וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת עו''ד הכריעה: נציג לוועדה לבחירות שופטים - רק לאחר בחירות יו"ר

29.4.2019 / 19:34

המועצה הארצית של הלשכה קבעה כי בחירת הנציג החדש לוועדה למינוי שופטים תדחה עד לאחר הבחירות הכלליות לראשות הלשכה ביוני. הדחייה תאפשר ליו"ר אבי חימי לקדם את מועמדותו של דנציגר - אם ינצח

עריכת וידאו: ניר חן

המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין החליטה הערב (שני) לדחות את מינוי נציג הלשכה בוועדה למינוי שופטים, במקומו של היו"ר לשעבר אפי נוה, שפרש בשל החשדות הפליליים נגדו. על פי ההחלטה, שהתקבלה בהצבעה חשאית ברוב של 22 מול 13, הנציג החדש ייבחר רק לאחר הבחירות הכלליות לראשות הלשכה ב-18 ביוני.

בתחילת השנה, לאחר פרישתו של נוה, ביקשה המועצה למנות לו מחליף - אולם נגד המהלך הוגשו שתי עתירות, שטענו כי מינוי נציג לוועדה לפני הבחירות יהווה מחטף. הלשכה, לרבות היו"ר שמונה להחליף את נוה עד הבחירות - עו"ד אבי חימי - התנגדה לעתירות וביקשה למנות נציג לאלתר. בסופו של דבר שתי העתירות נדחו, והיום המועצה הארצית הצביעה על מינוי אחד משלושה מועמדים: דני אליגון (הנחשב מקורב לנוה), אודי בר־עם ונידאל עוואדה.

עוד בוואלה! NEWS:
היועמ"ש על תיקי נתניהו: אין הטיה או רדיפה נגד ראש הממשלה
אופוזיציה ממבט ראשון: נישואי האינסטנט של כחול לבן מתנגשים במציאות
שאלה של זהות: המשבר בקטלוניה פילג את ספרד, והחיה את הימין הקיצוני

בכיר במערכת המשפט במהלך הארכת מעצרו בבית משפט השלום, ת"א 16 בינואר 2019. ראובן קסטרו
"אנו נדרשים כעת להשיב את אמון הציבור בלשכה". אפי נוה/ראובן קסטרו

עם זאת, בשבועיים האחרונים חל מפנה כאשר יו"ר הלשכה חימי הודיע כי הוא תומך במינוי שופט בית המשפט העליון בדימוס, יורם דנציגר, כנציג הלשכה לוועדה. עם זאת, חימי לא העלה את שמו של דנציגר כמועמד בהצבעה הנוכחית, ותחת זאת החליט לתמוך בדחיית מועד ההצבעה. כעת, משהדחייה התקבלה, יוכל חימי לקדם את מועמדותו של השופט, אם ינצח בבחירות. גם בסביבתו של מי שנחשב למתמודד העיקרי מול חימי על ראשות הלשכה, עו"ד ציון אמיר, אמרו בימים האחרונים כי הוא תומך בדחיית ההצבעה עד לאחר בחירות יו"ר הלשכה הבא .גם ארבעת חברי סיעת "אמונה במשפט", שמייצגת את ציבור עורכי הדין הדתיים, תמכו בדחיית ההצבעה.

לפני ההצבעה מסר חימי מכתב לחברי המועצה הארצית, בו נכתב כי "אינני רואה כל הצדקה מהותית, ובוודאי שלא הצדקה ציבורית, לכך שהמועצה הארצית היוצאת תפעל ערב מערכת הבחירות באופן כזה שיחייב את המועצה הארצית החדשה שתיבחר בעוד פחות מחודשיים", כתב. הוא הוסיף כי בחודשים האחרונים "הייתה נתונה הלשכה לביקורת ציבורית נוקבת כלפיה וכלפי מוסדותיה, ואנו נדרשים כעת להשיב את אמון הציבור בלשכה, ובנו - נבחריה".

עוד באותו נושא

אחרי כתב האישום: אפי נוה הודיע על פרישה מהוועדה לבחירת שופטים

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שמה עלה כמועמד. השופט בדימוס, יורם דנציגר/מערכת וואלה!, צילום מסך
עו"ד אבי חימי מכהן כיו"ר הזמני של לשכת עורכי הדין. צילום: ראובן קפוצ׳ינסקי, אתר רשמי
הודיע כי הוא תומך במינוי שופט בית המשפט העליון בדימוס, יורם דנציגר. עו''ד אבי חימי/אתר רשמי, צילום: ראובן קפוצ׳ינסקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully