וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הלב מסרב להאמין": גלילה ודינה נהרגו בהתהפכות הסירה בצ'ילה

חבריה לעבודה של גלילה ביטון בת ה-62, שנהרגה בתאונה בצ'ילה, סיפרו כי הייתה "חרוצה, מסורה, אנושית, לבבית וחמה". "הטיול רק החל, אבל היא הייתה נרגשת ממה שראו עיניה", אמרה חברתה. דינה פורת מרשפון נהרגה בתאונה ובעלה נפצע אף הוא, בנוסף ל-13 ישראלים נוספים

ספינת הצלה בצ'ילה לישראלים שנפצעו בהתהפכות סירה. צילום מסך, אתר רשמי
זירת התאונה בצ'ילה, היום/אתר רשמי, צילום מסך

הידיעה על דבר מותן של שתי ההרוגות באסון התהפכות הסירה בצ'ילה התקבלה בסביבתן בתדהמה ובאבל כבד. בתאונת השיט בנהר הסראנו, סמוך לשמורת הטבע המפורסמת טורס דל פיינה בדרום צ'ילה, נפצעו 14 ישראלים נוספים, בשנות ה-60 וה-70 לחייהם. מצבם של ארבעה מהפצועים מוגדר קשה.

אחת ההרוגות, גלילה ביטון, בת 62 מנשר, הייתה מנהלת לשכת ההנהלה במרכז הרפואי כרמל. "קיבלנו הבוקר את הידיעה הקשה על מותה של גלילה ביטון שהייתה מנהלת לשכת ההנהלה בחמש השנים האחרונות. גלילה עבדה בבית החולים 20 שנה, היא ליוותה אותי כמנהלת הלשכה שלי מאז שאני פה. היא הייתה יד ימיני", ספד לביטון מנהל המרכז רפואי כרמל, ד"ר אבי גולדברג. "היא הייתה חרוצה, מסורה, אנושית, לבבית וחמה. היא האירה את סביבתה והיא תחסר לנו מאוד. מפה אני רוצה לשלוח את תנחומיי לבני משפחתה על האסון הכבד שפקד אותם".

"קיבלנו את הבשורה היום בבוקר", סיפרה אביב ביטון, בתה של גלילה שתצא היום לצ'ילה. "אבא התקשר לעדכן אותנו והוא ידע כבר על אמא. הוא בבית חולים, בין הפצועים שבמצב בינוני. אמורים להטיס אותו לבית חולים אחר על מנת לטפל בו. להבנתנו הוא בעיקר עם שברים. דיברנו עם הצוות הרפואי ואמרו שלא ידעו לומר יותר עד שיגיע לבית חולים עם מכשירים קצת יותר חדישים. דיברנו גם עם המדריך של הקבוצה והוא גם נתן לנו איזשהו עדכון על מה קרה שם. זו הייתה איזו תקלה כנראה של הסקיפר שלא כיוון נכון את הסירה, ואז כתוצאה מזה כנראה התהפכו".

היא הוסיפה בקול חנוק: "אמא ואבא כל כך חיכו לטיול הזה, למקום הזה. זו אני שסיפרתי להם כמה הוא יפה. זה מקום שלא אמור לקרות בו שום דבר. בסוף זה מה שקורה. הכי בטוח שיש. לא היו שום חששות, לא הייתה סיבה. זה טיול מאורגן, לא טיול של חבר'ה צעירים שיש בו סיכונים. לא אמור להיות שום דבר מסוכן או מסובך או משהו כזה. דיברנו בפעם האחרונה אתמול, ממש לפני שהם יצאו לשמורה. ידענו את כל התכניות שלהם. התכניות אצלנו על המחשב והטלפון. רק יצאו לפני כשבוע. היו אמורים לשוב בעוד שבועיים וקצת".

עוד בוואלה! NEWS:
הבטחות לחוד, הקלטות לחוד: האזינו להקלטות שהרתיחו את הימין
כניסה לישראל שלא כחוק: נפתח משפטם של אפי נוה ובת זוגו
ראשי מועצת הווקף הורחקו מהר הבית; ירדן: "זה משחק באש"

גלילה ביטון. צילום מסך
"חרוצה ומסורה". גלילה ביטון/צילום מסך

"אסון", אומרת לוואלה! NEWS המנהלת האדמיניסטרטיבית של בית החולים כרמל, סיגל זומר, שעבדה צמוד לגלילה ביטון. "היא תכננה את החופשה הזו בת-החודש במשך שנה, ושיתפה אותנו בציפייה ובהכנות. הטיול רק החל, אבל היא הייתה נרגשת ממה שראו עיניה והספיקה כבר לשלוח לנו תמונות משם, כדי לחלוק עמנו מעט מהחוויה. כזו הייתה. מדובר באישה מיוחדת מאוד, חברותית, רחבת לב. זו אבידה גדולה לכולנו".

בתאונה נהרגה גם דינה פורת מרשפון, בעלה אף הוא נפצע בתאונה. "אמי האהובה, דינה פורת, נהרגה בתאונת הסירה בצ'ילה. אבא פצוע. הלב מסרב להאמין", כתבה בתה נטע פורת ציפורי בפייסבוק.

בנותיה עדי ונטע סיפרו כי פורת הייתה בין היתר מורה לאנגלית ועבדה במשק, "ומעל הכל הייתה סבתא", אשר "אין אחד בכל העולם הזה שיכול להגיד עליה משהו רע". הן סיפרו על המפגש האחרון: "באנו להיפרד כל הנכדים, להגיד טיסה נעימה, ולאמא יש קטע שהיא מתרגשת מאוד בקלות, והפעם היא בכתה מלא". לדבריהן, התאונה קרתה ארבעה ימים לאחר שהוריהן נחתו בצ'ילה, ואביהן שבר בתאונה שתי צלעות ונמצא בהכרה. "לכולם היה לה זמן. לבן דוד שנפצע בחדר כושר היה לה זמן, לשכנים היה לה זמן, לנכדים שלה, לכולם. הייתה מלאת חברים". פורת הותירה אחריה בעל, ארבעה ילדים ושבעה נכדים.

עוד באותו נושא

צ'ילה: שתי ישראליות נהרגו בהתהפכות סירה בדרום המדינה

לכתבה המלאה
דינה פורת. צילום מסך
נהרגה בשיט בצ'ילה, דינה פורת/צילום מסך

קונסול ישראל בצ'ילה, ליאון סויסה, יגיע לבתי החולים בשעות הקרובות בכדי לסייע באירוע. בנוסף לכך, שגריר ישראל בצ'ילה, אלדד חייט, והמחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי במשרד החוץ מלווים את האירוע, ונמצאים בקשר עם הפצועים ועם הרשויות הרלוונטיות בצ'ילה.

גיא רווה מנכ"ל "מסעות", אמר לוואלה! NEWS כי "לפני כשבוע יצאה קבוצה של 'מסעות' לצ'ילה, ארגנטינה וברזיל. בחצות שעון ישראל קיבלתי דיווח מהמדריך המקומי שהיה אירוע עם נפגעים בשיט באזור טורס דל פיינה. מיד תפעלנו את האירוע. המדריך היה עם הפצועים בבית החולים בצ'ילה, קראנו לשגריר ומשרד החוץ". לדבריו, "אנחנו בתפעול האירוע ודואגים שכל הלקוחות יקבלו טיפול מהר. מדובר בשיט שאנחנו עושים כל שנה, שיט מאוד פופולרי באזור הזה. מדובר בים שהיה רגוע, אנחנו לא יודעים מה קרה ואנחנו מתמקדים בתפעול וטיפול קהל הלקוחות

גלילה ביטון בטיול בצ'ילה במהלכו נהרגה מתאונת שיט. אין, אתר רשמי
בטיול בצ'ילה במהלכו נהרגה, גלילה ביטון/אתר רשמי, אין
דינה פורת. באדיבות המשפחה
דינה פורת/באדיבות המשפחה
זירת התאונה בצ'ילה 24 בפברואר 2019. אתר רשמי
צוותי חילוץ עומדים ליד הסירה שהתהפכה/אתר רשמי
זירת התאונה בצ'ילה 24 בפברואר 2019. אתר רשמי
זירת התאונה בנהר בדרום צ'ילה/אתר רשמי
זירת התאונה בצ'ילה 24 בפברואר 2019. אתר רשמי
הסירה שהתהפכה/אתר רשמי
המיקום של הפצועים הישראלים בהתהפכות סירה בצ'ילה, גוגל מפס. צילום מסך, אתר רשמי
מפת אזור התאונה/אתר רשמי, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully