וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ אחרי דוח מולר: תקשורת המיינסטרים - אויבת העם

26.3.2019 / 16:15

כשהוא מחוזק מממצאי תקציר דוח החקירה, נשיא ארה"ב יצא למתקפה נגד התקשורת, שאותה כינה "מפלגת האופוזיציה". לדבריו, היא קידמה את "אשליית הקנוניה הרוסית במשך שנתיים"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כינה היום (שלישי) את כלי התקשורת המרכזיים "אויב העם" ו"מפלגת האופוזיציה" אחרי שהדוח של התובע המיוחד לא מצא ראיות לכך שהוא שיתף פעולה עם המעורבות הרוסית בבחירות. הוא האשים עיתונאים בסיקור מוטה של החקירה, שנמשכה כמעט שנתיים, והסתיימה ללא מסקנות חד-משמעיות.

"תקשורת המיינסטרים תחת אש והיא מגונה בכל רחבי העולם כמושחתת ומזויפת", כתב בטוויטר. "במשך שנתיים היא דחפה את 'אשליית הקנוניה הרוסית' על אף שהיא תמיד ידעה שלא הייתה קנוניה. הם אויב העם האמתי ומפלגת האופוזיציה האמתית!".

נשיא ארה"ב טראמפ בבית הלבן, 25 במרץ 2019. רויטרס
איום מרכזי הוסר ממנו. טראמפ בבית הלבן, אתמול/רויטרס

טראמפ השתמש לא אחת במונח הסטליניסטי "אויב העם" כדי לתאר את התקשורת, שאותה הוא מאשים בסיקור מוטה ולא מדויק נגדו. הנשיא ניצל את העובדה שתקציר הדוח של מולר, שהוגש על ידי התובע הכללי שלו וויליאם בר לקונגרס ביום ראשון, קבע כי אין ראיות כדי לקבוע שהוא ביצע פשע על מנת להגביר את המתקפות נגד יריביו. עם זאת, בתקציר הדוח של ראש ה-FBI לשעבר, שחקר גם אם טראמפ שיבש את החקירה, הודגש גם כי אין זיכוי של הנשיא - בניגוד לדבריו ולדברי הבית הלבן ותומכיו.

מולר הותיר לבר את ההחלטה לקבוע אם הנשיא שיבש את החקירה, והתובע הכללי, שמינויו אושר בחודש שעבר, קבע שלא. הדמוקרטים בקונגרס דורשים את פרסום הדוח המלא של מולר, החלטה שנותרה בידי בר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully