וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: אם לא תופסק ההגירה ממקסיקו - אסגור בשבוע הבא את הגבול

29.3.2019 / 21:44

בהודעה שהתפרסמה בחשבון הטוויטר שלו, נשיא ארה"ב הודיע שיסגור בשבוע הבא את גבול מקסיקו, או לפחות חלק גדול ממנו, אם זו "לא תחדול באופן מיידי עם כל ההגירה הלא חוקית לארה"ב". בתגובה, שר החוץ של מקסיקו ציין שמדינתו לא פועלת על בסיס איומים, ומדינתו "שכנה נהדרת"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מחבק את הדגל האמריקני בוועידת CPAC ליד וושינגטון ב-2 במרץ 2019. רויטרס
דונלד טראמפ מחבק את דגל ארצות הברית, החודש/רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר היום (שישי) כי יסגור בשבוע הבא את גבול מקסיקו, או לפחות חלק גדול ממנו, אם מקסיקו "לא תחדול באופן מיידי עם כל ההגירה הבלתי חוקית לתוך ארצות הברית", המגיעה מהאזור.

בהודעה, שהתפרסמה בחשבון הטוויטר של הנשיא, כתב טראמפ כי פעולה זו תהיה קלה עבור מקסיקו, "אך הם מעדיפים לקחת את הכסף שלנו ו-'לדבר'". עוד כתב טראמפ כי ארצות הברית הפסידה כספים רבים בשל הגבול, "במיוחד אם מוסיפים סחר בסמים ועוד. סגירת הגבול תהיה דבר טוב!".

בתגובה לטראמפ, שר החוץ של מקסיקו מרסלו אברארד כתב בטוויטר כי מקסיקו לא פועלת על בסיס של איומים, וכי מדינתו היא "שכנה נהדרת". "שאלו את 1.5 מיליון האמריקנים שבחרו לחיות במדינתנו כביתם, הקהילה הגדולה ביותר של אמריקנים מחוץ לארצות הברית", כתב שר החוץ.

לקריאה נוספת
הרפובליקנים בסנאט תמכו בביטול מצב החירום בגבול, טראמפ יטיל וטו
בדרך למשבר חוקתי: ההשלכות להכרזה על מצב החירום של טראמפ

זו לא הפעם הראשונה בה טראמפ מדבר על סגירת הגבול. בנובמבר האחרון הנשיא אמר כי מקסיקו צריכה לשלוח בחזרה את המהגרים המבקשים מקלט בארצו ואיים לסגור את הגבול בין המדינות. "מקסיקו צריכה להחזיר את המהגרים מנופפי הדגלים, רבים מהם פושעים בדם קר, אל ארצותיהם. במטוסים, באוטובוסים, איך שאתם רוצים, אבל הם לא באים לארצות הברית", אמר.

ביום ראשון האחרון, רשויות ההגירה הודיעו כי שיירה של כ-1,200 מהגרים, רובים ממרכז אמריקה ומקובה, החלו לצעוד לגבול עם ארצות הברית מדרום מקסיקו בסוף השבוע האחרון. הרשות להגירה לאומית אמרה כי המהגרים כבר היו בתוך המדינה כשהם בחרו להתגבש לשיירה בעיר הדרומית טפצ'ולה, שעל גבול גואטמלה. הרשות אמרה כי ביום ראשון בבוקר יצאה הקבוצה לכיוון העיירה הויחטלה שבמדינת המחוז הדרומית צ'יפאס, מסלול שאותו עברו קבוצות דומות שצעדו צפונה.

עוד באותו נושא

טראמפ מאיים לסגור את גבול מקסיקו: "המהגרים לא ייכנסו לארה"ב"

לכתבה המלאה
מהגרים ממרכז אמריקה מלווים על ידי אנשי משמר הגבול של ארה"ב אחרי שחצו את גבול מקסיקו אל העיירה אל פאסו, 3 בדצמבר 2018. רויטרס
מהגרים שחצו את הגבול לארצות הברית ממקסיקו, דצמבר האחרון/רויטרס

השיירות של המהגרים, שעושות את דרכן לארצות הברית, הובילו את טראמפ להכריז על מצב חירום בגבול עם מקסיקו אחרי שהקונגרס סירב לממן את תכניתו להקים חומה. לפני כשבועיים, הקונגרס החליט לבטל את מצב החירום שטראמפ הטיל, אך טראמפ הטיל וטו על ההחלטה. ממשלתו החדשה של נשיא מקסיקו אנדראס מנואל לופס אוברדור הבטיחה לצמצם את זרם ההגירה דרך פיקוח טוב יותר על תנועתם של המהגרים, וכן דרך הצעת הזדמנויות תעסוקה לאלו שבוחרים להישאר בשטחה.

(עדכון ראשון: 19:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully