וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש: הפרסומים שיש שיקולים לא מקצועיים בעבודתנו - מזיקים

14.4.2019 / 18:44

על רקע הפרסומים בסוף השבוע לפיהם מינויו של יריב לוין לשר המשפטים יביאו ל"עוד שנת מאסר לנתניהו", אמר מנדלבליט כי הפרסומים על שיקולים לא מקצועיים הם "חסרי כל ביסוס". לדבריו, "השיקולים המכוונים את עבודתנו הם לעולם שיקולי הדין והמשפט"

צילום: משרד המשפטים, עריכה: ניב מעוז

ברקע שאלת מינוי שר המשפטים ופרסום כתב החשדות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, דחה היום (ראשון) היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט טענות על שיקולים "רעים ומזיקים" מצדו.

נתניהו עומד בפני הגשת כתב אישום כפוף לשימוע בשלושה תיקים בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים. לפני יומיים, בצל האפשרות שהשר יריב לוין (הליכוד) ימונה לשר המשפטים, אמר פרשן חדשות 12 אמנון אברמוביץ' כי "יריב לוין לא רק מבקר את מערכת המשפט. הוא ממש מגדף אותה. אני אגיד בצחוק, ממש בצחוק: יריב לוין שר משפטים, זה עוד שנת מאסר לנתניהו".

עוד בוואלה! NEWS:
מהליכוד ועד בל"ד: כך יתנהל סבב ההתייעצויות אצל נשיא המדינה
ברכבת דורשים לפטר את יו"ר ועד העובדים; אדרעי: "מסיתים נגדי"
"משהו שמישהו עשה": סערת 11 בספטמבר של חברת הקונגרס המוסלמית

אביחי מנדלבליט בוועידת ישראל לעסקים של גלובס, 20.12.18. תמר מצפי, גלובס, אתר רשמי
"פרסומים חסרי כל ביסוס". מנדלבליט/אתר רשמי, תמר מצפי, גלובס

בתגובה, אמר היום מנדלבליט כי "בימים האחרונים היו פרסומים שונים כאילו ישנם שיקולים לא מקצועיים שעלולים חלילה להשפיע על עבודתנו, בהקשר למינויים כאלה ואחרים. אני מבקש להבהיר באופן הברור ביותר כי הפרסומים הללו הם חסרי כל ביסוס. לא היה כדבר הזה ולא יהיה כדבר הזה".

בדברים שנשא היום באירוע מורשת של הסנגוריה הצבאית, אמר מנדלבליט כי "העיקרון בדבר עבודה ממלכתית, א-פוליטית ונעדרת משוא פנים הוא אבן יסוד בעבודתם של כלל הגופים המשפטיים הפועלים בשירות המדינה. זהו עיקרון יסודי המהווה תנאי בלעדיו אין ליכולתנו לשרת את הציבור, ולהגן על שלטון החוק. העיקרון הזה מלווה גם אותנו במוסד היועץ המשפטי לממשלה בעשייה היומיומית - בייעוץ המשפטי לממשלה, בייצוג המדינה בערכאות ובאכיפת הדין. מכוחו של עיקרון זה, השיקולים המכוונים את עבודתנו הם לעולם שיקולי הדין והמשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully