וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש להפרות סדר בהר הבית במהלך התפילות: גל מעצרים נרחב

המשטרה עצרה 60 פלסטינים מחשש לעימותים בהר הבית, זאת אחרי שבוע בו מחו מתפללים על סגירת מבנה באזור שער הרחמים. המבנה נסגר בעבר בטענה ששימש גורמי טרור, אך השבוע ננעלו גם השערים המובילים אליו. נדחתה את הבקשה להאריך את מעצר החשודים. התפילות הסתיימו ללא עימותים

צילום: טוויטר

המשטרה עצרה הלילה (שישי) 60 חשודים, מחשש להפרות סדר בהר הבית במהלך תפילות יום השישי אליהן אמורים להגיע המוני בני אדם. מהמשטרה נמסר כי העצורים חשודים בהסתה והפרות סדר, ונעצרו במסגרת היערכות המשטרה ועל סמך ידיעות מודיעיניות. בשעות הצהריים הסתיימו התפילות ולא דווח על עימותים. זאת לאחר שהמשטרה לא מנעה מאלפי המתפללים שהגיעו להיכנס למתחם ולמבנים ליד שער הרחמים.

המשטרה ביקשה להאריך בחמישה ימים את מעצרם, אך בית משפט השלום בירושלים דחה את הבקשה וציין שלא עולה מהחקירה חשד לגביהם, והוא מתבסס על פרסומים ברשתות חברתיות. השופט נאיל מהנא האריך את המעצר עד שעתיים אחרי התפילה, "בשים לב לעובדה שמדובר בחשש להתפרעות שלא הייתה, תוך האיזון הראוי מחד לשמור על בטחונו של הציבור אולם מאידך לשמור על חירות המשיבים ועל חופש הפולחן". כניסתם לאל אקצה נאסרה עד יום ראשון.

עוד בוואלה! NEWS:
הטר"ש הראשון לגנץ והאתגר של הליכוד: נתניהו מול הקומנדו המרובע
מרתון תל אביב: אלה הרחובות החסומים היום לתנועה ברחבי העיר
מסוגלים לפתור את זה? חידון הסופ"ש של וואלה! NEWS

מתפללים מחוץ לשער הרחמים הנעול, 20 בפברואר 2019. אתרים ערביים, צילום מסך
מתפללים מחוץ להר הבית, השבוע/צילום מסך, אתרים ערביים

במהלך השבוע נעצרו עשרות פלסטינים בהר הבית, שניסו לפרוץ למבנה שסגור מ-2003, בטענה ששימש גורמי טרור. בשבוע שעבר ערכה מועצת הוואקף תפילה במבנה, והמשטרה החליטה לנעול את השערים המובילים אליו. השבוע נערכו תפילות סמוך למקום, ואז ניסו כמה מהמתפללים לפרוץ את השערים, ונעצרו. עם זאת, היום הצליחו מתפללים להיכנס למבנה.

המשטרה הוציאה הודעה חריגה על כך שלשום, בה נכתב כי "ביומיים האחרונים נעשו ניסיונות לפרובוקציות סביב חדרים הנמצאים באזור שער הרחמים בהר הבית, וסגורים על פי צו משנת 2003, וזאת כי שימשו גורמי טרור. לאחרונה, ניסו אנשי וואקף ליצור מצג שווא של שינוי לכאורה בסטטוס במקום. משטרת ישראל לא תיתן לאף גורם להפר חוק או לפגוע בסטטוס קוו".

(עדכון ראשון 10:45)

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

תיעוד הפריצה למבנה, הבוקר

מתפללים מחוץ לשער הרחמים הנעול, 20 בפברואר 2019. אתרים ערביים, צילום מסך
מתפללים עומדים מחוץ לשער הרחמים הנעול, השבוע/צילום מסך, אתרים ערביים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully