וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צעד ענק לישראל": יוזמי פרויקט החללית "בראשית" ידליקו משואה

ועדת הסמלים והטקסים הודיע כי נשיא עמותת SpaceIL מוריס קאהן ואחד משלושת יוזמי הפרויקט כפיר דמרי ישיאו משואה ביום העצמאות הקרוב. "מיזם שהחל כחלום רחוק, הרקיע שחקים והגיע למרחק נגיעה מהירח". נשיא העמותה: "זהו כבוד גדול. מטרתנו להוות השראה עבור הדור הצעיר"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

הפילנתרופ ונשיא עמותת SpaceIL, מוריס קאהן, ואחד משלושת מייסדי המיזם "בראשית", כפיר דמרי, ישיאו משואה משותפת בטקס יום העצמאות הקרוב - כך הודיעה היום (שני) שרת התרבות והספורט מירי רגב.

בנימוקיה ציינה ועדת הסמלים והטקסים כי SpaceIL היא עמותה הפועלת מזה כשמונה שנים על מנת לקדם את החינוך המדעי-טכנולוגי בישראל ולעודד את החדשנות הישראלית. באפריל 2019 הגיע לשיאו הפרויקט המרכזי של העמותה, שיגור החללית הישראלית "בראשית" וניסיון הנחיתה שלה. "פעולתה של 'בראשית' עוררה השראה בקרב ישראלים רבים והוכיחה לאנשי מדע, ממציאים והוגים ישראלים, שגם השמים אינם הגבול ושאין דבר העומד בפני הרצון", נימקה הוועדה.

פרויקט בראשית - עוד בוואלה! NEWS:
מוריס קאהן מכריז: פרויקט בראשית 2 יוצא לדרך
התקלה הטכנית והמנוע שהפסיק לפעול: הסיבות שבגללן בראשית התרסקה
"מחכים לבראשית 2.0": החללית התרסקה אבל ישראל נותרה מעצמת חלל

לקראת הנחיתה של בראשית:מוריס קאהן, יריב בש, כפיר דמרי, יהונתן ויינטראוב ועידו ענתבי. מערכת וואלה!
"רוחם הכבירה הייתה למנוע החם להזנקתו של מיזם בראשית". מייסדי פרויקט "בראשית" בערב ניסיון השיגור, בשבוע שעבר/מערכת וואלה!

רגב אמרה כי קאהן ודמרי "משתייכים לנבחרת החולמים הזוכים להגשים את חזונם. מיזם 'בראשית', שהחל כחלום רחוק, הרקיע שחקים והגיע למרחק נגיעה מהירח. רוחם האדירה, יצירתיותם, ותעוזתם המחשבתית הייתה למנוע החם להזנקתו של מיזם 'בראשית'. רוחם הכבירה לא נשברה, עת 'בראשית' לא הצליחה לנחות בשלמות על הירח".

רגב הוסיפה כי היא מאמינה "כי עוד נזכה לראות את 'בראשית 2' נוגעת בירח ומציתה את דמיוננו. 'בראשית' הייתה בבחינת צעד ענק בדרכה של ישראל, מדינה קטנה עם חלומות גדולים, שיתגשמו גם על הירח".

בתגובה לבחירתו להשיא משואה אמר קאהן: "זהו כבוד גדול עבורי להדליק משואה ביום העצמאות יחד עם מייסדי 'בראשית' יריב, כפיר ויונתן ואני מודה על כך מאוד. מטרת העמותה, התורמים והשותפים שלנו בפרויקט-התעשייה האווירית, היא להוות השראה עבור הדור הצעיר להעז לחלום ולא לחשוש מהדרך, בכך אני מרגיש שהצלחנו - יצרנו את 'אפקט בראשית'. אנחנו לא מוותרים על היעד שהצבנו לעצמנו ולפנינו דרך חדשה ומרגשת 'בראשית 2'".

עוד באותו נושא

"עם ישראל צמא לאחדות": אמהות הנערים שנרצחו ב-2014 ידליקו משואה

לכתבה המלאה
החללית בראשית בצילום ליד הירח. מייקי לוי, אתר רשמי
"עוד נזכה לראות את 'בראשית 2' נוגעת בירח". החללית בראשית, רגע לפני ההתרסקות/אתר רשמי, מייקי לוי

ביום שבת, אחרי האכזבה מהתרסקותה של החללית רגע לפני נחיתתה על הירח, הודיע קאהן על הקמת פרויקט "בראשית 2". זה חלק מהמסר המרכזי שלי לדור הצעיר- גם אם לא מצליחים, קמים ומנסים שוב", אמר.

אתמול נבחרו אמהותיהם של שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו בגוש עציון - בת גלים שער, רחלי פרנקל ואיריס יפרח - להדליק משואה בטקס יום העצמאות הקרוב. הנערים, גיל-עד מיכאל שער בן ה-16 מטלמון, יעקב נפתלי פרנקל בן ה-16 מנוף איילון ואיל יפרח בן ה-19 מאלעד, נחטפו ב-12 ביוני 2014 לאחר שעלו על מכונית בצומת אלון שבות ונורו למוות על ידי שני המחבלים. ההחלטה התקבלה לאחר שוועדת השרים לענייני טקסים וסמלים בראשות השרה רגב אישרה במשאל טלפוני הצעה שתאפשר לשלושה אנשים להדליק משואה אחת בטקס.

(עדכון ראשון: 13:46)

מוריס קאהן וחברי צוות SpaceIL. איציק בירן, אתר רשמי
"לא מוותרים על היעד שהצבנו לעצמנו ולפנינו דרך חדשה ומרגשת". קאהן וחברי צוות SpaceIL (צילום: איציק בירן)/אתר רשמי, איציק בירן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully