וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי שנת מאסר לחיילים מנצח יהודה שהתעללו בעצירים פלסטינים

10.3.2019 / 16:05

בית הדין הצבאי אישר הסדר טיעון לשלושת החיילים מהגדוד שהורשעו בהכאת פלסטינים. במסגרת הסדר הטיעון נגזרו עליהם בין היתר חודשי מאסר, רישום פלילי לשנתיים בלבד, והורדה לדרגת טוראי

עריכה: תומר לוי

בית הדין הצבאי גזר היום (ראשון) את עונשם של שלושת החיילים מגדוד נצח יהודה שהורשעו במסגרת הסדר טיעון בהתעללות בנסיבות מחמירות בפלסטינים עצורים.

מפסק הדין עולה כי הם היכו שני פלסטינים אותם החזיקו כעצורים, וגרמו להם לחבלות. החיילים שהודו בפני בית הדין במיוחס להם ולקחו אחריות על מעשיהם, ירצו עונש מאסר של 190 יום בפועל וכן עונש מאסר על תנאי של שלושה חודשים והורדה לדרגת טוראי וזאת בתמורה להפחתה במידת החומרה של העבירה. בעוד שנתיים, כך הוסכם עם התביעה הצבאית, יוכלו הלוחמים להגיש לנשיא המדינה בקשה למחיקת הרישום הפלילי כשהתביעה מתחייבת שלא להתנגד לכך.

לוחם נוסף ירצה עונש מאסר של 56 ימים, יורד לדרגת טוראי ויקבל אישום פלילי מופחת, כך צפוי להיחתם בהסדר הטיעון עימו, ולוחם נוסף יקבל עונש מאסר של 162 יום. כמו כן, עדיין מתנהל משפטו של מפקד הכוח, קצין בדרגת סגן, המואשם בעבירות של אי מניעת פשע, חבלה ברשלנות והתנהגות שאינה הולמת.

לקריאה נוספת בנושא
ראיית זהב: בית הדין דן בפרסום תיעוד מהתעללות לוחמי נצח יהודה
שברים, דם וחבלות: כך הגיעו לביה"ח העצורים שהוכו בידי לוחמים
"עושים עליהום על ילדינו": מכתב אימהות לוחמי נצח יהודה לרמטכ"ל
"שמעתי צעקות: 'הם הרגו את החברים שלנו'": עדות המ"מ מנצח יהודה

חיילי נצח יהודה, במהלך דיון בעניינים, בית הדין הצבאי, יפו  10 במרץ 2019. אור רביד, אתר רשמי
החיילם בעת גזר הדין/אתר רשמי, אור רביד

"גם בנסיבות מיוחדות אין משום התר לשחרור הרסן המוסרי ופעולות נקם", נאמר במסגרת ההחלטה על מפקד הכיתה. "הנאשם תיעד את מעשה האלימות. הצילום מוסיף לאלימות מימד של ביזוי והשפלה. אין להתעלם מקבלת אחריות של הנאשם. הוא זכאי להקלה בדין, כמי שהפנים את מעשיו וחומרתם".

על הסמל נאמר במסגרת הדיון כי "הנאשם הדגיש את ערכי התרומה אליהם התחנך, הן כמפקד טירונים ומפקד בפעילות מבצעיות עם אוכלוסייה המקומית". עוד נאמר כי "את חבריו שנהרגו ראה לפני שיצא לפעילות, החייל הנוסף שנפגע בראשו הוא חברו מהמכינה אותו הגיע לבקר מחופשה הראשונה והיחידה אליה יצא אחרי הפיגוע".

על לוחם הגדוד נאמר כי "בזמן האירוע ולאחריו התבייש על מה שהתרחש. אין להתעלם משיתוף הפעולה בחקירה וקבלת האחריות מקלה, כמו כן יש להדגיש את קבלת החרטה, ממנו התרשמו המגד, הרב והפסיכיאטרית".

עוד באותו נושא

3 לוחמי נצח יהודה הורשעו בהתעללות בנסיבות מחמירות בפלסטינים

לכתבה המלאה
חיילי צה"ל יובל מור יוסף ויוסי כהן שנהרגו בפיגוע בגבעת אסף, 13 בדצמבר 2018. צילום, צילום מסך
חיילי צה"ל יובל מור יוסף ויוסי כהן שנהרגו בפיגוע בגבעת אסף/צילום מסך, צילום

בחודש שעבר הוגשו כתבי אישום חמורים נגד חמשת הלוחמים שנאשמו בפרשה. לפי כתבהאישום המקורי, הם הכו את העצורים הפלסטינים שסייעו בפיגוע בו נהרגו מור יוסף וכהן ונפצע באורח אנוש לוחם היחידה נתנאל פלבר, שמאושפז במחלקת השיקום בבית החולים שיבא תל השומר.

מכתב האישום עולה כי הם סטרו להם, הכו אותם באגרופים ואף באמצעות חפצים קהים. כל זאת בזמן שהיו העצורים אזוקים ומכוסי עיניים. בנוסף לעבירות אלו, שניים מהלוחמים מואשמים גם בעבירה של שיבוש הליכי משפט, לאחר שתיאמו את גרסאותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully