וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמל לנצחון הרוח: רופאה עם שיתוק מוחין תשיא משואה ביום העצמאות

ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים בחרה בד"ר הודיה אוליאל, שנולדה כפגה ואובחנה כבעלת שיתוק מוחין להדליק משואה. מנימוקיה: "עמדה בגבורה בכל הקשיים הפיזיים והחברתיים הרבים". השרה רגב: "מעולם לא נתנה למגבלה לשתק את הגשמת חלומותיה"

שרת התרבות והספורט מירי רגב בישרה להודיה אוליאל כי תשיא משואה בטקס יום העצמאות ה-71 למדינת ישראל/צילום: לירון מולדובן

שרת התרבות והספורט מירי רגב, ויו"ר ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים הודיעה היום (שני) לד"ר הודיה אוליאל כי היא תשיא משואה בטקס יום העצמאות ה-71 למדינת ישראל. ד"ר אוליאל נולדה כפגה בעלת שיתוק מוחין, ובימים אלה היא מתחילה את תקופת ההתמחות שלה בבית החולים קפלן כרופאה צעירה.

רגב אמרה, "אני גאה בבחירה בד"ר הודיה אוליאל להשיא משואה ביום העצמאות. אוליאל מוכיחה את התגברות הרוח על כל מגבלה. ד"ר אוליאל, שנולדה עם שיתוק מוחין מעולם לא נתנה למגבלה לשתק את הגשמת חלומותיה. רואים את ד"ר אוליאל מתהלכת במסדרונות בית החולים, קורנת ומקצוענית, מבחינים בעוצמות המיוחדות שלה. ד"ר אוליאל מהווה סמל ומופת לנסיקה מעל כל מכשול. השתלבותה של ד"ר אוליאל בכל נתיבי החיים במסגרות הכלליות הן צעד ענק במסלול ההמראה של השוויון בישראל".

ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים ציינה בנימוקיה: ד"ר הודיה אוליאל היא רופאה צעירה המתחילה בימים אלו את תקופת ההתמחות שלה בבית-החולים קפלן לאחר לימודי רפואה אינטנסיביים בטכניון. אוליאל נולדה כפגה ואובחנה כסובלת משיתוק מוחין. הוריה החליטו מן הרגע הראשון לנסות ולשלבה במסגרת חינוכית רגילה תוך מתן תמיכה על ידי אנשי מקצוע. השילוב כילדה שונה הסובלת מנכות גופנית הוליד קשיים פיזיים וחברתיים רבים ובכולם עמדה הודיה בגבורה".

לקריאה נוספת בנושא:
אל"ם שי סימן טוב שנפצע אנושות בצוק איתן ידליק משואה ביום העצמאות
"עם ישראל צמא לאחדות": אמהות הנערים שנרצחו ב-2014 ידליקו משואה
"צעד ענק לישראל": יוזמי פרויקט החללית "בראשית" ידליקו משואה

ד"ר הודיה אוליאל, תשיא משואה ביום העצמאות ה-71, 22 באפריל 2019. באדיבות משרד התרבות והספורט, לירון מולדובן
"עמדה בגבורה בכל הקשיים הפיזיים והחברתיים", ד"ר הודיה אוליאל/לירון מולדובן , באדיבות משרד התרבות והספורט

עוד ציינו בוועדה כי "בעת ששירתה בשירות לאומי בבית החולים "אסף הרופא" הבינה אוליאל כי סיפורה האישי יכול לסייע לאחרים ובחרה ללמוד רפואה והיא עתידה להפוך לרופאה הראשונה בישראל הסובלת משיתוק מוחין. אוליאל מייצגת בסיפורה את השאיפה לשילובם של אנשים עם מוגבלות בחברה הישראלית ואת ניצחונה של הרוח היכולה לכל הקשיים".

ראש עיריית אשדוד, יחיאל לסרי, בירך על ההחלטה ואמר כי "את הודיה אוליאל, אני מכיר מאז שנולדה. זכיתי בגלל החברות עם משפחתה לעקוב אחריה במסלול חייה המאתגר, כמתמודדת עם שיתוק מוחין - שניצחה את כל האתגרים והפכה להיות רופאה בישראל. ביום העצמאות הקרוב, כשהודיה בת העיר אשדוד, תדליק משואה, לא תהיה עין במדינת ישראל שלא תדמע מהתרגשות. הודיה היקרה - ברכות חמות וחיבוק לכל המשפחה. את גאוות משפחת אוליאל היקרה, גאוות העיר אשדוד, ותפארת מדינת ישראל".

גם בהנהלת המרכז הרפואי קפלן בירכו על ההחלטה: "הנהלת המרכז הרפואי קפלן ברחובות וכלל עובדיה מברכים את ד"ר הודיה אוליאל שנבחרה להדליק משואה ביום העצמאות. אנו גאים בה על העיקשות, ההתמדה והנחישות לאורך כל הדרך. אין ראויה ממנה להדליק משואה וכלל הצוותים הרפואיים בקפלן מצדיעים לה ביום חג זה".

(עדכון ראשון: 16:08)

עוד באותו נושא

הנערה שצעדה מעוטף עזה לירושלים תשיא משואה ביום העצמאות

לכתבה המלאה
ד"ר הודיה אוליאל, תשיא משואה ביום העצמאות ה-71, 22 באפריל 2019. באדיבות משרד התרבות והספורט, לירון מולדובן
ד"ר הודיה אוליאל/לירון מולדובן , באדיבות משרד התרבות והספורט
מירי רגב. ניר פקין
גאה בבחירה, השרה רגב/ניר פקין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully