וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבבות הפגינו בעזה - ללא אירועים חריגים | חדשות השבת

"צעדת המיליון" שנערכה לציון שנה לצעדות השיבה בגבול הרצועה הסתיימה עם פחות אלימות מהמצופה, ללא נפגעים לצה"ל ועם הרוג פלסטיני ו-112 פצועים. שתי אחיות בנות 70 נהרגו בתאונה בגליל. הרמטכ"ל לשעבר חלוץ וראש המוסד לשעבר פרדו התייחסו לפרשת הצוללות. חדשות סוף השבוע

עשרות אלפים הפגינו בגבול הרצועה; נער פלסטיני נהרג מירי צה"ל

כ-40 אלף פלסטינים השתתפו בשיא "צעדת המיליון" שמוביל חמאס. רוב המפגינים נשארו במרחק מאות מטרים מגדר המערכת, ואנשי חמאס מנעו מהם להתקרב אליה. בחלק מהמקרים התקרבו המשתתפים לגדר, השליכו אבנים ומטענים לעבר כוחות צה"ל, אך רובם שמרו על מרחק ונשארו במרחב המאהלים בעומק השטח.

בצה"ל, שלא נרשמו נפגעים משורותיו, הגיבו בירי גז מדמיע ובאמצעים לפיזור הפגנות לעבר המתקהלים. משרד הבריאות הפלסטיני עדכן כי בן אדם אחד נהרג מהאש, ו-112 מפגינים פלסטינים נפצעו. ההרוג הוא אדהם נדאל צקר, נער בן 17 שנורה ממזרח לעיר עזה. בנוסף לכך, התקיימו ניסיונות להפריח בלוני תבערה לעבר יישובי עוטף עזה. גם ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה ומנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר הגיעו לשטח.

הרמטכ"ל לשעבר חלוץ: "נתניהו המציא המצאה על סוד כמוס"

הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, התייחס לפרשת הצוללות, ואמר כי "נתניהו המציא המצאה על הסוד הכמוס". חלוץ התייחס לנושא בשבתרבות בבאר שבע, ואמר כי "אין סוד כזה ששר ביטחון ורמטכ"ל לא יכולים לדעת. למדר את הצמרת הביטחונית זה לא מתקבל על הדעת".

גם ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו התייחס השבוע לפרשה, ואמר כי לא עודכן על האישור שישראל נתנה לגרמניה למכור צוללות למצרים. בשיחה עם כאן 11 הבהיר פרדו כי גילה על האישור רק לאחרונה, דרך פרסומים בכלי התקשורת והבהיר: "גרסת נתניהו לא הגיונית".

תאונה קטלנית בגליל: שתי אחיות בנות 70 נהרגו בהתנגשות

שתי נשים כבנות 70 נהרגו בתאונת דרכים קשה בכביש 7955 בקטע שבין היישובים יודפת והררית שבגליל התחתון. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו מיד לזירת התאונה פתחו בפעולות להחייאתן, אולם לבסוף נאלצו לקבוע את מותן במקום. שלושה פצועים נוספים פונו באורח קל למרכז הרפואי לגליל המערבי. ההרוגות, פאטימה סעדי וחסיבה סעדי, הן שתי אחיות תושבות עראבה, דודותיו של חבר הכנסת לשעבר מהרשימה המשותפת אוסאמה סעדי. מחקירה ראשונית עולה כי התאונה התרחשה בזמן שכלי הרכב הגיחו זה מול זה בכביש - אז אירעה ההתנגשות.

חמאס: אם ישראל לא תכבד את ההבנות והפסקת האש - נשנה את המשוואה

דובר חמאס פאוזי ברהום הצהיר כי "אם ישראל לא תכבד את ההבנות ואת הפסקת האש, ההתנגדות תשנה את המשוואה". ברקע ההפגנות לציון יום האדמה שהתקיימו בהשתתפות עשרות אלפי פלסטינים בגבול רצועת עזה, הדגיש ברהום כי "היום הוא צומת דרכים מול הכיבוש". מחמוד א-זהר, בכיר בארגון, אמר כי "לא נוותר על הסרת המצור, על פלסטין או על ירושלים".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

עוד הפסד למיי: הפרלמנט הבריטי דחה שוב את הסכם הברקזיט

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי הפסידה פעם נוספת בהצבעה בפרלמנט על הסכם יציאת בריטניה מהאיחוד האירופי, הפעם במתכונת מצומצמת. זו הפעם השלישית שהצעתה של מיי ליישום תכנית היציאה מהאיחוד נדחית, והיום היה מועד הפרישה המקורי מהאיחוד שנדחה בשבועיים, אך עשוי גם להידחות עוד יותר. בבריסל נערכים לפסגת חירום וגם לתרחיש של פרישה ללא הסכם, שממנו חוששים רבים באיחוד ובממלכה.

אחרי שפרסם 4 עמודים מתוך 400: התובע הכללי יגיש את דוח מולר המלא

התובע הכללי האמריקני וויליאם בר יפרסם לציבור את הדוח של החוקר המיוחד רוברט מולר על ההתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות בשנת 2016. בר הצהיר במכתב לחברי קונגרס כי בכוונתו לפרסם את הדוח, המתפרס על פני 400 עמודים, עד אמצע אפריל "אם לא מוקדם מכך". במכתבו, שנשלח למחוקקים דמוקרטים ורפובליקנים בכירים בוועדות המשפט של הסנאט ובית הנבחרים, אמר התובע הכללי כי "כולם יוכלו בקרוב לקרוא את זה בעצמם". עוד אמר בר כי הוא מוכן להופיע בפני שתי הוועדות כדי להעיד על הדוח של מולר ב-1 וב-2 במאי.

פוליטיקאית דמוקרטית: ג'ו ביידן ניסה לנשק אותי ללא הסכמתי

הפוליטיקאית והפעילה האמריקנית לוסי פלורס, שהייתה חברה בארגונו של המועמד לנשיאות ברני סנדרס "המהפכה שלנו" וחברה בבית התחתון בנבאדה, האשימה את סגן נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ו ביידן בכך שנגע בה בניגוד לרצונה בשנת 2014. פלורס התמודדה על תפקיד סגנית המושל בנבאדה כשצוותו של הפוליטיקאי הדמוקרטי הבכיר ארגן אירוע תמיכה במועמדותה. במאמר שפורסם ב"The Cut", היא טענה כי ביידן "שאף" את שיערה וניסה לנשק אותה באחורי ראשה לפני שעלתה לבמה. "לא יכולתי לזוז", סיפרה.

טראמפ: אם לא תופסק ההגירה ממקסיקו - אסגור בשבוע הבא את הגבול

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי יסגור בשבוע הבא את גבול מקסיקו, או לפחות חלק גדול ממנו, אם מקסיקו "לא תחדול באופן מיידי עם כל ההגירה הבלתי חוקית לתוך ארצות הברית", המגיעה מהאזור. בהודעה, שהתפרסמה בחשבון הטוויטר של הנשיא, כתב טראמפ כי פעולה זו תהיה קלה עבור מקסיקו, "אך הם מעדיפים לקחת את הכסף שלנו ו-'לדבר'". עוד כתב טראמפ כי ארצות הברית הפסידה כספים רבים בשל הגבול, "במיוחד אם מוסיפים סחר בסמים ועוד. סגירת הגבול תהיה דבר טוב!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully