד הממשלה. שי אלון ראש המועצה של בית אל, הוסיף: " זה אירוע קשה לצפייה, וקשה עוד יותר לדעת שההרתעה נשחקה. לא נחזור לימי אוסלו האלימים. דם יהודי אינו הפקר".

זירת הפיגוע בצומת עפרה , דצמבר 2018. רויטרס
המחבל הגיע לצומת ופתח באש. זירת הפיגוע, היום/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הטרמפיאדה שבה נורו הצעירים, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפיגוע אירע שעות אחרי שכוחות הביטחון הרגו ביממה האחרונה את המחבלים שביצעו את פיגוע הירי בעפרה ביום ראשון ואת פיגוע הירי בברקן לפני כחודשיים. חמאס, שמנסה להתסיס את המצב בשטחים בעוד שברצועת עזה נשמרת הפסקת האש, ספד לשני המחבלים שחוסלו. "חמאס מתכבד להעניק עוד שני שהידים מטובי בניו ביום לציון הקמתו", אמר בכיר הארגון חוסם בדראן. "אין ברירה לעמנו זולת המאבק וההתלכדות סביבו".


(עדכון ראשון: 11:26)

מפקד חטמ"ר בנימין אלוף משנה שרון אסמן בסיור בזירת הפיגוע בצומת אסף, 13 בדצמבר 2018. דובר צה"ל
מפקד חטמ"ר בנימין בסיור בזירת הפיגוע, היום/דובר צה"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בעל הקיוסק בגבעת אסף שבו אכלו חלק מהצעירים טרם נפגעו בפיגוע, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
זירת הפיגוע בצומת עפרה , דצמבר 2018. דוד מיכאל כהן, תצפית TPS
זירת הפיגוע סמוך לגבעת אסף, היום/תצפית TPS, דוד מיכאל כהן
חיילים בזירת הפיגוע בצומת אסף, 13 בדצמבר 2018. דובר צה"ל
חיילים סמוך לזירת הפיגוע, היום/דובר צה"ל
חיילים בסמוך לזירת הפיגוע בגבעת אסף, 13 בדצמבר 2018. רויטרס
חיילים סמוך לזירת הפיגוע, היום/רויטרס
זירת הפיגוע בצומת עפרה , דצמבר 2018. רויטרס
זירת הפיגוע סמוך לגבעת אסף, היום/רויטרס
זירת הפיגוע בצומת עפרה , דצמבר 2018. דוד מיכאל כהן, תצפית TPS
זירת הפיגוע סמוך לגבעת אסף, היום/תצפית TPS, דוד מיכאל כהן
זירת הפיגוע בצומת עפרה , דצמבר 2018. דוד מיכאל כהן, תצפית TPS
זירת הפיגוע סמוך לגבעת אסף, היום/תצפית TPS, דוד מיכאל כהן
זירת הפיגוע בצומת עפרה , דצמבר 2018. דוד מיכאל כהן, תצפית TPS
זירת הפיגוע סמוך לגבעת אסף, היום/תצפית TPS, דוד מיכאל כהן
זירת הפיגוע בצומת עפרה , דצמבר 2018. דוד מיכאל כהן, תצפית TPS
זירת הפיגוע סמוך לגבעת אסף, היום/תצפית TPS, דוד מיכאל כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully