וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת נצח יהודה: הסדר עם אחד מהלוחמים, יודה ויורשע בהתעללות

24.2.2019 / 16:33

לפי הסדר הטיעון אחד מהלוחמים שנאשם בהתעללות בעצורים פלסטינים כפותים יודה וייטול אחריות על המעשה ויורשע בהתעללות בנסיבות מחמירות. הוא ירצה מאסר של שישה חודשים וחצי בפועל. גורם המעורה בפרטים לוואלה! NEWS: ההסדר עם יתר הלוחמים צפוי להיות דומה

עריכה: ניב מעוז

אחד מחמשת הלוחמים בגדוד נצח יהודה הנאשמים בפרשת ההתעללות בעצורים הפלסטינים הכפותים יחתום על הסדר טיעון, כך הודיע היום (ראשון) דובר צה"ל. בהודעה נמסר כי לפי הסדר הטיעון הלוחם יודה וייטול אחריות על המעשה ויורשע בהתעללות בנסיבות מחמירות

בנוסף לפי ההסדר, החייל ירצה מאסר של שישה וחצי חודשי מאסר בפועל, הורדה לדרגת טוראי ומאסר על תנאי אולם תוך שנתיים יימחק לו הרישום הפלילי. הדיון בעניינו עתיד להתקיים מחר (שני) בשעה 9:00 בבוקר בבית הדין הצבאי, שם צפוי להיחתם ההסדר, ומעצרו יוארך בהסכמה עד תום ההליכים המשפטיים מחר. המגעים עם יתר החיילים נמשכים אולם גורם המעורה בפרטים אמר לוואלה! NEWS כי דינם של ארבעתם עשוי להיות דומה להסדר שצפוי להיחתם עם החייל.

מוקדם יותר התקיים דיון בבית המשפט בניסיון לגישור בעניינם של הלוחמים הנאשמים פרשת התעללות בסייענים הפלסטינים. סנגוריו של אחד מהלוחמים שנאשם בפרשה מסרו כי "הוריו של הנאשם אינם זמינים ולא יכולים לעבור איתם על עיקרי ההוצאות במשא ומתן, מבקשים לדחות את ההחלטה לגבי הדיון בעניין חומרי החקירה הנוספים".

עוד בוואלה! NEWS:
בהר הבית, ברמאללה ובעזה: הקמפיין של נתניהו קנה הישגים לפלסטינים
"הלב מסרב להאמין": גלילה ודינה נהרגו בהתהפכות הסירה בצ'ילה
קנס כספי והורדה בדרגה: הסדר הטיעון בפרשת השחיתות בקריה

הקראת כתב האישום בעניינם של  לוחמי גדוד נצח יהודה שעל פי החשד היכו פלסטינים, בית דין צבאי ביפו, 31 בינואר 2019. אבי כהן
הסדר טיעון עם אחד, מגעים להסדר עם ארבעה. הנאשמים בבית המשפט/אבי כהן

לגבי לוחם נוסף ביקשו סנגוריו לדחות את הדיון "לגבי העיון בחומרי החקירה עד להתבהרות הדיונים". באשר לנאשם נוסף מסרו סנגוריו כי "איננו בארץ, קיבל אישור לצאת לחתונה של אחיו בצרפת". לגבי הנאשם החמישי ביקשו סנגוריו גם כן "לדחות את הדיון לגבי העיון בחומרי החקירה עד להתבהרות הדיונים". בתום הדיון אמרה השופטת כי "נבקש לקצוב את מעצרם של הנאשמים עד מועד הדיון ביום ה-27 לחודש" כאשר ביום רביעי יתקיים דיון בעניינם.

הפלסטינים הואשמו כי סייעו למחבל עצאם ברגותי, חבר בחוליית המחבלים שביצעה את הפיגועים בעופרה ובגבעת אסף לפני כחודשיים ולאחר מעצרם עברו התעללות קשה ברכב ה"זאב" על ידי חמשת הלוחמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully