וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי מועצת הווקף הורחקו מהר הבית; ירדן: "זה משחק באש"

24.2.2019 / 10:35

ראש מועצת הווקף וסגן מנהל הווקף המוסלמי בירושלים נעצרו הבוקר. השניים מצטרפים לעשרות פלסטינים שנעצרו לאורך השבוע האחרון בהר הבית. בנוסף, ראשי מועצת הווקף הורחקו לשבעה ימים מהר הבית. השר הירדני לווקף ולמקומות המקודשים לאסלאם: "הסלמה חמורה"

.

נאג'ח בקיראת, סגן מנהל הווקף המוסלמי בירושלים, נעצר הבוקר (ראשון) על ידי כוחות הביטחון - כך דווח בכלי תקשורת פלסטיניים. בנוסף, נעצר עבד אל-עזים סלהב, ראש מועצת הווקף החדשה, שהירדנים הקימו עם הרשות הפלסטינית. בהמשך הבוקר שוחרר סגן מנהל הווקף, ובנוסף ראשי מועצת הווקף הורחקו לשבעה ימים מהר הבית. השר הירדני לווקף ולמקומות המקודשים לאסלאם אמר כי מעצר ראש מועצת הווקף הוא הסלמה חמורה ומשחק באש, הפוגע בחסות הירדנית על המקומות המקודשים.

שני המעצרים מצטרפים לשורת מעצרים שבוצעו לאורך השבוע האחרון סביב הר הבית. בלילה שבין חמישי ושישי, עצרה המשטרה 60 חשודים מחשש להפרות סדר בהר הבית, במהלך תפילות יום השישי. מהמשטרה נמסר כי העצורים חשודים בהסתה והפרות סדר, ונעצרו במסגרת היערכות המשטרה ועל סמך ידיעות מודיעיניות. בשעות הצהריים הסתיימו התפילות ולא דווח על עימותים. זאת, לאחר שהמשטרה לא מנעה מאלפי המתפללים שהגיעו להיכנס למתחם ולמבנים ליד שער הרחמים.

לקריאה נוספת
מחשש להפרות סדר בהר הבית במהלך התפילות: גל מעצרים נרחב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נאג׳ח בקיראת, סגן מנהל הווקף האסלאמי בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

המשטרה ביקשה להאריך בחמישה ימים את מעצרם, אולם בית משפט השלום בירושלים דחה את הבקשה וציין שלא עלה מהחקירה חשד לגביהם, והוא מתבסס על פרסומים ברשתות חברתיות. השופט נאיל מהנא האריך את המעצר עד שעתיים אחרי התפילה, "בשים לב לעובדה שמדובר בחשש להתפרעות שלא הייתה, תוך האיזון הראוי מחד לשמור על ביטחונו של הציבור אולם מאידך לשמור על חירות המשיבים ועל חופש הפולחן". כניסתם לאל אקצה נאסרה עד יום ראשון.

במהלך שבוע שעבר נעצרו עשרות פלסטינים שניסו לפרוץ למבנה בהר הבית שסגור מ-2003, בטענה ששימש גורמי טרור. בשבוע שעבר ערכה מועצת הווקף תפילה במבנה, והמשטרה החליטה לנעול את השערים המובילים אליו. השבוע נערכו תפילות סמוך למקום, אז ניסו כמה מהמתפללים לפרוץ את השערים, ונעצרו.

המשטרה הוציאה הודעה חריגה על כך, בה נכתב כי "ביומיים האחרונים נעשו ניסיונות לפרובוקציות סביב חדרים הנמצאים באזור שער הרחמים בהר הבית, וסגורים על פי צו משנת 2003, וזאת כי שימשו גורמי טרור. לאחרונה, ניסו אנשי ווקף ליצור מצג שווא של שינוי לכאורה בסטטוס במקום. משטרת ישראל לא תיתן לאף גורם להפר חוק או לפגוע בסטטוס קוו".

(עדכון ראשון: 07:33)

עוד באותו נושא

מחשש להפרות סדר בהר הבית במהלך התפילות: גל מעצרים נרחב

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעצרו של נאג׳ח בקיראת, סגן מנהל הווקף האסלאמי/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully