וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עם ישראל צמא לאחדות": אמהות הנערים שנרצחו ב-2014 ידליקו משואה

אמהותיהם של שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו על ידי מחבלים בגוש עציון בשנת 2014 ידליקו משואה בטקס יום העצמאות הקרוב שיתקיים בהר הרצל. "מאוד מופתעת ומתרגשת, יחד עם זאת מאוד כואבת", אמרה בת גלים שער. רחלי פרנקל: "המשואה מגיעה לכל מי שידעו להתאחד בזמנים הקשים"

אתר רשמי

אמהותיהם של שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו בגוש עציון ידליקו משואה בטקס הממלכתי בהר הרצל בערב יום העצמאות הקרוב - כך הודיעה היום (ראשון) שרת התרבות והספורט מירי רגב. הנערים, גיל-עד מיכאל שער בן ה-16 מטלמון, יעקב נפתלי פרנקל בן ה-16 מנוף איילון ואיל יפרח בן ה-19 מאלעד, נחטפו ב-12 ביוני 2014 לאחר שעלו על מכונית בצומת אלון שבות ונורו למוות על ידי שני המחבלים.

בת גלים שער, אמו של גיל-עד, אמרה הערב לוואלה! NEWS כי היא "מאוד מופתעת ומתרגשת, יחד עם זאת מאוד כואבת" מההחלטה. "מרגישה שעם ישראל צמא לאחדות הזאת שהייתה בימים ההם. מקווים שנשכיל להיות במקום המאחד מתוך הטוב ולא מתוך אותם ימים קשים", אמרה שער.

"לא ציפיתי להודעה של השרה", אמרה רחלי פרנקל, אמו של יעקב נפתלי. "אם למישהו מגיעה משואה זה לכל האנשים הטובים שידעו להתאחד בזמנים הקשים. אנחנו מקווים שיבואו תקופות טובות שנעמוד כולנו יחד מאוחדים".

עוד בוואלה! NEWS:
מפעל הטילים הסורי הושמד: תוצאות התקיפה המיוחסת לישראל נחשפות
ברכבת דורשים לפטר את יו"ר ועד העובדים; אדרעי: "מסיתים נגדי"
היועמ"ש: הפרסומים שיש שיקולים לא מקצועיים בעבודתנו - מזיקים

משפחות החטופים בנוף איילון. נועם מושקוביץ
ידליקו משואה ביום העצמאות. אמהות החטופים/נועם מושקוביץ

ההחלטה התקבלה לאחר שוועדת השרים לענייני טקסים וסמלים בראשות השרה רגב אישרה במשאל טלפוני הצעה שתאפשר לשלושה אנשים להדליק משואה אחת בטקס. עד היום, ניתן היה להעניק השאת משואה רק לשני זוגות מתוך 12 מדליקי המשואות והתיקון יאפשר גם לשלישיית מדליקים להשיא משואה אחת.

איריס יפרח, אמו של איל יפרח, נשמעה בשיחה עם רגב לאחר שהודיעה לה על הבחירה בה ובשתי האמהות הנוספות להדלקת המשואה: "אני בוכה, אני לא מאמינה, איזו זכות. שתדעי לך שזה מחזק אותי באופן אישי. זאת פשוט הרגשה של להיות בשליחות עצומה ונשגבה, ואני מקווה שנזכה להמשיך את הדרך של העם הנפלא הזה ושל הבנים הנפלאים האלה".

בשיחה עם וואלה! NEWS אמרה יפרח כי היא קיבלה את ההודעה בהתרגשות גדולה. "הכל מתערבב בלב ובראש. זאת הרגשה עצומה", אמרה. "זאת שליחות, התרגשות מאוד גדולה. מרגש אותי להמשיך את הדרך של הבנים".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נחטפו ונרצחו ב-2014. שלושת הנערים/מערכת וואלה!, צילום מסך

רגב אמרה כי שלושת האימהות "מסמלות את עוז הנפש של מי שאיבדו את היקר מכל והחליטו, רק בגלל הרוח, להשיא בלבבותנו את עוצמתה של האחדות בעמנו. רוחן האיתנה של שלושת האמהות סוחפת אחריה ביום האחדות, אותו ייסדו, רבות ורבים מבני עמנו בכל רחבי הארץ".

עוד אמרה עליהן כי הן "בחרו שלא להתנפץ מעוצמתם של גלי השבר, השכול והאובדן. הן, גיבורות הרוח שלנו, בחרו, תחת השכול, מפלח הלבבות, ללכד את השורות ולפתוח שער של אהבת ישראל לזכר יקיריהן, יקירינו". לדבריה, המשואה שידליקו "באה ללכד את השורות ולרומם את רוחה של האחדות בעמנו".

פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות, המלווה על ידי תנועת "אם תרצו", מסר כי "מדובר בשלוש אמהות אמיצות שהתוו דרך ומסמנות נתיב של תקווה על אף האובדן הקשה מנשוא. הדלקת משואה זו מתבצעת על ידי שלוש אמהות שכולות אך מייצגת עשרות אלפי נרצחים בפעולות טרור. זהו ניצוץ של אור בתוך החושך הגדול של האבל".

(עדכון ראשון: 20:34)

ישיבת ממשלה, 6 בינואר 2019. אלכס קולומויסקי, אתר רשמי
"הן גיבורות הרוח שלנו". רגב/אתר רשמי, אלכס קולומויסקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully