וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שפרסם 4 עמודים מתוך 400: התובע הכללי יגיש את דוח מולר המלא

30.3.2019 / 1:47

וויליאם בר יפרסם לציבור את דוח חקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות, שממנו יימחק מידע משפטי או מודיעיני סודי. עוד הצהיר התובע הכללי כי הוא מוכן להעיד בפני הקונגרס. לדבריו, אחרי שמולר לא קבע שנשיא ארה"ב ביצע פשע אך גם לא זיכה אותו, על הציבור לשפוט בעצמו

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

התובע הכללי האמריקני וויליאם בר יפרסם לציבור את הדוח של החוקר המיוחד רוברט מולר על ההתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות בשנת 2016. בר הצהיר במכתב לחברי קונגרס כי בכוונתו לפרסם את הדוח, המתפרס על פני 400 עמודים, עד אמצע אפריל "אם לא מוקדם מכך".

במכתבו, שנשלח למחוקקים דמוקרטים ורפובליקנים בכירים בוועדות המשפט של הסנאט ובית הנבחרים, אמר התובע הכללי כי "כולם יוכלו בקרוב לקרוא את זה בעצמם". בגרסה הערוכה שתתפרסם לא יופיע מידע סודי. עוד אמר בר כי הוא מוכן להופיע בפני שתי הוועדות כדי להעיד על הדוח של מולר ב-1 וב-2 במאי.

עוד בנושא:
הפקדת טלפונים ואיסופים ממלון: כך התנהלה החקירה הסודית של מולר
טראמפ אחרי דוח מולר: תקשורת המיינסטרים - אויבת העם
הצרות המשפטיות של טראמפ לא נגמרו, אך האיום המרכזי על נשיאותו הוסר

וויליאם בר המועמד לתפקיד שר המשפטים בשימוע בפני הסנאט ב-15 בינואר 2019. רויטרס
יפרסם את הדוח המלא לציבור ויעיד בפני ועדות המשפט בקונגרס. בר/רויטרס

לפני שבוע השלים מולר את חקירתו, אחרי שבמשך 22 חודשים הוא בדק האם התקיימה קנוניה בין הקמפיין של הנשיא דונלד טראמפ לבין רוסיה. ביום רביעי שלח בר מכתב בן ארבעה עמודים לקונגרס שבו פירט את ממצאי החקירה העיקריים, שלפיהם "התובע המיוחד לא הסיק מסקנה - כזו או אחרת - אם היה שיבוש חקירה". מולר, ראש ה-FBI לשעבר, הדגיש כי "בעוד שהדוח הזה לא הגיע למסקנה שלפיה הנשיא ביצע פשע, הוא גם לא מזכה אותו".

בר אמר כי הוא מאמין שיש לאפשר לציבור לקרוא את הדוח ולשפוט בעצמו. "אני לא מאמין שניסיון מצדי לסכם את הדוח המלא או לפרסם רק חלקים ממנו יעלו בקנה אחד עם האינטרס הציבורי", טען.

עוד באותו נושא

החקירה אולי הסתיימה, אבל חבר המושבעים של מולר ממשיך לעבוד

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב טראמפ בבית הלבן, 25 במרץ 2019. רויטרס
הדוח לא קבע שביצע פשע, אך גם לא יזכה אותו. טראמפ/רויטרס

מאז שלח את מכתבו הראשון, חברי הקונגרס דרשו מבר לחשוף פרטים נוספים. יו"ר ועדת המשפט ג'רולד נדלר אמר כי הוא דורש פרסום "מלא ושלם" של הדוח ללא מחיקות עד ה-12 באפריל. למרות זאת, בר אמר כי יש למחוק חלק מהמידע לפני פרסום הדוח, כולל מידע משפטי הנוגע לחבר המושבעים או מודיעיני סודי.

חבר הוועדה הרפובליקני דאג קולינס אמר כי בר "עומד במילתו" ויצא נגד נדלר על כך שקבע דד-ליין שרירותי לפרסום הדוח. טראמפ, שחגג את סיום החקירה בעצרת במישיגן בטענה שהיה מדובר ב"שקרים והשמצות", הצהיר כי יש לו "אמון רב" בתובע הכללי.

התובע המיוחד לשעבר רוברט מולר אחרי שיצא מכנסיה בוושינגטון, 24 במרץ 2019. AP
השלים את חקירתו על ההתערבות הרוסית בבחירות. מולר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully