וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנערה שצעדה מעוטף עזה לירושלים תשיא משואה ביום העצמאות

21.4.2019 / 15:00

גיל שלמה, תלמידת כיתה י"א שלקחה חלק פעיל במצעד הנוער מעוטף עזה לבירה במחאה על המצב הביטחוני באזור, תשיא משואה בטקס שיתקיים בהר הרצל. "מתרגשת מהמעמד וגאה לייצג את עוטף עזה", אמרה. השרה רגב: "גיל מסמלת את רוח המנהיגות, המפעמת בנוער הישראלי"

צילום: דני מירון

גיל שלמה, תלמידת כיתה י"א המתגוררת בשדרות ואחת הפעילות המרכזיות בצעדת הנוער מעוטף עזה לירושלים, תשיא משואה ביום העצמאות ה-71 - כך הודיעה היום (ראשון) ועדת הסמלים והטקסים בראשות שרת התרבות והספורט מירי רגב. בנימוקיה ציינה הוועדה כי שלמה, ילידת כפר עזה שהעבירה את ילדותה ונעוריה תחת איום הירי המתמיד מהרצועה שהותיר בה את חותמו, היא תלמידה מצטיינת שהקדישה את זמנה גם לעשייה חברתית.

כשהייתה בכיתה ד', שלמה הצטרפה לצופים ומאז הפכה לפעילה מרכזית בתנועה הפועלת רבות לחזק את חוסנם של הילדים ובני הנוער בעוטף. לפני כמה חודשים ארגנה יחד עם חבריה צעדת נוער מעוטף עזה לירושלים כדי להגביר את המודעות לקשיי החיים באזור.

בוועדה ציינו כי הנערה תדליק את המשואה לכבודם של תושבי עוטף עזה ולכבודה של תנועת "הצופים העבריים", תנועת הנוער הגדולה בישראל, המציינת בשנה זו מאה שנים לייסודה ומחנכת דורות של צעירים ישראלים למעורבות חברתית ועשייה למען החברה.

לקריאה נוספת:
אל"ם שי סימן טוב שנפצע אנושות בצוק איתן ידליק משואה ביום העצמאות
"צעד ענק לישראל": יוזמי פרויקט החללית "בראשית" ידליקו משואה
"עם ישראל צמא לאחדות": אמהות הנערים שנרצחו ב-2014 ידליקו משואה

גיל שלמה, תלמידת כיתה י"א שלקחה חלק פעיל במצעד הנוער מעוטף עזה לבירה במחאה על המצב הביטחוני באזור, תשיא משואה בטקס שיתקיים בהר הרצל. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
"לא האמנתי שאזכה". גיל שלמה/אתר רשמי, באדיבות המשפחה

שלמה הודתה לוועדה על החלטתה וציינה כי מדובר במעמד מרגש מבחינתה, ובלבד שמדובר בייצוג נוער עוטף עזה ותנועת הצופים. "ידעתי שאני מועמדת, אבל לא האמנתי שזאת תהיה אני שתזכה", אמרה לוואלה! NEWS. "אני מקבלת המון הודעות וטלפונים, מהמורים לשעבר והמחנכים בעבר ובהווה, כולם אומרים שהם גאים. אנחנו בעוטף עזה, גדלים כמו הילדים, החביבים שלנו זהים לאלו של בני הנוער בתל אביב, אך ההבדל היחיד הוא שאנחנו חיים באווירה ביטחונית אחרת שהפכה לשגרה".

גם משפחתה של גיל התרגשה עם קבלת הידיעה המשמחת. אביה דודו, סיפר כי כבר מגיל צעיר נהגה גיל להתנדב למטרות שונות. "גיל תמיד הייתה פעילה חברתית", סיפר. "אנחנו מרגישים ירידת מתח כי אמרו לנו שהיא מועמדת בעבר אנחנו שמחים ומאושרים ומתרגשים. לא מופתעים ממהישגים של הבת שלנו, אבל זאת גאווה גדולה".

עוד באותו נושא

יהודה פוליקר ביקש לחלוק משואה עם יעקב גלעד - אך נענה בשלילה

לכתבה המלאה
מירי רגב במהלך הצהרה לתקשורת בכנסת, ירושלים 26 בנובמבר 2018. ראובן קסטרו
"דור העתיד של עם הנצח". השרה מירי רגב/ראובן קסטרו

שרת התרבות והספורט מירי רגב בירכה על הבחירה בשלמה. "גיל היא נציגתו של הדור הצעיר בעוטף עזה, שלמרות התקפות ואיומים מצד חמאס, ממשיך ובעוצמה לתרום מזמנו וממרצו לזולת, לומד ומגשים חלומות, הנישאים על גבי רוח ההתנדבות והאמונה בצדקת הדרך", אמרה רגב. "גיל מסמלת את רוח המנהיגות, המפעמת בנוער הישראלי בכלל ובנוער בעוטף בפרט. גיל, פעילה בתנועת הצופים העבריים, מייצגת את מיטב הנוער, האוהב את הארץ הזאת, מתנדב בשורותיה וחולם ולוחם למען עתיד טוב יותר לכל אחת ואחד מאיתנו".

רגב הוסיפה פנייה אישית: "גיל, את, חברותייך וחברייך מוכיחים, כי דור העתיד של עם הנצח ממשיך, ביתר שאת, לחזק את רוחה האיתנה של תחייתנו החברתית והלאומית בישראל. המשיכו את, חברותייך וחברייך, בעוזה של הרוח הישראלית, לעטוף במנהיגות, בנתינה ובלכידות חברתית את העוטף ואת כל העם בישראל".

"שאפו ענק לנוער של שער הנגב שעשה השנה היסטוריה"', אמר אופיר ליבשטיין, ראש מועצת שער הנגב. "18 שנה שאנחנו חיים במציאות בטחונית מורכבת. למרות זאת, בני הנוער שלנו בחרו לצאת מהבית לצעדת מחאה שהצליחה לסחוף אחריה אלפים! מתוך אחריות ואהבה לקהילה הם עלו לירושלים ברגל, גילו ערבות הדדית בדרך, בגרות וערכים, ודרשו בכנות- תנו לגדול בשקט".

לדברים הצטרף גם ראש עיריית שדרות אלון דוידי: "גיל הובילה עם בני נוער נוספים את צעדת 'תנו לגדול בשקט' לירושלים בדרישה לשקט מוחלט באזורנו, שהיא דרישה לגיטימית של כולנו. גיל היא בתם של אמי, עובדת החברה הכלכלית בשדרות ודודו, מנהל ה"ספירטק" וכן נכדתו של רחמים שלמה, מוותיקי העיר שדרות. בחירתה של גיל היא גאווה לבני הנוער בעוטף, לכלל התושבים, להנהגת היישובים ולאזור כולו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully