וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת טלגראס: אישום יוגש נגד 22 חשודים על מכירת סמים מסוכנים

14.4.2019 / 16:23

עם סיום החקירה, מחלקת הסייבר בפרקליטות תגיש בימים הקרובים כתב אישום נגד 22 חשודים השייכים לדרג הניהול הבכיר ביותר בטלגראס, שאפשרה פלטפורמה למכירת סמים דרך אפליקציית הטלגראם. על פי החשד, נמכרו במסגרת פעילות הארגון בישראל סמים בשווי מאות מיליוני שקלים

צילום: יואב איתיאל

המשטרה הודיעה היום (ראשון) כי על סיום החקירה בפרשת הטלגראס ועל הגשת הצהרת תובע וגיבוש תשתית ראייתית נגד 22 חשודים בפרשה. מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה תגיש בימים הקרובים כתב אישום נגד החשודים ובקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים.

ביחידת הסייבר הארצית בלהב 433 בשיתוף ימ"ר צפון, ביחידת יהלום ברשות המיסים וביחידת החקירות של כונס הנכסים הרשמי במשרד המשפטים, מסיימים בימים אלה את חקירת התיק. התיק עוסק בעיקרו בעשרות חשודים בחברות בארגון פשיעה, השייכים לדרג הניהול הבכיר ביותר בטלגראס, פלטפורמה למכירת סמים דרך אפליקציית הטלגראם. על פי החשד נמכרו במסגרת פעילות הארגון בישראל סמים בשווי מאות מיליוני שקלים ובמשקל כולל של עשרות טונות.

על פי המשטרה, "החשד המרכזי הוא שהחשודים, כל אחד לפי חלקו, לקחו חלק במעורבות בעבירות ניהול ומימון ארגון פשיעה, מסחר והספקה של סמים במסגרת ארגון פשיעה, תיווך בעסקי סמים במסגרת ארגון פשיעה, שיבוש מהלכי משפט במסגרת ארגון פשיעה, קשירת קשר לפשע במסגרת ארגון פשיעה, ביצוע עבירות מס וכן עבירות נוספות".

לקריאה נוספת בנושא:
"אני חזק ואלחם עד חורמה": מכתבו של החשוד בהקמת והפעלת הטלגראס
פרשת "טלגראס": המשטרה הסירה את האתר והשתלטה על אחד מהבוטים בטלגרם
מעצר החשודים בפרשת הטלגראס הוארך: "מארגוני הפשע הגדולים שנתפסו"

החשוד בפרשת הטלגראס בעת הארכת מעצרו, מחוזי נצרת 12 במרץ 2019. יואב איתיאל, אתר רשמי
אחד החשודים בפרשת הטלגראס בעת הארכת מעצרו בחודש שעבר/אתר רשמי, יואב איתיאל

במסגרת החקירה, שהחלה לפני כשנה, בוצעו מאות פעולות חקירה, נגבו עדויות של 90 מעורבים ו-50 מהם נחקרו באזהרה. בסך הכול נגבו עד כה כ-250 הודאות בפרשה. חלקם חשודים בניהול ארגון פשיעה ואחרים בחברות בארגון. 33 חשודים נעצרו ונכלאו לפרקי זמן מסוימים על פי צורכי החקירה. 22 מהם מצויים במעצר גם בשלב זה כשהאחרים שוחררו בתנאים מגבילים.

פעולות חקירה נוספות בוצעו בשיתוף רשויות האכיפה בארצות הברית, בגרמניה, באוקראינה, ברומניה, בצרפת ובהולנד. כמו כן, נאספו ונותחו חומרי חקירה רבים, לרבות של החשודים, וחומרי מחשב אחרים. בתוך כך, חשוד נוסף נעצר באוקראינה ובימים אלה מתקיים הליך להסגרתו באמצעות המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה.

הפרשה נתפסת כאחת התשתיות המשמעותיות והמרכזיות לסחר בסמים בישראל, וכאמור חברים בה לכאורה עשרות חברי הנהלה בדרגות בכירות שונות, אלפי סוחרים ועשרות אלפי משתמשים. בתוך כך, פעילות המשטרה הסירה את האנונימיות שאפיינה את פעילות הארגון.

עוד באותו נושא

"לקחו לנו את הטלפונים והתחילו לחפש בבית": מה קרה ברגע מעצר פרשיית טלגראס?

לכתבה המלאה
פרשת טלגראס
החל הדיון בהארכת מעצרם של החשודים בחברות 
בארגון פשיעה השייכים לדרג הניהול בכיר בקבוצה. יואב איתיאל
דיון בהארכת מעצרם של החשודים בפרשת טלגראס, מרץ 2019/יואב איתיאל

עוד מסרה המשטרה כי "חברי הרשת פעלו כארגון פשיעה לכל דבר ועניין, באופן מאורגן ושיטתי לאורך תקופה ארוכה, כשהם מצליחים לסחור בסמים מסוכנים מסוגים שונים בהם קוקאין, MDMA ואקסטזי בנוסף לכמויות עצומות של חשיש וקנאביס. זאת, כשלכל חבר בארגון תפקיד ייחודי וברור שנועד לקדם ולאפשר את פעילות הארגון, להגדיל את היקפי הסחר, להעניק שירות למשתמשים ולהגדיל את ההכנסה הכספית ובכך להגדיל את השכר אותו הוא מקבל בעבור פעילותו".

מהחקירה עולה כי השכר לעובדי ומנהלי הארגון הועבר במזומן, בביטקוין או בסמים, תוך הסוואת מקור הכספים. על פי המידע שבידי החוקרים, הסמים המסוכנים סופקו באמצעות פלטפורמת טלגראס גם לקטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully