וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל לשעבר חלוץ: "נתניהו המציא המצאה על סוד כמוס"

30.3.2019 / 14:41

בשבתרבות בבאר שבע התייחס דן חלוץ לטענת נתניהו כי מכירת הצוללות לגרמניה אושרה מסיבות סודיות, ואמר כי "אין סוד כזה ששר ביטחון ורמטכ"ל לא יכולים לדעת". על התקיפות בסוריה אמר כי "משוויצים בגלל שיקולי קמפיין בחירות"

צילום: עיריית באר שבע, עריכה: איתי עמרם

הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, התייחס הבוקר (שבת) לפרשת הצוללות, ואמר כי "נתניהו המציא המצאה על הסוד הכמוס". חלוץ התייחס לנושא בשבתרבות בבאר שבע, ואמר כי "אין סוד כזה ששר ביטחון ורמטכ"ל לא יכולים לדעת. למדר את הצמרת הביטחונית זה לא מתקבל על הדעת".

עוד הוסיף כי "אם בנושא הזה מידרו רמטכ"ל ושר ביטחון, אולי מידרו גם בנושאים נוספים". חלוץ התייחס גם לחקירות ראש הממשלה, ואמר כי הוא "לא רואה איך יועץ משפטי מצליח לחלץ את ראש הממשלה משלושת התיקים דרך שימוע, ואם לא יהיו חקיקות אנטי דמוקרטית, העניין הזה מוביל לדבר אחד - תא בכלא". הוא תקף את נתניהו גם על חשיפת התקיפות בסוריה, ואמר כי "משוויצים בתקיפות חיל האוויר בגלל שיקולי קמפיין בחירות".

עוד בוואלה! NEWS:
לפני שנתניהו יטבע בפרשת הצוללות: סירת ההצלה של גנור
ההחלטה הדרמטית של גנור - והקשר לנתניהו: מדריך לפרשת הצוללות
בעקבות חשיפת מניות נתניהו: דרישה לחידוש חקירת תיק הצוללות

דן חלוץ בשבתתרבות בבאר שבע, 30 מרץ 2019. עיריית ב"ש, עיבוד תמונה
חלוץ בשבתרבות/עיבוד תמונה, עיריית ב"ש

גם ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו התייחס השבוע לפרשה, ואמר כי לא עודכן על האישור שישראל נתנה לגרמניה למכור צוללות למצרים. בשיחה עם כאן 11 הבהיר פרדו כי גילה על האישור רק לאחרונה, דרך פרסומים בכלי התקשורת והבהיר: "גרסת נתניהו לא הגיונית".

פרדו ציין כי למיטב ידיעתו, לא היה אירוע חריג שיכול היה לגרום לישראל לאשר למכור צוללות למצרים. כמו כן, הוא הוסיף כי הוא "לא מאמין שיש דבר כזה אירוע סודי שגם הרמטכ"ל, גם שר הביטחון וגם ראש המוסד לא יהיו חשופים אליו", בהתייחסו לטענת נתניהו כי מכירת הצוללות אושרה מסיבות סודיות שידועות לו וליועץ המשפטי לממשלה.

כבר הממשלה כבר הודה שהסתיר את המידע משר הביטחון והרמטכ"ל, אבל טען שהיועץ המשפטי לממשלה וגם המועצה לביטחון לאומי (המל"ל) ידעו. אחרי שהיועץ אביחי מנדלבליט שלל היכרות עם הסוד וגם יעקב נגל צוטט כאומר שהמל"ל המליצה לא לאשר את העסקה, הגוף שנותר הוא המוסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully