וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברכבת דורשים לפטר את יו"ר ועד העובדים; אדרעי: "מסיתים נגדי"

14.4.2019 / 18:28

הנהלת רכבת ישראל פנתה ליו"ר ההסתדרות בדרישה להדיח את גילה אדרעי בטענה שבוועד בראשותה נוקטים "צעדים פראיים ובלתי חוקיים ופוגעים בציבור הנוסעים בישראל". אדרעי, שטענה כי היא חוטפת "האשמות ונאצות", הכחישה: "להיפך - היה חשוב לי שהחיילים יוכלו להגיע הביתה"

אתר רשמי

הקרב על הרכבת - כל הפרטים:

  • נוסעים דיווחו על ביטול רכבות; גורם ברכבת ישראל: "תקלה נקודתית"
  • הנהלת הרכבת: שביתה פראית, דורשים להדיח את אדרעי
  • יו"ר הוועד: טענות ההנהלה - רחוקות מהמציאות; מסיתים נגדי
  • השר כץ דורש לאסור שביתות בשירותים חיוניים

ברקע השיבושים ברכבת וחילופי ההאשמות בין ההנהלה לבין העובדים, קרא היום (ראשון) ממלא מקום מנכ"ל החברה אורי שריר ל"הפעלת צעדים ענישתיים משמעותיים" נגד יו"ר ועד העובדים גילה אדרעי. במכתב שנשלח ליו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, טענה ההנהלה כי ראשי הוועד "נוקטים חדשות לבקרים צעדים ארגוניים פראיים ובלתי חוקיים ופוגעים בציבור הנוסעים בישראל, והכל תחת כסות ובתמיכת ההסתדרות כארגון היציג של העובדים". עם זאת, בדיון בבית הדין בעבודה טענה אדרעי כי ההנהלה מסיתה נגדה, הכחישה את הטענה שהיא אחראית לשביתה וסיפרה שהיא התעוררה ל"כותרות שצועקות שאני שובתת ואין לי מושג על מה מדובר".

הבוקר נוסעים דיווחו על ביטולי רכבת מאשקלון צפונה ועל צפיפות בלתי נסבלת ברכבות שבכל זאת יצאו מהתחנה. גורם ברכבת ישראל מסר לוואלה! NEWS כי מדובר בתקלה נקודתית. במכתב, טענה הנהלת הרכבת כי ההתנהלות הבוקר "פראית" ומהווה "שיא חסר תקידם של התנהלות חסרת אחריות של ועד העובדים המתנהלת מזה חודשים ארוכים". לדבריה, "החל מהשעה 8:00, עם מאות ואלפי אזרחים, ובתוכם אף חיילים וחיילות רבים, פקדו את הרכבות נתקלו הם ברכבות עומדות, מבוטלות או מאחרות. להערכתנו, כ-50 אלף נוסעים נפגעו מהאירועים שקרו במהלך היום".

עוד בוואלה! NEWS:
הפלגים הפלסטיניים על עסקת המאה: "נורמליזציה עם ישראל - בגידה"
"בלתי סביר": קריאה לנשיא שלא להטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה
פרשת טלגראס: אישום יוגש נגד 22 חשודים על מכירת סמים מסוכנים

גילה אדרעי בשימוע במשרדי ההנהלה של הרכבת, מרץ 2012. דרור עינב
"צעדים ארגוניים פראיים ובלתי חוקיים". אדרעי/דרור עינב

יו"ר ההסתדרות הורה מוקדם יותר על ועדת בדיקה מיוחדת שתבחן ותבדוק את האירועים האחרונים, שבראשה יעמוד יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי. עם זאת, ההנהלה הודיעה כי "ועדת הבדיקה של ההסתדרות אינה מקובלת עלינו ואיננה אובייקטיבית". בוואלה! NEWS פורסם בשבוע שעבר כי בכירי רכבת ישראל קוראים ליו"ר ההסתדרות להדיח את אדרעי מתפקידה.

בדיון בבית הדין לעבודה אמרה היום דרעי כי האשמותיה של ההנהלה רחוקות מהמציאות. "מיום שישי אני בתוך סיוט", אמרה אדרעי. "התעוררתי לתוך סיוט. לתוך כותרות שצועקות שאני שובתת ואין לי מושג על מה מדובר. אין לאף אחד מושג מה אני עוברת. עזבתי את הבנות שלי ואת המשפחה שלי, מתוך אחריות לטפל באירוע הזה".

"לא התעסקתי בכל ההכפשות עליי", הוסיפה אדרעי. "כל מה שהיה לי חשוב זה שהחיילים יוכלו להגיע הביתה. והכול מתועד ומוקלט יכולים לבדוק הכול. ובסוף מה עושה ההנהלה? מתעדת אותי ומפיצה לכלי התקשורת כאילו אני אחראית לשביתה. כשהם יודעים שזה רחוק מהמציאות".

רכבות בבנימינה שעצרו בתחנה והורידו נוסעים. יואב איתיאל, יואב איתיאל
שיבושים בימים האחרונים שהשפיעו על עשרות אלפי נוסעים. רכבת ישראל/יואב איתיאל, יואב איתיאל

עוד הוסיפה אדרעי כי ההנהלה מסיתה נגדה ונגד משפחתה. "כל הזמן הזה אני חוטפת האשמות, הכפשות ונאצות", סיפרה בדמעות. "איחלו לי איחולים שאני לא מסוגלת לחזור עליהם פה בבית הדין. איחלו לבנות שלי להיאנס". לדבריה, "על הפגיעה במשפחה שלי ועל העליהם שהנהלת הרכבת מסיתה נגדי באופן אישי וכלפי המשפחה שלי קשה לעבור לסדר היום. משתמשים בי ובעובדים כדי שלא ידעו את האמת על מה שקורה ברכבת. ואני מקווה שיבואו חשבון עם כל מי שאחראי למה שקרה ביום שישי ברכבת".

העובדים ה"חולים", תביעת הדיבה והצעת השר כץ

ביום שישי השביתה הנהלת הרכבת את תנועת הרכבות ברחבי ההארץ לאחר שלדבריה שמונה פקדים, מנהלי תנועה בפיקוד הרכבות הארצי, "חלו" ולא הופיעו לעבודה. על הסיבה הנטענת להשבתה העובדים טוענים כי מדובר בדיבה ואדרעי הוציאה הודעה מיוחדת בה טענה כי "ועד העובדים לא הנחה את העובדים להיעדר מהעובדה ובוודאי שלא לפגוע בתנועת הרכבות".

שר התחבורה ישראל כץ גיבה בישיבת הממשלה את החלטת הנהלת רכבת ישראל לעצור תנועת הרכבות, בטענה שהוועד נקט בפעולות שעלולות לסכן את חיי נוסעי הרכבת. "הרכבת אינה רכוש פרטי של גילה אדרעי וניסנקורן לקידום אינטרסים אישיים ופוליטיים", אמר כץ.

ישראל כץ שר התחבורה, ממלא מקום שר החוץ. יוסי ציפקיס
מבקש לכלול בוררות חובה בשירותים החיוניים בהסכמים הקואליציוניים. כץ/יוסי ציפקיס

הוא מבקש לכלול את חקיקת חוק בוררות חובה בשירותים חיוניים - שיאסור שביתות בשירותים חיוניים למשק ולציבור, בהסכמים הקואליציוניים הקרובים, ולחייב כל מפלגה שתצטרף לקואליציה לתמוך בחוק. "השביתות הפראיות והעיצומים שנוקט ועד עובדי הרכבת, תוך פגיעה בנוסעים ובחיילי צה"ל, ומניעת פיתוח והערכות הרכבת להרחבת פעילותה, וחמור מכך, הגיבוי המתמשך שניסנקורן וחבריו להסתדרות נותנים להתנהגות פסולה זאת, מחייבים את חקיקת חוק בוררות חובה, שימנע שביתות בשרותים החיוניים", הסביר כץ.

(עדכון ראשון: 16:30)

יו"ר ועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי בפיקוד הרכבות הארצי בחיפה 12 באפריל 2019. דוברות רכבת ישראל, אתר רשמי
אדרעי בפיקוד הרכבות הארצי בחיפה/אתר רשמי, דוברות רכבת ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully