וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החקירה אולי הסתיימה, אבל חבר המושבעים של מולר ממשיך לעבוד

28.3.2019 / 13:43

תובע פדרלי אישר בשימוע בבית משפט כי הגוף שאישר את כתבי האישום של התובע המיוחד ממשיך לפעול ועל כן צפויות התפתחיות נוספות בתיקים. בין היתר, חבר המושבעים חוקר חברה מסתורית שהוזכרה בפרשת המעורבות הרוסית

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

חבר המושבעים שבחן את החומרים שנאספו בחקירת המעורבות הרוסית בבחירות ב-2016 ממשיך לעבוד - כך אמר אתמול (רביעי) התובע הפדרלי דייוויד גודהנד. זאת על אף שהתובע המיוחד רוברט מולר סיים את חקירתו והגיש את הדוח שלו ביום שישי שעבר לתובע הכללי וויליאם בר. בר הגיש לקונגרס תקציר של הדוח, שקבע כי אין די ראיות להוכיח שהנשיא דונלד טראמפ עבר על החוק, אבל גם לא לזכות אותו.

שני עורכי דין שנכחו בדיון בבית המשפט אמרו כי התובע אמר כי חבר המושבעים ממשיך לעבוד "בנחישות". גודהנד, חלק מלשכת התביעה הפדרלית במחוז קולומביה, לא היה חלק מהצוות של מולר, שחקר במשך כשנתיים אם קמפיין טראמפ שיתף פעולה עם רוסיה בניסיונותיה לסייע למועמד הרפובליקני ואם הנשיא שיבש את החקירה.

המשך עבודתו של חבר המושבעים, שלו היה תפקיד מרכזי באישור האישומים שעלו מחקירתו של מולר, מצביע על כך שייתכנו התפתחויות נוספות בתיקים שאותם פתח התובע המיוחד. האישור על המשך פעילותו של חבר המושבעים ניתן בעקבות עתירה של ועדת העיתונאים למען חירות התקשורת, שביקשה לשחרר את הרישומים נוגעים למעורבותה של חברה מסתורית בחקירה. חבר המושבעים הוא גורם מכריע בניסיון לאלץ אותה למסור מסמכים.

התובע המיוחד לשעבר רוברט מולר אחרי שיצא מכנסיה בוושינגטון, 24 במרץ 2019. רויטרס
העביר את הדוח לתובע הכללי. מולר בוושינגטון, ראשון/רויטרס

השופט בדיון בריל האוול קבע כי החברה המסתורית ביזתה את בית המשפט והטיל עליה קנס של 50 אלף דולר על כל יום מאז תחילת ינואר בשל סירובה למסור מסמכים, וחובה עשויה להגיע כבר לשלושה מיליון דולר. בית המשפט העליון של ארצות הברית סירב ביום שני לשמוע את הניסיון של אותה חברה לערער על ההוראה שניתנה לה להעביר מסמכים. לטענת החברה, שלה יש משרדים בארצות הברית, היא הייתה עדה בחקירה של מולר ולא חשודה.

בשבועות הקרובים אמור התובע הכללי לפרסם את הדוח של מולר לעיון הציבור, אחרי שיוסרו ממנו החלקים החסויים כמו אלו הקשורים לחבר המושבעים ולחקירות מתמשכות שהופנו לתובעים אחרים על ידי מולר. אחת מהן היא של רוג'ר סטון, יועצו הוותיק של טראמפ, שמשפטו יחל בנובמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully