וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'ילה: שתי ישראליות נהרגו בהתהפכות סירה בדרום המדינה

ההרוגות הן גלילה ביטון מנשר ודינה פורת מרשפון. הן נפגעו כתוצאה מהתנגשות בסלע לצד עם 14 ישראלים נוספים במהלך שיט. ארבעה נפצעו קשה, ופונו לבית חולים מקומי. הקונסול הישראלי בצ'ילה, והשגריר הישראלי נמצאים בקשר עם הפצועים ומטפלים באירוע מול הרשויות

ספינת הצלה בצ'ילה לישראלים שנפצעו בהתהפכות סירה. צילום מסך, אתר רשמי
סירת החילוץ של כוח המשמר בצ'ילה, היום/אתר רשמי, צילום מסך

התהפכות הסירה בצ'ילה - כל העדכונים

- סירה ובה 16 תיירים ישראלים התהפכה בנהר הסראנו בדרום צ'ילה
- כפי הנראה, ההתהפכות אירעה בעקבות התנגשות בסלע
- שתי ישראליות, בנות 61 ו-70, נהרגו בתאונה
- ארבעה מהתיירים, בשנות ה-60-70 לחייהם, נפצעו באורח קשה
- השגריר בצ'ילה: "מדובר בשיט מוסדר ומסודר"

גלילה ביטון, בת 62, מנשר ודינה פורת, בת 70, ממושב רשפון נהרגו הלילה (ראשון) בתאונת שיט בנהר הסראנו, סמןך לשמורת הטבע המפורסמת טורס דל פיינה בדרום צ'ילה. בתאונה נפצעו 14 ישראלים נוספים, כולם בשנות ה-60 וה-70 לחייהם.

מצבם של ארבעה מהפצועים מוגדר קשה ועל פי פרסומים בתקשורת המקומית, התאונה התרחשה כשהקבוצה שטה על סירת זודיאק בנהר הסראנו, ופגעה בסלע בעוצמה.

קונסול ישראל בצ'ילה, ליאון סויסה, יגיע לבתי החולים בשעות הקרובות כדי לסייע באירוע. בנוסף לכך, שגריר ישראל בצ'ילה, אלדד חייט, והמחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי במשרד החוץ מלווים את האירוע, ונמצאים בקשר עם הפצועים ועם הרשויות הרלוונטיות בצ'ילה.

לקריאה נוספת:
תלונה על איומים וסימני דם בדירה: חשד לרצח סטודנטית ישראלית בטורקיה
"תקיפה מחרידה": התיעוד האחרון של הישראלית שנרצחה באוסטרליה
"לא יכולות פשוט להיעלם": שתי אחיות ישראליות נעדרות בארגנטינה
טרגדיה בבוליביה: ישראלית בת 22 מתה מסלע שפגע בראשה במהלך טרק

המיקום של הפצועים הישראלים בהתהפכות סירה בצ'ילה, גוגל מפס. צילום מסך, אתר רשמי
המקום בו אירעה התאונה/אתר רשמי, צילום מסך

גיא רווה מנכ"ל "מסעות", אמר לוואלה! NEWS כי "לפני כשבוע יצאה קבוצה של 'מסעות' לצ'ילה, ארגנטינה וברזיל. בחצות שעון ישראל קיבלתי דיווח מהמדריך המקומי שהיה אירוע עם נפגעים בשיט באזור טורס דל פיינה. מיד תפעלנו את האירוע. המדריך היה עם הפצועים בבית החולים בצ'ילה, קראנו לשגריר ומשרד החוץ". לדבריו, "אנחנו בתפעול האירוע ודואגים שכל הלקוחות יקבלו טיפול מהר. מדובר בשיט שאנחנו עושים כל שנה, שיט מאוד פופולרי באזור הזה. מדובר בים שהיה רגוע, אנחנו לא יודעים מה קרה ואנחנו מתמקדים בתפעול וטיפול קהל הלקוחות".

שגריר ישראל בצ'ילה, אלדד חייט, אמר בכאן ב' כי "אלו מטיילים בגילאים 60-70 והם יצאו לשיט פופולרי בנהר בשמורה שנקראת טורס דל פיינה, ולצערנו לפי מה שהבנו, הסירה התנגשה והתהפכה וכתוצאה מכך נפגעו יושביה. אנחנו שולחים לשם כרגע את הקונסול שיבדוק מה מצב הפצועים. לאחר שיגיע אנחנו נעשה הערכת מצב לראות מה נדרש לעשות. כרגע אנחנו בקשר ישיר וקבוע עם הרשויות הצ'יליאניות ובתי החולים ומאמינים שהם כרגע מטופלים ונמשיך לעקוב ולטפל בהם בצורה הטובה ביותר. אנחנו יודעים שזה מקום מתויר, פופולרי, מדובר בשיט מוסדר ומסודר".

גלילה ביטון. צילום מסך
אחת ההרוגות, גלילה ביטון/צילום מסך

ממלא מקום שר החוץ ישראל כץ שוחח עם חייט, כדי להתעדכן במצב הנפגעים הישראלים בתאונת השיט, וביקש לעשות הכל כדי לסייע לפצועים. כץ הנחה כי במידה ויהיה צורך להטיס נפגעים לטיפול בישראל, יש לעשות את כל הסידורים הנדרשים לשם כך.

לפני כשבועיים אותרה גופתו של צעיר ישראלי בן 33 לאחר שככל הנראה טבע באגם סמוך למפלי ויקטוריה בזימבבואה. מאמצי החילוץ הנרחבים התקיימו בתנאי מזג האוויר קשים לאחר שאבד עמו הקשר. מרגע קבלת ההודעה על היעדרו פעלה סגנית השגריר וממלאת מקום הקונסול בפרטוריה איילת בלאק והמחלקה לישראלים בחו"ל באגף לעניינים קונסולריים במשרד החוץ לאיתורו.

(עדכון ראשון: 07:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully